משטרת ישראל פרסמה היום (רביעי) את היערכותה לקראת הפגנת השמאל המתוכננת להתקיים הערב, 24 ביולי, ברחבת כיכר הבימה בתל אביב. בהתאם לאישור שניתן למארגנים, צפויות חסימות כבישים נרחבות במרכז העיר כבר משעות אחר הצהריים.
לפי הודעת דוברות המשטרה, ההפגנה אושרה תוך שמירה על איזון בין חופש הביטוי לבין שמירה על ביטחון הציבור והסדר הציבורי. כוחות משטרה רבים יוצבו באזור, יחד עם אמצעי אבטחה הכוללים גדרות, משאיות ואמצעים נוספים – זאת גם על רקע המצב הביטחוני הרגיש.
כחלק מההיערכות, החל מהשעה 17:30 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים:
- אבן גבירול/מרמורק – חסימת רחוב מרמורק לכיוון הבימה
- רוטשילד/חשמונאים – חסימת שדרות רוטשילד לכיוון הבימה
- שדרות בן ציון/תרס"ט – חסימת רחוב כיכר הבימה לכיוון הבימה
- דיזנגוף/תרס"ט – חסימת רחוב תרס"ט לכיוון דרום
- המלך ג'ורג'/שדרות בן ציון – חסימת שדרות בן ציון לכיוון מזרח
- דיזנגוף/המלך ג'ורג' – חסימת דיזנגוף לכיוון מזרח
- שדרות ח"ן/הנביאים – חסימת שדרות ח"ן לכיוון דרום
- אבן גבירול מרחוב ארלוזורוב עד רחוב קפלן – חסימה לשני הכיוונים
- רחוב אחד העם מרחוב חשמונאים עד רחוב מרמורק
- רחוב שאול המלך מרחוב ויצמן עד רחוב אבן גבירול – חסימה לשני הכיוונים

המשטרה מדגישה כי גם רחובות סמוכים נוספים עלולים להיחסם, בהתאם להתפתחות המחאה והיקף המשתתפים. מטרת החסימות, לפי המשטרה, היא "לאפשר איזון מיטבי בין מימוש חופש הביטוי והמחאה לבין שמירה על חופש התנועה וצמצום הפגיעה בשגרת החיים של כלל הציבור".
כוחות המשטרה יפעלו בשטח באופן מתוגבר, במטרה לאפשר למוחים לממש את זכותם להפגין כחוק, תוך שמירה על ביטחונם וסדר ציבורי.
תגובות
לא יאומן לאיזה שפל הממשלה הזו הביאה את המדינה , כל הטפשים ישלמו עוד עשרות שנים את חובות המדינה , וזה רק החלק הזול של מחיר הטמטום ... המחיר היקר הוא 2000 חללים, 18,000 פצועים , ועשרות אלפי אזרחים חסרי בית ... ולחשוב שכל זה קרה רק כדי שהמושחת השקרן יוכל לחמוק ממשפטו ... והטיפשים חוגגים , כשהילדים שלהם נרקבים בעזה .... וילדי ראש הממשלה רוכשים דירות בבריטניה וארה"ב... אין גבול לשחיתות , ואין גבול לטמטום ...