הודעת דובר צה"ל הבוקר כי לראשונה צה"ל תקף בנמל חודידה באמצעות ספינות טילים של חיל הים בתימן, מעידה על היכולות של צה"ל לפעול במרחק של למעלה מ – 2000 ק"מ משטח המדינה לא רק באוויר.

צריך להבין. טיסה של מטוסי קרב היא אמנם מורכבת אבל ההגעה לשטח היעד היא מהירה הרבה יותר ופחות גלויה.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

תקיפה בנמל חודידה. ארכיון

שיט בספינות הסער המתקדמות לתימן, דורשת התארגנות אחרת שדורשת גם זמן ארוך יותר בים וגם תיאומים נוספים. אתה שט בנתיבים הסמוכים למדינות אויב כמו ערב הסעודית ממזרח, מצרים במערב וכמובן תימן. בתקיפה הנוכחית צה"ל מוכיח כי כל האפשרויות עומדות לפניו וזה גם איתות לאיראנים שאנחנו מסוגלים להגיע לכל מקום באמצעות כלי השיט המתקדמים כמו סער 6, צוללות ועוד יכולות שאין טעם לפרסמן.

חשיבות התקיפה בנמל המרכזי של החות'ים כפולה. מחד. לא לאפשר לחות'ים לשקם את הנמל ולמרות שעברו פחות משלושה שבועות מאז התקיפה האווירית צה"ל רוצה לגדוע כל אפשרות להשתקם. המרכיב השני הוא ההרתעה. הנמלים החות'ים מהווים את מקור ההכנסה העיקרי של החות'ים בסדרי גודל של מאות מיליונים בחודש.

תקיפת נמל תעופה משביתה את הסחר והתעבורה האווירית שגם כך היא מצומצמת. תקיפת נמל ממנו יוצאות ונכנסות אוניות המספקות חימושים ודלק הוא כבר מרכיב אחר.

הפגיעה בהן היא נדבך חשוב ומרכזי ובלעדיהן קשה לחות'ים להתקיים. זה לא אומר לרגע שהחות'ים יוותרו. לרשותם עוד לפי ההערכות מאות טילי שיוט אבל כל פגיעה כלכלית מוסיפה עוד ליכולת הכלכלית שלהם. לכן, גם שיטת הפעולה לשוט באישון לילה לשגר באור יום טילים ולשוב בחזרה זהו אתגר גדול לחיל הים ולמרכיביו השונים, אבל הצורך בשליטה והנראות בשטח היא אחד הגורמים החשובים להציג לעיני כל.

אנחנו כאן בכל דרך. בים, באוויר ובדרכים עלומות נוספות. והכי חשוב אחרי הכל שכולם חזרו הביתה בשלום.