עם סיום מבצע 'עם כלביא', התארח באולפן סרוגים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וסיפר על התנהלות המבצע.
ביקשנו לחזור איתו ליום חמישי לפני שבועיים כשהקבינט מחליט על היציאה למבצע באיראן. "בקבינט המצומצם אנחנו יושבים על המבצע הזה כבר חושדים. שרי הקבינט לא ידעו. אנחנו ישבנו על המבצע הזה חודשים על חודשים. ואשתי אומרת לי באיזשהו שלב 'אתה כל הזמן אצל ביבי לדיונים ארוכים, מה יש משהו באיראן?' ועניתי לה 'הוא לא יעז לעשות את זה'. ככה שגם היא לא ידעה.
ואז בשעת הש' ביום חמישי, אנחנו יורדים לאיזה מתקן, שאני לא יכול לפרט עליו ושם אנחנו נמצאים במשך שבועיים בערך, עם גיחות החוצה".
שבועיים הייתם למעשה בתוך הבונקר?
בניגוד לשמועות, זה לא היה אנחנו והמשפחות, אלא רק השרים. זה בור ניהול המלחמה. יצאנו החוצה, אני בתור השר לביטחון לאומי יצאתי לזירות הרס, אבל בעיקר הכל התנהל משם.
מתי מקבלים את ההחלטה שהולכים על זה?
זו לא החלטה באותו ערב. אלא תהליך של חודשים ארוכים ושבועות לפני היום עצמו. ואני רוצה להגיד לך דווקא בתור מי שביקר את נתניהו, אפילו באולפן הזה, אני צריך להגיד לך שהוא עשה מהלך מאוד חשוב. זו לא חכמה לבוא היום ולדבר, החכמה היא בזמן אמת, כשאתה רואה נתונים לא מעודדים, ויודע שמדובר במערכה לא פשוטה – והוא הלך על זה. יש לו אומץ. ואני רוצה לפרגן גם לשר הביטחון ישראל כ"ץ, למוסד, לרמטכ"ל – עבודה נפלאה.
וצריך להגיד עצם זה שאנחנו יושבים שם לידו, ולא גנץ ואיזנקוט וגלנט שכל הזמן אמרו לו לא – אז זה נתן לו רוח גבית גדולה למבצע הזה.
נתניהו הוא זה שהחליט להפסיק
ולגבי ההגעה לפצצה, זה באמת היה טווח של ימים עד שהאיראנים מגיעים לפצצה?
זה לא היה עניין של ימים, אבל כן בטווח שנראה לעין. וגם עכשיו צריך להגיד – לא פתרנו לתמיד את בעיית הגרעין האיראני. יש כאן עיכוב, עיכוב חשוב. לא אגיד את המספרים אבל יותר מכמה חודשים. אני מאלה שאמרו שצריך להמשיך הלאה. אבל נתניהו אמר להפסיק.
אתה שם וסמוטריץ' לוחשים על אוזנו של נתניהו, ובכל זאת פתאום עוצרים, בהוראה של טראמפ?
בסוף יש ראש ממשלה והוא מקבל את ההחלטות. רוב חבריי חשבו שאפשר לעצור ולהסתפק בזה, ואומרים שהאויב של 'הטוב מאוד' זה ה'מצוין'.
וטראמפ עוצר את זה?
אם נתניהו היה רוצה להמשיך אפשר היה להמשיך, הוא היה מדבר עם טראמפ וטראמפ היה מבין. אבל בסוף ראש הממשלה מחליט.
אז נתניהו מחליט ולא טראמפ?
זה נתניהו וטראמפ. ובנסיבות האלה, אם נתניהו היה מתעקש היינו יכולים להמשיך.
ונקפוץ לסוף המלחמה. טיל איראני הורג לנו אזרחים בבאר שבע, אתה מצייץ סימן של חכה וחכה, וסמוטריץ' אומר שטהרן תרעד ובסוף טראמפ לוחץ על הכפתור ומבטל לנו את המטוסים באוויר. אז טראמפ הוא זה שמחליט?
