האמת צריכה להיאמר, קביעת יום האבל הלאומי על חללי מערכות ישראל בערבו של יום העצמאות היא מעשה אנטי-יהודי ופעולה לא אנושית נגד המשפחות השכולות.
חובה על עם ישראל להקדיש יום אחד בשנה לזכר בניו-גיבוריו שמסרו נפשם על קדושת העם והארץ, אך אסור כי יום זה יהיה כל כך סמוך ליום העצמאות. ההסבר האפולוגטי לפיו רק בגלל המחיר של 'יום הזכרון' אפשר לזכות ל'יום העצמאות' לא נובע ממקור יהודי אלא מתוך מחשבת העבודה הזרה שגם במאה ה-21 רוחה מסתבר עדיין שורה בארץ.
היהדות מדריכה אותנו להפריד ככל שניתן בין מוות לחיים, כל הלכות טומאה וטהרה מדריכות את היהודי כי מי שנפגש עם המוות מנוע מלהתקרב אל הקודש. ובשאלה של סדרי עדיפויות "מעבירין (מזיזין) את המת מלפני הכלה, מפני שכבוד החיים קודם לכבוד המתים". האבלים אינם משתתפים בשמחות ומאידך, בשמחות מתעלמים מהאבל.
"במותם ציוו לנו את החיים" הוא אולי משפט ספרותי מרגש של חיים נחמן ביאליק, אבל הוא ההפך מההלכה היהודית האומרת כי "אין שטר (קנין) לאחר מיתה". רק מי שחי – יכול לפעול ולצוות ומי שנפטר כבר איננו.
לא עוברים מאבל לשמחה בלחיצת כפתור
ומעבר למישור האמוני, יש כאן מעשה לא מוסרי נגד המשפחות השכולות. עבור אותם בנים, אחים, רעיות והורים העולם נחרב מאותו יום בו הגיעה הבשורה הקשה על מות יקיריהן, אבל ביום הזכרון, גם הפצעים שהגלידו נפתחים מחדש. מספיק לראות את פניהם בזמן הצפירה, התפילות או הטקסים כדי להבין שעבורם ביום זה – הכל מתעורר.
האם מישהו חושב שאב שכול יכול "בלחיצת כפתור" לעבור מהאבל של יום הזכרון ל"חגיגות" של יום העצמאות? כמה חוסר התחשבות יש במי שחותך במשך יום שלם בבשר החי, ומצפה כי בתוך הדקות הכל יבריא והאבלים יוכלו לצאת למופעי הרחוב בחוצות הערים? מספיק לשבת ביום הזכרון כמה דקות עם אם שכולה או עם יתומים כדי להבין שבימים הקרובים כבר אי אפשר יותר לשמוח.
ההלכה היהודית מרחיקה ככל שניתן בין ימי אבל לימי שמחה, עד כדי כך, שבהלכה ישנו איסור לערוך הספדים שלושים יום לפני הרגל, כדברי האמורא שמואל: "לפי שאין המת משתכח מן הלב שלשים יום". את ימי הזכרון היהודים – עשרה בטבת י"ז בתמוז ובעיקר תשעה באב קבעו במרחק גדול מהחגים, כדי לא לערב את העצב בשמחה.
כדאי הוא שמדינת ישראל תזיז את יום הזכרון לבניה-בוניה ותרחיק אותו מיום השמחה וההודאה של ה' באייר, בשביל המוסר, בשביל היהדות, בשביל המשפחות השכולות.
מה דעתך בנושא?
20 תגובות
0 דיונים
כמו יומיים של ר"ה
מנה של קודש כפול היה
23:22 23.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שבברל
כנראה שאתה שייך לבית מדרש מסוים שמתנגד מאד לישיבות "הקו" בלי להכיר לעומק את תורתו של אותו בית מדרש.דווקא בישיבות הקו מאד אוהבים את הצמדת יום העצמאות ליום הזיכרון (במובנו...
כנראה שאתה שייך לבית מדרש מסוים שמתנגד מאד לישיבות "הקו" בלי להכיר לעומק את תורתו של אותו בית מדרש.דווקא בישיבות הקו מאד אוהבים את הצמדת יום העצמאות ליום הזיכרון (במובנו המקורי, שהוא יום חיבור לגבורת החיילים ולא יום אבל). זה שיש בית מדרש שההבחנות שלו בין קודש לחול, ובין חול לטומאה, שונות מההבחנות שלך, זה לא הופך את ההבחנות שלך ל"נורמליות" ואת שלו ל"קיצוניות" ו"מבטלות דעות אחרות".
המשך 22:48 23.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שירה
למען המשפחות הכואבות. יש לפעול מיד להקדמת יום הזיכרון לפחות בכמה ימים. כדי לאפשר להם לחגוג את יום העצמאות עם כל עם ישראל...
01:11 23.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מישהו
בס״ד הבעיה היא שאתה חושב שיום הזיכרון הוא יום אבל. והוא לא. הוא יום התחזקות וגבורה. לפי דעתי זה בדיוק הזמן. מתוך הגבורה והקדושה של החיילים מגיעים לקיום המדינה. ומה שאמרת על...
בס״ד הבעיה היא שאתה חושב שיום הזיכרון הוא יום אבל. והוא לא. הוא יום התחזקות וגבורה. לפי דעתי זה בדיוק הזמן. מתוך הגבורה והקדושה של החיילים מגיעים לקיום המדינה. ומה שאמרת על ימי האבל זה ממש לא נכון. י׳ בטבת הוא פחות משבוע אחרי חנוכה. ט׳ באב הוא פחות משבוע לפני ט״ו באב. חג שמח
המשך 16:18 22.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איתי
כל המאמר בנוי על כך שיום הזכרון נועד למשפחות השכולות. אך להם יש יום זכרון כל יום שיקיריהם חסרים להם והם אינם זקוקים ליום הזה. אכן לא צריך לעסוק ביותר מידי...
כל המאמר בנוי על כך שיום הזכרון נועד למשפחות השכולות. אך להם יש יום זכרון כל יום שיקיריהם חסרים להם והם אינם זקוקים ליום הזה. אכן לא צריך לעסוק ביותר מידי בכי ביום הזכרון, אך יש ביום זה חיזוק מאוד גדול של הזהות היהודית אצל כל איש אשר נפש יהודי בלבבו פנימה. והנח להם לישראל, אם אינם נביאים, בני נביאים הם. ודילוגו עליי אהבה ולא קטרוג.
המשך 16:11 22.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
היתה קמה. מזל שחילונים מנהיגים את המדינה אחרת לא היתה שורדת
16:10 22.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה
לא אמת יש בדברים . לא מצד ההלכה ולא מצד הרעיון הרוחני קיימת סתירה למנהג האמיתי הזה של הצמדת יום הזכרון ויום העצמאות
15:30 22.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נו שוין
קצת ענווה וצניעות לא יזיקו לטון המתלהם שעולה במאמר
15:23 22.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
היהדות מדריכה אותנו להיות שליטים על הרגש. אנחנו בעלי הבית. התורה יכולה לצוות אותך לשמוח בחגים ובשבתות ולהתענות בצומות . לשמוח באדר ולמעט בשמחה באב. לשמוח בפסח ולהיות אבל...
היהדות מדריכה אותנו להיות שליטים על הרגש. אנחנו בעלי הבית. התורה יכולה לצוות אותך לשמוח בחגים ובשבתות ולהתענות בצומות . לשמוח באדר ולמעט בשמחה באב. לשמוח בפסח ולהיות אבל בימי הספירה. הכאב והשמחה שזורים זה בזה. אני לא נכנס לרגשות המשפחות השכולות. זה לא יום פרטי. אם היה זה יום פרטי היה מקום לברר מה רצונם של המשפחות (שלא בהכרח תואם את דעתך). במובן הלאומי זה אותו היחס בין ט\' באב שבו אני מתעסקים בחורבן ובכאב, לעומת ט\"ו באב שבו אנחנו מתעסקים בנחמה ושמחה.
המשך 15:20 22.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד
מאמר מלא בדעת תורה! אכן חשוב להבין זאת!
15:01 22.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר