עם סיום מלחמת "עם כלביא", קבוצת התקשורת פרטנר מפרסמת נתונים חדשים על דפוסי השימוש של הציבור במהלך הלחימה – מהגלישה בחו"ל ועד הרגלי הצפייה בטלוויזיה.

חמשת היעדים המרכזיים שבהם נתקעו ישראלים מחוץ לגבולות המדינה עם פרוץ המלחמה הם: יוון, ארה"ב, איטליה, קפריסין ותאילנד – כך עולה מנתוני פרטנר, שהתבססו על שימוש בחבילות סלולר חינמיות ששווקו ללקוחות שהיו מעבר לים. החברה מדווחת על עלייה של עד 120% בדקות השיחה ליעדים אלה, בהשוואה לימי שגרה.

חשמל ביום, אינטרנט בלילה

בשל הנחיות פיקוד העורף, רוב הציבור שהה לאורך תקופת הלחימה זמן רב בבתים – נתון שמשתקף גם בצריכת החשמל. לקוחות Partner Power צרכו בממוצע עד 23% יותר חשמל, עם שיא שימוש בין השעות 10:00–14:00 – שעות בהן רבים מהישראלים שוהים בדרך כלל בעבודה או במסגרות חינוכיות.

גם צריכת האינטרנט הביתי האיצה משמעותית: גלישה ברשת הסיבים של פרטנר עלתה ב-12% בממוצע, ובמהלך אזעקות נרשמה קפיצה של עד 40% בתעבורה. בהתאם למצב, החברה מדווחת על עלייה בביקוש להתקנות אינטרנט בממ"דים ובמקלטים, וכן גידול של 75% בדרישה למגדילי טווח (WiFi extenders). לעומת זאת, רשת הסלולר Private 5G רשמה ירידה של עד 18% בתעבורה, כאשר גם דקות השיחה הסלולריות ירדו ב-13% בממוצע – למעט ביום הלחימה הראשון, בו חלה עלייה חדה של 34%.

המסך הקטן – במקום הראשון

בגזרת הצפייה, הציבור הישראלי לא הפתיע: שידורי החדשות בלטו במספר הצופים הגבוה ביותר ב־Partner TV, במיוחד בשלושת הערבים הראשונים למערכה – אז נרשמה עלייה ממוצעת של 20% בשעות השיא, לעומת שגרה.

עם זאת, לא רק חדשות תפסו את המסך: תכניות בידור כמו האח הגדול ו-רוקדים עם כוכבים זכו לביקושי צפייה גבוהים במיוחד. הצפייה דרך טלפונים ניידים קפצה בלא פחות מ־450%, ובמקביל נרשמה עלייה של 50% בהזמנת סרטים בשירות הטלוויזיה של פרטנר.