אילון מאסק, המנכ"ל המיליארדר של טסלה, הכריז לאחרונה בכנס כלכלי בקטאר כי הוא מתכנן להישאר בתפקידו לפחות חמש שנים נוספות – "אלא אם כן אמות". הצהרתו הגיעה לאחר דיווחים על חיפושים אחר מנכ"ל חדש, בעקבות ירידה חדה במכירות והפסדים כספיים. אך האם ההצהרה הזו מספיקה כדי להסתיר את המשבר העמוק שטסלה מצויה בו?
מכירות צונחות – טסלה מאבדת גובה
ברבעון הראשון של 2025, טסלה דיווחה על ירידה של 13% במכירות – הירידה הגדולה ביותר בתולדות החברה. במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה, החברה מסרה 336,681 רכבים, ירידה של כ-50,000 רכבים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הירידה החדה נבעה ממספר גורמים:
-
תדמית פוליטית מעורערת: מאסק תרם 260 מיליון דולר לקמפיין הבחירות של דונלד טראמפ, מה שגרם ללקוחות ליברליים להתרחק מטסלה. בגרמניה, למשל, 94% מהנשאלים בסקר אמרו שלא ישקלו לרכוש רכב טסלה. ויקיפדיה
-
תחרות גוברת: יצרניות סיניות כמו BYD מציעות רכבים חשמליים איכותיים וזולים יותר, מה שמאיים על מעמדה של טסלה בשוק הגלובלי.
-
מודלים מיושנים: השקת הגרסה החדשה של מודל Y גרמה להפסקת ייצור זמנית, מה שפוגע בזמינות הרכבים ללקוחות.
האם מאסק יכול להחזיר את הגלגל לאחור?
מאסק מתעקש שהעתיד טמון בטכנולוגיות כמו רובוטקסי ורובוטים אנושיים – אופטימוס, אך ההיסטוריה מלמדת שהוא לא תמיד עומד בלוחות הזמנים שהציב. המשקיעים נותרו ספקנים, והתגובה בשוק הייתה פושרת – מניות טסלה עלו ב-1% בלבד לאחר הצהרתו.
סיכום – טסלה בדרך לקריסה?
טסלה עומדת בפני אתגרים משמעותיים: ירידה במכירות, תדמית ציבורית מעורערת ותחרות גוברת. האם מאסק יצליח להחזיר את החברה למסלול? הזמן יגיד.
מה דעתך בנושא?
1 תגובות
0 דיונים
בני ברקי.
כתבה מצא גי פי טי היופי הוא שגם את המילה ויקייפדיה העורך לא שם לחב ולא ראה את התוכן
20:48 21.05.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר