הרב לאו על ריבלין: "למה לחפש אויבים פנימיים?" - סרוגים

הרב לאו על ריבלין: "למה לחפש אויבים פנימיים?"

הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, התייחס לדבריו של נשיא המדינה ראובן ריבלין במסגרת נאום השבטים. "למול אויבים אלו המאיימים על החברה האם החרדי לא יסכים עם הערבי, עם הדתי לאומי ועם החילוני? ודאי שיסכים"

הרב לאו על ריבלין: "למה לחפש אויבים פנימיים?"
  (יוסי אלוני/פלאש90)

הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, הגיע לראשונה לתיאטרון 'הבימה' במסגרת שבוע הספר לשיחה על פרקי אבות וביטויים במציאות ימינו.

בדבריו קרא הרב לאו להכניס את פרקי האבות ללימודי חובה בתכנית הלימודים בבתי הספר בישראל: "אני חושב שפרקי אבות חיים להיות ספר לימוד חובה בתכנית הלימודים בחינוך הממלכתי. לא יעלה על הדעת שילדי ישראל לא ידעו מי אמר 'אל תסתכל בקנקן אלא בה שיש בו'".

הרב לאו התייחס גם לדבריו של נשיא המדינה ראבן (רובי) ריבלין ולנאום השבטים: "שמעתי את נאום השבטים של נשיא המדינה בכנס הרצליה. אני מבקש לומר לו את מה שאמרתי בעצרת האומות המאוחדות כאשר הייתי הרב הראשי לישראל. למה אנחנו מחפשים אויבים פנימיים וסכסוכים פנימיים".

הרב לאו הבהיר כי "גם הקבוצות השונות בחברה בישראל יכולות להתאחד מול אויבים חיצוניים: פשע, מחלת הסרטן, אבטלה, סמים"

"למול אויבים אלו המאיימים על החברה האם החרדי לא יסכים עם הערבי, עם הדתי לאומי ועם החילוני? ודאי שיסכים", קבע הרב לאו.

"איך בתיבת נוח יכולים היו לחיות במשותף זאב וכבש יחד עם האדם? הם כולם הבינו שיש אויב חיצוני מאיים יותר וזה המבול. אז אנחנו לא יכולים ללמד להתנהג באופן שבו החיות בתיבת נוח השכילו להתנהג?".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרב לאו גרוע בדיוק כמו רובי ריבלין
| 09-06-2015 16:21
גם הוא לא מבדיל בין הערבי לבין החרדי. הוא רק אומר שכולם יכולים להתאחד. די כבר. שיבוא רב ויגיד: החרדי והחילוני הם אחים, הערבי הוא אויב. או לפחות לא אח.