החל מה-21.5 הרכבת הקלה בירושלים תפעל במתכונות שירות מקוצר למשך כ-14 שבועות, וזאת השל תחילת העבודות של הקו הירוק, כך נמסר הערב מעיריית ירושלים. על פי ההודעה, בתקופת העבודות יופעל עבור הנוסעים מערך תחבורה ציבורית מקיף: הרכבת הקלה תמשיך לפעול מנווה יעקב עד גבעת המבתר ומהדסה עין כרם עד התחנה המרכזית. בנוסף, יתוגברו ויוארכו קווי תחבורה ציבורית קיימים ויופעלו 4 קווי שאטל ייעודיים ללא עלות לאורך המקטע בו לא תפעל הרכבת. המערך המקיף יופעל לכל אורך תקופות העבודות.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
קווי השירות של הקו הירוק ייפתחו כבר במהלך השנה הבאה והם צפויים להכפיל את מספר הנוסעים ברכבת הקלה כיום. פתיחת קווי השירות – מגילה, גבעת רם, דרך מרכז העיר להר הצופים וממלחה דרך גבעת רם ועד התחנה המרכזית – יחברו לרשת הרכבות של ירושלים את באי הקמפוסים, מלחה וקריית הספורט, משרדי הממשלה ואת תושבי ובאי גילה, פת, בית צפאפא, גבעת מרדכי והגבעה הצרפתית.
העבודות יחלו ביום רביעי, ה-21.5 ובזמן ביצוען הרכבת הקלה תפעל במתכונת שירות מקוצר – מצפון בין תחנת גבעת המבתר לנווה יעקב ומדרום בין התחנה המרכזית להדסה עין כרם. הרכבת לא תפעל ב-9 התחנות בין תחנת גבעת המבתר לתחנה המרכזית.
במהלך תקופת השירות המקוצר יופעל עבור ציבור הנוסעים מערך תחבורה ציבורית מקיף ומונגש. את המערך תלווה פעילות הסברה רחבת היקף בכל אמצעי התקשורת, מערך דיילים נרחב בתחנות הרכבת והאוטובוסים ופקחי תנועה בצירים. המערך ינוהל על ידי חדר מצב משותף למשרד התחבורה, עיריית ירושלים, משטרת ישראל, צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים ומפעילי התחבורה הציבורית בעיר.
במקטע בו לא תפעל הרכבת יופעלו ארבע קווי שאטל ייעודיים ללא עלות: קו 500 מגבעת המבתר למרכז העיר, קו 501 מגבעת התחמושת לתחנה המרכזית, קו 502 מהתחנה המרכזית לעירייה וקו 503, מתחנת גבעת המבתר לעירייה.
במקטע הצפוני, בנוסף לפעילות הרכבת מנווה יעקב עד גבעת המבתר, יתוגברו תדירויות קווי התחבורה הציבורית הקיימים: 22, 25, 49, 65, 66 ,540, 541, ו-274. במקטע הדרום מערבי, הרכבת הקלה תהיה פעילה בין הדסה עין כרם לתחנה המרכזית באמצעות קרון בודד. במקביל, מסלולי קווי התחבורה הציבורית משכונות דרום מערב העיר שמספרם 29,27,24,21 ו–20 יוארכו כך שיגיעו עד לתחנה המרכזית ולשוק.
בנוסף, במסגרת המערך המקיף, יתוגבר מערך האופניים הקיים של ירופאן ויוקמו 3 עמדות חדשות לאורך קו הרכבת הקלה. במהלך העבודות, ייהנו המשתמשים מהנחות משמעותיות בשכירת האופניים. במהלך תקופות העבודות, תתגבר עיריית ירושלים את אירועי הציבור והתרבות בנקודות שיהיו נגישות באמצעות תחבורה ציבורית ומעבר להולכי רגל.
הקו הירוק, שיהיה קו הרכבת הקלה השני בבירה, יימתח לאורך כ-20 ק"מ בין שכונת גילה בדרום לקמפוס הר הצופים בצפון. הוא יעבור דרך מלחה, מרכז העיר וקריית הממשלה – ויכלול 41 תחנות. כבר במהלך שנת 2026 צפוי להיפתח לציבור חלקו הראשון של הקו, בו 2 קווי שירות חדשים שיחברו מאות אלפי מתושבי ובאי ירושלים לרשת הרכבות בעיר.
מה דעתך בנושא?
4 תגובות
0 דיונים
אבישי מזרחי
משה ליאון מחריב ירושלים
09:56 07.05.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
טליה
קודם כל העלו את המחיר ל8 שקל ואז מקצרים את המסלול פשוט בושהה מה זה המחיר הזה?? והרכבות החדשות מעזעוותת כמו רכבות בקר אין כסאות אנשים אחד על השני מזעזעע ומחריד.
09:32 07.05.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לימור
בישראל כמו בישראל - קחו את התקופה הכי תיירותית בירושלים - ואז תדפקו אותה. לעשות תיקונים בחורף? בשביל מה? למה לא לעשות תיקונים בתקופה הכי הזויה שיש?
06:34 07.05.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ששון
בקיצור רכבת בירושלים לא מתאים היו צריחים לעשות כמו בחיפה קווים מאמרים היה יותר טוב יותר מוצלח ירושלים לפי הקצב העזיבה תישאר לחרדים ולערבים שיהיה בהצלחה לשני הצדדים
05:07 07.05.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר