הרכבת הקלה בירושלים עומדת בפני השבתה דרמטית של שלושה חודשים, מגבעת המבתר ועד התחנה המרכזית, כולל 11 תחנות בלב העיר. הסיבה? עבודות תשתית לחיבור הקו הירוק לקו האדום, שצפויות להתחיל בשבועות הקרובים.

על פי הפרסום של לירן תמרי ב-Ynet המשטרה מתנגדת וטוענת כי המהלך הזה עלול להפוך את ירושלים לזירת כאוס תחבורתי, לשבש את פעילות כוחות החירום ואפילו לסכן חיים.

בעירייה טוענים כי ההשבתה של הרכבת הקלה הכרחית, במשטרה מציעים לחלק את העבודות

בדיון סוער שנערך לאחרונה בין עיריית ירושלים, משרד התחבורה והמשטרה, נרשמו צעקות וטונים גבוהים. המשטרה התנגדה בתוקף לסגירה המלאה של הציר, שהיא מגדירה כ"נתיב חירום קריטי". "אי אפשר להתעלם מחשיבות הציר הזה", אמר גורם במשטרה, שהזכיר כיצד בדצמבר 2024 שימש מסלול הרכבת לנתיב מרכזי לעשרות רכבי חירום שהוזנקו לשריפה בסמינר ברחוב דוד ילין, שבה נפגעו 40 נערות.

"בלי הציר הזה, התגובה הייתה מתעכבת משמעותית."העירייה ומשרד התחבורה מבטיחים פתרונות: מאות אוטובוסים ושאטלים יתגברו את קווי התחבורה הציבורית. המשטרה הציעה חלופה: לבצע את העבודות במקטעים כדי לשמור על פעילות חלקית של הרכבת, אך ההצעה נדחתה.

בעירייה טוענים כי מדובר בהכרח לצורך עבודות לחיבור מסילות הקו האדום עם הקו הירוק ליצירת רשת הרכבות הראשונה במדינת ישראל ומבטחים כי יתאפשר מעבר רציף, בטוח ונגיש עבור רכבי חירום בציר הרכבת הקלה". במשטרה הגיבו :"התכנון נעשה בלי לשתף אותנו, והתוצאה תהיה פגיעה קשה בציבור שניתן היה למנוע. זו החלטה חסרת הצדקה."