מי שמחליט זה ראש הממשלה. אם אני הייתי ראש הממשלה, היית אומר לו 'אני אוהב אותך, אבל אני חייב להגיב על רצח אזרחים'. להגיד לך שאני אהבתי את זה? לא אהבתי.
אז איך לא צייצת "דרדל'ה" אחרי התקיפה דרדל'ה הזו?
שמע, בסוף ראש הממשלה עשה פה משהו. בכל זאת תמיד אפשר להסתכל על חצי הכוס הריקה, אבל הפעם מגיעות לו תשואות. ראש הממשלה בנושא הזה, התגלה באומץ רב. אני רציתי יותר, ועדיין רוצה יותר, אבל נתניהו דיבר על איראן שנים, הוביל את זה שנים וגם ביצע את זה בצורה יוצאת מהכלל.
טראמפ לא צריך להתערב לנו
אז אחרי שהוא הוריד לנו את המטוסים עכשיו הוא מטריל את המערכת ודורש חנינה לנתניהו. למה בכלל הנשיא טראמפ מתערב לנו?
קודם כל אל תגיד על נשיא ארה"ב מטריל. הוא האדם הכי חזק בעולם. ניתן לו כבוד. זה לא אידיאלי שיתערבו לנו. אבל בנושא הזה טראמפ צודק. יש כאן דיפ סטייט שמנהל את המדינה הוא מחליט. רוצים להפיל את ראש הממשלה? תופרים לו תיק.
יש באמירה שלו הרבה צדק, ויש מלא דיפסטייט שמנהל את המדינה. אני רואה את זה אצלי במשרד, אבל כל דבר הם תקעו לי ואמרו לי לא. אסרו למנוע דברים מהנוח'בות ודרשו ביקורי משפחות לאסירים. אני השר ואני חושב שצריך חסמים בבתי הסוהר, וכשבאתי למשרד זה היה מזעזע. הם לא נתנו לי לעשות כלום.
ואתם עדיין לא מצליחים לשנות את זה כבר שנתיים וחצי!
אני ביקשתי מנתניהו לפטר את היועמ"שית ביום שהקמנו את הממשלה. והמשכתי בקו הזה לאורך כל הדרך. לנו יש 6 מנדטים, אנחנו משפיעים ביכולת שלנו, אבל כשנתניהו לא רוצה לפטר – אז הוא ראש הממשלה.
אם נפטר את היועמ"שית הכל יהיה בסדר?
יהיה שיפור. אני למדתי משהו אחד בשנתיים וחצי האלה. שום דבר לא קורה בבום. הכל זה תהליכים. לקחתי את בתי הכלא הביטחוניים וטיפלתי בהם. לקחת את הנושא של הנשקים והגדלתי. לקחתי את הנושא של הר הבית – פעם יהודי היה משתחווה בהר הבית היה נעצר. היום מותר להתפלל, מותר להשתחוות, מותר לשיר. ועדיין יש דברים שטעונים שיפור כמו זה שהר הבית סגור היום ליהודים בגלל חג מוסלמי. עדיין יש מה לתקן.
מה דעתך בנושא?
16 תגובות
3 דיונים
בן גביר הליצן מזכיר את אורן חזן
כמו שאישתו אמרה שמרגישה כמו אשה של איש מילואים כשהוא נסע לניו יורק. ככה בן גביר בעצמו, מה שהוא זוכר מהלחימה זה שהלכו למקלט של השרים והיו בורקסים. ואיך קידם את השוטר...
כמו שאישתו אמרה שמרגישה כמו אשה של איש מילואים כשהוא נסע לניו יורק. ככה בן גביר בעצמו, מה שהוא זוכר מהלחימה זה שהלכו למקלט של השרים והיו בורקסים. ואיך קידם את השוטר שזרק רימון על הטייסים שהפגינו למען המדינה
המשך 08:42 27.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מה ביבי שווה בלי טראמפ, כלום
וגם מזוודות דולרים לא מגיעות כבר שנה ושמונה
17:45 26.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
678
בן גביר...אתה בזמן שאול...טראמפ סתום עם קבלות
17:22 26.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אריק
בן גביר היה ונשאר פושטק פירומן
16:57 26.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישראל
בן גביר, תמשיך להיות חזק! הוא צודק שטראמפ לא צריך להתערב, ונתניהו הוכיח שהוא יודע לקבל החלטות. מבצע עם כלביא הוא דוגמה למה שקורה כשיש קבינט נחוש.
16:44 26.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קבינט של משתמטים וגנבים
בתגובה ל: ישראל
שנים ארוכות ביבי מסרב לדרישות כל גורמי הבטחון לתקוף את חיזבאללה ואת ראשי חמאס (6 פעמים סירב להוריד את חברו סינואר) הפחדן נאות לפעול רק בשניה האחרונה וכשאין לו ברירה. כך נאלץ להסכים לביברים כשכבר קיבלו החלטה והוא על המטוס לארהב. וכך נאות לפעול נגד איראן רק כשממשלתו עמדה להתפרק.
18:00 26.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים
כל הכבוד לבן גביר ששם את האינטרס הישראלי במקום הראשון! הוא צודק – נתניהו הוא זה שצריך להחליט, והקבינט הזה, בלי גנץ וגלנט, הוכיח שהוא יכול להביא תוצאות במבצע עם...
כל הכבוד לבן גביר ששם את האינטרס הישראלי במקום הראשון! הוא צודק – נתניהו הוא זה שצריך להחליט, והקבינט הזה, בלי גנץ וגלנט, הוכיח שהוא יכול להביא תוצאות במבצע עם כלביא.
המשך 16:43 26.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קרן
בן גביר לא מפחד להגיד את מה שצריך: טראמפ יכול לייעץ, אבל ההחלטות הן של נתניהו. הקבינט הזה, עם אנשים כמו בן גביר, הוכיח שהוא יכול לעמוד בלחצים ולהצליח במבצע...
בן גביר לא מפחד להגיד את מה שצריך: טראמפ יכול לייעץ, אבל ההחלטות הן של נתניהו. הקבינט הזה, עם אנשים כמו בן גביר, הוכיח שהוא יכול לעמוד בלחצים ולהצליח במבצע עם כלביא.
המשך 16:42 26.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ציוני
בתגובה ל: קרן
חא בזכות העבריין בן גביר ! כי אם בזכות הביטחוניסטים
16:44 26.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תומר
תראו איזה הבדל כשיש שרים כמו בן גביר שיושבים ליד נתניהו! בלי ההתנגדויות של גנץ וגלנט, הקבינט הצליח לקבל החלטות קשות ולהוציא לפועל מבצע מוצלח. בן גביר צודק – בסוף...
תראו איזה הבדל כשיש שרים כמו בן גביר שיושבים ליד נתניהו! בלי ההתנגדויות של גנץ וגלנט, הקבינט הצליח לקבל החלטות קשות ולהוציא לפועל מבצע מוצלח. בן גביר צודק – בסוף זו ישראל שקובעת, לא טראמפ.
המשך 16:35 26.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ציוני
בתגובה ל: תומר
לא בזכות בן גביר העבריין בן גביר
16:47 26.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אריק
כל הכבוד לבן גביר שמבין את המצב לעומק! הוא צודק לגמרי – טראמפ אולי בעל ברית, אבל ההחלטות צריכות להתקבל פה, בירושלים, על ידי נתניהו והקבינט. מבצע עם כלביא הוכיח...
כל הכבוד לבן גביר שמבין את המצב לעומק! הוא צודק לגמרי – טראמפ אולי בעל ברית, אבל ההחלטות צריכות להתקבל פה, בירושלים, על ידי נתניהו והקבינט. מבצע עם כלביא הוכיח שכשיש לנו קבינט נחוש עם אנשים כמו בן גביר, אנחנו מצליחים לפעול בעוצמה ובנחישות. שאפו!
המשך 16:31 26.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אורי
מנסים להטות משפט לצרכיהם האישיים ולמנוע החזרת אחינו החטופים. מארה על ראשכם.
16:16 26.06.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר