כמה פעמים צריך להוכיח לכם, ישראל מעולם לא הייתה דמוקרטיה - סרוגים
מבזק

כמה פעמים צריך להוכיח לכם, ישראל מעולם לא הייתה דמוקרטיה

הימין בישראל מנסה בכל מעודו להילחם על זכויותיו הפוליטיות, הבעיה היא שהוא נלחם כאילו הוא חי בדמוקרטיה, כשזה די ברור שהוא לא

יאיר אמר
כמה פעמים צריך להוכיח לכם, ישראל מעולם לא הייתה דמוקרטיה
  Yonatan Sindel/Flash90

שיגעון הוא לעשות את אותו הדבר שוב ושוב – ולצפות לתוצאה שונה. כך נטען כי אמר אלברט איינשטיין, הגאון המפורסם בהיסטוריה. ייתכן שמעולם לא אמר זאת באמת, אך המשפט הזה הפך להגדרה מקובלת של שיגעון בשיח התרבותי העולמי.

ולצערנו, אין תיאור מדויק יותר למה שמתחולל במחנה הימין הישראלי בעשורים האחרונים.

פעם אחר פעם יוצאים אזרחי ישראל אל הקלפיות, נותנים את קולם לימין — מנדטים מצטברים, רוב מובהק, ממשלה נבחרת — ובכל זאת, בסוף התהליך, הם מגלים שהם חלשים יותר משהיו. שוב ושוב. כאילו מדובר בטקס השפלה מחזורי.

מדוע? כי בניגוד למה שלימדו אותנו, ישראל היא לא באמת דמוקרטיה. ולמען האמת, היא מעולם לא הייתה כזו.

וזו אינה רק בעיה עכשווית — זו לא טעות, אלא תכנון. דמוקרטיה, במובנה הבסיסי ביותר, פירושה שלטון העם. שלטון הרוב. קול שווה לכל אזרח — בין אם הוא מזרחי מפריפריה, אשכנזי מצפון תל אביב, דתי, חילוני, עשיר או עני. אבל בישראל, זה מעולם לא התקיים באמת. המערכת כולה נבנתה כך שהכוח האמיתי לא יימסר לעם — אלא יישאר בידי מיעוט מצומצם, שמאז קום המדינה, שולט בכל מנגנוני הכוח: ישראל הראשונה.

תראו מי ממלא את עמדות ההשפעה במדינה — נשיאי אוניברסיטאות, טייסים, ראשי שב"כ ומוסד, אלופי צה"ל — כולם שייכים לאותו מעגל חברתי, תרבותי, ולעיתים גם עדתי. זה לא מקרי. זהו מערך סגור, שמגן על עצמו ומונע חדירה של "גורמים זרים". וברגע שמופיע גוף שכן כולל ייצוג מזרחי או מסורתי או דתי לאומי — כמו משטרת ישראל, חטיבת כפיר, או קצינים בדרג הביניים של צה"ל שכיפה לראשם — מיד יוכתם בתקשורת כ"פוליטי", "פשיסטי", או "לא מקצועי". כך מנוטרלת כל יכולת ציבורית אמיתית לשינוי.

קחו את המחאה של השנה האחרונה, את "מורדי קפלן". מחאה שלא נענתה באכיפה, אלא בתשואות, חיבוקים, תקשורת אוהדת, גיבוי משפטי, ואפילו פרסים. טייסי חיל האוויר — מועדון הסגור והאליטיסטי מכולם — מודיעים בפומבי שהם מסרבים לשרת תחת ממשלה נבחרת, ולא רק שאינם נענשים, אלא זוכים לתשואות.

תדמיינו מה היה קורה אילו חיילי כפיר או מג"ב היו מעיזים לומר דבר דומה. כמה זמן היה עובר עד שמישהו היה מוצא את עצמו במעצר צבאי או נגרר לתחקיר בשב"כ?

זהו עומק השבר. כי בישראל, יש אזרחים שדמם כחול — ויש אזרחים שדמם מותר. יש ציבור שזוכה ללגיטימציה, ויש ציבור שברגע שהוא מתקרב לעמדת השפעה, מיד מוכפש, מושתק ומסומן כ"איום לדמוקרטיה".

פעם היה לזה שם, קראו לזה אחוסלים.

פרופ' ברוך קימרלינג קרא לזה כבר בשנות ה-2000: "האחוס"לים" — אשכנזים חילונים סוציאליסטים לאומיים — הקבוצה ששלטה במדינה מאז הקמתה, וקבעה את גבולות הלגיטימיות של השיח, הזהות, והכוח.

האם טייסים באמת מאמינים שאיום בנטישת מטוס שנרכש מכספי המסים של כולנו, והחזקת אקדח לרקת ביטחון המדינה היא פעולה דמוקרטית? האם מי שחוסם כבישים, משבש את המשק, מחרב כל מרקם אזרחי בסיסי — באמת חושב שהוא מגן על המדינה? האם פרופסורים ועורכי דין, שמציעים מודל שבו בית המשפט הוא הרשות היחידה שיכולה להכריע — בלי סמכות נבחרת ובלי אחריות לציבור — באמת חושבים שזו דמוקרטיה?

הם לא. הם פשוט לא חושבים שאנחנו מספיק חכמים לראות את זה.

אפילו נושא השיח העדתי, אסור למי שאיננו בן המעגל השולט. פרופ' קימרלינג זכה לתשואות על קביעת המושג "אחוסלים". ראו בזה משב רוח מרענן של סוציולוג חסר מורא שמנתח את הציבור שהוא עצמו מגיע ממנו.

בחלוף השנים ניסה עוד אדם להחזיר את נושא המעמדות והעדתית לשיח הציבורי, העיתונאי המוכר אבישי בן חיים, שגר בציבור את המושג "ישראל הראשונה וישראל השנייה" וניסה להחזיר את השיח על הפער העדתי והפוליטי העצום במדינה אל השיח הציבורי.

אבישי היה עיתונאי מוביל ומוכר בארץ. אקדמאי מדופלם שמחזיק בדוקטורט מהאוניברסיטה העברית וסגן אלוף קרבי במילואים. כאשר בן חיים ניסה להחזיר את שיח הפערים אל מסכי הטלוויזיה, הוא הפך להיות נלעג ונרדף. מה שקיבלו מפרופסור קימרלינג בהשתאות הפך את בן חיים למוקצה בתקשורת הישראלית.

המטרה מעולם לא הייתה דמוקרטיה. המטרה היא לשמר שלטון של מיעוט.

בסופו של דבר זה ברור מאליו, זהו לא מאבק על שוויון — אלא על היררכיה. מבנה שבו קול של טייס שווה יותר מקול של טנקיסט, קול של פרופסור נחשב יותר מזה של אם חד-הורית בתחנה מרכזית. כל עוד ישראל הראשונה מחזיקה במנגנוני הכוח הלא נבחרים — בית המשפט, הצבא הבכיר, האקדמיה, התקשורת — הדמוקרטיה היא רק קליפה. אשליה. תיאטרון בובות שמופעל מהמאחורי הקלעים.

העם אולי מצביע. אבל לא שולט.

אז כמה פעמים עוד תצביעו — ותקבלו רוב בכנסת — רק כדי לגלות ששוב, אתם לא באמת בשלטון?

כמה פעמים תאמינו שזו דמוקרטיה — רק כי קיבלתם פתק הצבעה, אבל לא באמת ניתנה לכם השפעה?

הגיע הזמן לומר את האמת בקול ברור:

ישראל לא נמצאת במאבק על דמוקרטיה. היא נמצאת במאבק לחשוף שמעולם לא הייתה בה כזו.

ורק אם נבין זאת, נוכל לשנות. כי אם לא נבין את המחלה, איך נמצא את התרופה?

כל עוד יש קולות ששווים יותר — לא תהיה כאן דמוקרטיה. תהיה כאן שלטון של מעמד, עטוף בסיסמאות. וכמה שלא תנסו לשחק לפי הכללים — תמיד תגלו שהם נכתבו מראש נגדכם.

הדרך היחידה לשבור את המעגל — היא לא להיאבק על שוויון תיאורטי, אלא להילחם על שוויון אמיתי. כזה שלא מפחד מהעם — אלא סומך עליו.

כי דמוקרטיה אמיתית לא נבחנת באליטות — אלא בזכות של הרוב לקבוע את דרכו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
78 תגובות - 50 דיונים מיין לפי
1
וואו..יש יותר רעל...
טחילי | 09-04-2025 17:27
וואו..יש יותר רעל מזה ? והוכחה של המטרה האמיתית של השלטון העכשווי שלא לוקח אחריות על כלום ורק מאשים ללא הרף ..
יאיר אמר הוא...
שירי מנתניה | 09-04-2025 17:35
יאיר אמר הוא סוכן קטארי... אין הסבר אחר ל"כתבה" הזו.
2
הימין בישראל מנסה...
שירי מנתניה | 09-04-2025 17:37
הימין בישראל מנסה בכל מעודו להילחם על זכויותיו לרגל טובת קטאר ולקבל ממנה שוחד, הבעיה היא שהוא נלחם כאילו אין כאן פטריוטים, אוהבי המדינה, כשזה די ברור שהוא לא יצליח...
זה לא!! הימין,...
כהן | 10-04-2025 8:01
זה לא!! הימין, זה הימין הקיצוני!!- משיחי!!......
3
"שלטון העם. שלטון...
שירי מנתניה | 09-04-2025 17:41
"שלטון העם. שלטון הרוב" - רוב העם נגד השתלת סוכנים ומרגלים קטארים בלשכת ראש הממשלה. רוב העם בעד המשך חקירת שב"כ!!!
הערבים הם לא...
עמנואל | 09-04-2025 18:35
הערבים הם לא חלק מהעם היהודי. אחרת גם אותם היית דורשת לגייס.
4
יאיר אמר, הקטארים...
שירי מנתניה | 09-04-2025 17:42
יאיר אמר, הקטארים שילמו לך לפי מילה ? כי זה ממש ממש ארוך...
5
"מזרחי מפריפריה, אשכנזי...
שירי מנתניה | 09-04-2025 17:45
"מזרחי מפריפריה, אשכנזי מצפון תל אביב... ישראל הראשונה " - יש לך את זה ביותר גזעני? יותר מגעיל? יותר מפלג? יותר מסית?
אין לו את...
סיגל | 09-04-2025 18:34
אין לו את זה ביותר צודק. אי אפשר לנסח את דבריו בצורה צודקת יותר. ואת יודעת שהוא צודק. רק מיללת
6
לפנתאון
יו יו, גם | 09-04-2025 17:46
הכי מדויק שאפשר
7
בדיוק ...
קרלו | 09-04-2025 17:52
בדיוק
8
יאיר אמר הוא...
יאיר אמר - ביבי צדק | 09-04-2025 17:56
יאיר אמר הוא הביביסט הטיפוסי, וביבי לא טעה, אמר הוא לא מרוקאי בעל רגשי החיתות, הוא באמת לגמרי נעל נחות אמיתי. זה לא רגש, זו פשוט תת רמה - אדם מוכה גורל עלוב.
9
איך מתן כהנה...
יעקב | 09-04-2025 18:12
איך מתן כהנה חי עם זה?
הוא חלקהדתיים הליברלים...
זאב | 09-04-2025 18:34
הוא חלקהדתיים הליברלים שרואים את עצמם חלק מהחונטא הזאת
10
אתם אוהבי המדינה...
שמואל | 09-04-2025 18:37
אתם אוהבי המדינה ואויבי עם ישראל שהיא אמורה הייתה להיות בשבילו
11
דמוקרטיה כמו שעמאר...
רונן | 09-04-2025 19:32
דמוקרטיה כמו שעמאר הביביסט מתאר הייתה בגרמניה בשנות השלושים - העם בחר בהיטלר, העם החליט לחסל את היהודים בלי בגץ ובלי בצלם. הכי דמוקרטיה בעולם, העם מחליט ואין אף שעוצר בעדו. גיבור ישראל אלוף יאיר גולן הטיב לזהות תהליכים לפני עשור...
רק שבגרמניה העם...
אחד | 10-04-2025 16:26
רק שבגרמניה העם לא בחר היטלר אלא בית המשפט כמו יצחק עמית כזה
12
דמטקרטיה היא לא...
אסף | 09-04-2025 19:33
דמטקרטיה היא לא רק שלטון הרוב! למרות שהימין ניצח בסהכ ב20 אלף קולות אז רוב דחוק מאוד דמוקרטיה זה גם הגנה על מיעוטים! דמוקרטיה זה גם זכויות אדם ואזרח מלאות! דמוקרטיה זה גם שלטון החוק שמפורש על ידי בית המשפט! דמוקרטיה זה גם שיוון בפני החוק! נראה שהביביסיטים שוכחים זאת..
היא קודם כל...
אחד | 10-04-2025 16:25
היא קודם כל שלטון הרוב וזה שאתם מיעוט נכחד ואלים לא ישנה את זה
דמוקרטיה היא גם...
הרואה למרחוק | 10-04-2025 6:32
דמוקרטיה היא גם הגנה על הרוב מפני המיעוט. במקרה של ישראל המיעוט תפס את עמדות הכח ופשוט לא מוכן לוותר עליהן. אני נגד הרבה מהדברים שלוין ביקש לעשות אבל במהות הוא צודק.
דווקא הפוך.. נראה...
נועם | 09-04-2025 19:50
דווקא הפוך.. נראה שהשמאלנים שוכחים זאת
13
מדוע לא מפרסמים...
שירי | 09-04-2025 19:56
מדוע לא מפרסמים ששושנה סטרוק, הבת של אורית סטרוק (״קודם כל חג שמח״), נפגעה מינית ע״י שני הוריה? אז מה אם אמא שלה מהמחנה שפועל להרס המדינה - זו לא סיבה להתעלם!
שקרן ואנטישמי ומקווה...
אחד | 10-04-2025 16:24
שקרן ואנטישמי ומקווה שהיא תצבע אותך אחרי שאעביר לה את הודעתך. אין שום הבדל בניך לבין היטלר
14
אתה כמו אבישי...
נועם | 09-04-2025 20:01
אתה כמו אבישי בן חיים גורם לפילוג לשנאה מוריד בעצמך את האנשים לרמה של עדות והיררכיות. זה לא מה שקורה באמת בשטח של היום (ברור שבעבר כן ) הכסף הכוח השלטון כבר שנים בימין, מי שפריוולג היום זה החרדים שמקבלים את כספי המסים של כולנו ולא משרתים ולא עובדים הם אלה שמנהלים פה הכל ביחד עם ממשלה שפועלת לאינטרסים של הבייס מי האשכנזי הפריווילג ב"צד השני"? איזנקוט?? מרוקאי ששכל במלחמה את בנו ושני אחיינים?? הקיבוצניקים האמיצים שחוזרים לעוטף עזה אחרי שהמדינה הפקירה אותם לעבוד בחקלאות? גדי מוזס הגיבור? ירדן ביבס האשכנזי הלבן שמבקש לסיים את המלחמה ולהחזיר את החטופים אחרי שאיבד הכל? מה יש לכם? למה אתם בכוח מנסים שתהיה שנאה בעם דרך לפרוט על הנימים הכי קלים של פילוג אנחנו ואתם, של תחושת קיפוח הרמה הכי נמוכה שאפשר ודרך זה ממשיכים למכור לאנשים מה שנוח לשלטון הכי מנותק הכי בזבזן על חשבון הציבור הכי לבן!!! ביבי יריב לוין שמחה רוטמן סמוטריץ סער קיש ניר ברקת ישראל כץ. ממש אנשי פריפריה ועבודת אדמה ??
אבישי בן חיים...
אחד | 10-04-2025 16:23
אבישי בן חיים צודק במליון אחוז בתזה שלו. רק עיוטר חסר מוח או שטוף שנאה לא רואה זאת
15
אמר אתה ימני?...
ישראלי | 09-04-2025 20:06
אמר אתה ימני? פשוט בדיחה לך ולמד מזה ימני. ממשלה שתומכת בהשתמטות של ציבור שלם ממשלה שראש הממשלה העובדים בלשכתו מקבלים כסף מקטאר ממשלה שלא מחלקת כספים לפרזיטים על חשבון ציבור שיצא לעבודה כל יום. מי אתה איזה דמוקרטיה אתה מכיר טורקית איראנית כנראה שכן. אתה מדבר על עדתיות סתם להאיר את עיניך ראש הממשלה לא נמנע עם העדה שלך כולל לוין וסמוטריץ ועוד רבים אחרים שיושבים בממלשה שיש להם בתים במקומות יוקרתים כמו קיסריה אבל אתה לא משנה מה אתה רואה או שומע הכל צרוב במוח הצר שלך הרי לא משנה מה נכון ומה לא נכון אתה תמשיך עם ההסתה ועם אכלו לי שתו לי יאלה לכולם נמאס מי שלומד מי שדוחף את עצמו מגיע גבוהה אני מכיר הרבה כמוך כן מהעדה שלך מנהלים בכירים שמרווחים תאמין לי פי שלוש ויותר מי שכר ממוצע ועדין בוכים על מר גורלם. די נמאס לשמוע את הבכי תנינים הזה.
16
צודק צודק צודק....
יהודי | 09-04-2025 21:19
צודק צודק צודק. וכל התגובות של השמאלנים פה פשוט מצחיקות
מה זה שמאלני...
כהן | 10-04-2025 7:47
מה זה שמאלני לדעתך?......
17
זו הסיבה שהם...
בושה לשמאל | 09-04-2025 21:25
זו הסיבה שהם שונאים את נתניהו. הוא מראה את הפרצוף האמיתי שלהם לכול. בושה . פויה
ברור - אשכנזי,...
רונן | 10-04-2025 8:47
ברור - אשכנזי, חילוני, אליטיסט מרחביה, בן לפרופסור שקיבל במתנה מהמדינה וילה מפוארת בקטמון הישנה בזמן שההורים שלנו נשלחו למעברות
כי נתניהו הוא...
אני | 10-04-2025 6:01
כי נתניהו הוא לא אשכנזי, חילוני, סוציאליסט ואולי אפילו לאומי?
18
1. לתקן טעות...
שולמית | 09-04-2025 22:56
1. לתקן טעות כתיב מ"מנסים בכל מעודו" ל"מאודו". 2. נראה לי לשנות את "מנסים" ל"משתדלים", כי אין פה ניסוי או ניסיון, נראה לי.
19
בשלב הראשון לא לעמוד דום ביום השואה
טוני | 10-04-2025 0:38
עם כל הכאב של השואה להתחיל להצביע ברגליים תרתי משמע. להשבית את כל הטקסים של המייסדים שנועדו לאלף פיל מקטנות ללכת לפי החליל.
20
צודק. ישראל לא...
ישעיהו | 10-04-2025 1:19
צודק. ישראל לא דמוקרטיה מעל 50 שנה. בדמוקרטיה כל אזרחי המדינה שווים בזכויותיהם. עכשיו ציירו את מפת ארץ ישראל - האם בתוך גבולותיה כולם שווים?
21
רוצים מלך כמו...
המרוקאים נגד מדינת ישראל | 10-04-2025 9:03
רוצים מלך כמו במרוקו
עם ישראל נגד...
הדמוקרטים נגד האנטישמים מהסמאל ממשיכי דרכו של גבלס | 10-04-2025 16:19
עם ישראל נגד הערב רב בקרב אחרון
22
לא שחסרות בעיות...
אזרח קטן | 10-04-2025 9:43
לא שחסרות בעיות בתכנון של המדינה, אבל הבעיה שהרוב הימני במדינת ישראל לא מצליח למצות את כוחו האמיתי היא שהוא מצביעים ליכוד. מפלגה של אנשים לא ראויים ולא ימנים, כולל העומד בראש. שהדבר האחרון שמעניין אותו זה אידיאולוגיה * יש מקום לבקר את מערכת המשפט
23
שינוי המשטר מפרלמנטרי...
שמ | 10-04-2025 9:45
שינוי המשטר מפרלמנטרי לנשיאותי.בחירות איזוריות ולא ארציות.בחירות אישיות ולא ועדות מסדרות ולא פריימריז.בחירות רובניות ולא יחסיות.10%חסימה ליצירת 3 מפלגות ימין שמאל ערבית.אז הדמוקרטיה הישראלית תכאב פחות לכולנו ומי שלא יזכה בבחירות יצטרך להתאמץ יותר אבל לא באיומי כנופיות לשעברים ופקידי " לעולם לא מניחים לכסא להדבק לישבנם ".וגם נחסוך משרת נשיא/רוה"מ מיותרת ומוטית דרך קבע כנגד העם המשרת המשלם המת בשדה הקרב.
24
כמה נכון, כמה...
יניב | 10-04-2025 10:10
כמה נכון, כמה אמיתי. 100 צודק. אנחנו נשנה את זה. עכשיו זה כ"כ ברור
25
מאז ומתמיד החונטה...
יעק ק | 10-04-2025 10:25
מאז ומתמיד החונטה המשפטית שלטה במדינה. הבחירה בקלפי אין לה משמעות בעיני הרקובים. רק מלחמת אזרחים תציל ממוות. ראשה החונטה עבריין בניה מינה את עצמו למלך. חייבים להתנגד .
26
צריך כמו בהונגריה...
ההונגרי | 10-04-2025 11:11
צריך כמו בהונגריה סעודיה איראן. לאסור על הפגנות, לכלוא את כל העיתונאים. יש לנו מנהיג עליון והוא צריך להיות המלך שלנו ואנחנו עבדיו.
כמו שעצרו את...
אסף | 10-04-2025 16:17
כמו שעצרו את צביקה קליין או כמו מעצרים המוניים בזמן הגירוש גם לקטינים? תספר לנו מה הסמאל מתכנן לימין בעתיד? אולי גם מוות לתינוקות ימניים?
27
תגיד, הרמטכ"ל לשעבר שאול...
איזה גיבוב שטויות | 10-04-2025 12:43
תגיד, הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז הוא אחוסל? סגן נשיא בית המשפט העליון נעם סולברג הוא אחוסל? הטייס לשעבר יואב קיש הוא אחוסל? הנשיא לשעבר משה קצב הוא אחוסל? תפסיקו להמציא תירוצים לזה שהמציאות לא עולה בקנה אחד עם השאיפות האנטי-דמוקרטיות שלכם. ולא אנחנו לא ביון העתיקה ודמוקרטיה מודרנית היא מזמן לא רק עקרון הכרעת העם אלא כוללת עקרונות נוספים כגון שלטון החוק, זכויות אדם ועקרון האיזונים והבלמים
כמה ססמאות עלובות...
שמי שקובע אותם הוא מיעוט שבוחר את עצמו? | 10-04-2025 16:16
כמה ססמאות עלובות וחסרות תוכן נותנים לכם בסמאל ואתם בולעים הכל בלי טיפת חשיבה עצמית
28
בדמוקרטיה אין משתמטים ממשימות לאומיות
אזרח יהודי | 10-04-2025 12:47
הדמוקרטיה של ביבי והחרדים יחד עם האידיט השימושי סמוטריץ ייקחו מהמשרתים והעובדים מקסימום מסים וייתנו לחרדים והמשתמטים בכדי לקבל רוב פרלמנטרי
עוד עלוב מעדר...
אבי | 10-04-2025 14:20
עוד עלוב מעדר השינאה והפילוג עדר רק לא ביבי לא לבלבל אותם עם עובדות
29
למה הימין תמיד...
יוסי | 10-04-2025 13:32
למה הימין תמיד בוכה. תתגייסו לחיילות משמעותיים. תתחילו לקחת אחריות לעשות במקום לבכות. לא פלא שהמלכתם ראש ממשלה שלא ראה לא שמע כלום
זה בדיוק מה...
יעל | 16-04-2025 21:59
זה בדיוק מה שאנחנו כבר עושים
הסמאל מונע מהימין...
אחד | 10-04-2025 16:14
הסמאל מונע מהימין להשתלב במקומות המפתח. לא פלא שהתגובה שלך כמו שהיא, תמשיך לצרוך מידע מערוצי רעל ממשיכיו ומשכללי דרכו של יוזף גבלס נגד עם ישראל.
עוד דביל מעדר...
אבי | 10-04-2025 14:20
עוד דביל מעדר השינאה והפילוג עדר רק לא ביבי
30
כתבה מדויקת ...
אבי | 10-04-2025 14:19
כתבה מדויקת ולצערי נכונה
נכון ...
יעל | 16-04-2025 21:59
נכון
31
רק הסמאל התומך...
אסף | 10-04-2025 16:22
רק הסמאל התומך בדיקטטורים ילמד אותנו מהו ימני. חחחחח
32
לצערנו העמוק זו האמת עליה התריעו שוב ושוב
יאיר | 10-04-2025 16:42
אבל המתריעים הוצגו בתקשורת השולטת והמורעלת כקיצונים פאנטיםהזויים וכדומה וזכו לטיפול השבכ כלי המשחית הראשי בידיהם יחד עם בתי המשםט וכל האוליגרכיות המתועבות הללו. המצב לא ישתנה בצורה הדרגתית אלא רק במהפכה של רוב העם היושב בציון ורוצה מדינת יהודית שויונית דמוקרטית לעם ישראל במדינת היהודים
33
עובדות... 1) הימין יותר...
אורח | 10-04-2025 16:44
עובדות... 1) הימין יותר מארבעים שנה שולט ועדיין בוכה אכלו לי שתו לי... 2) כדי שיהיה שלטון ימין בנו פה בלוק חוסם שמרבית תקציבינו הולכים אליו. הכסף הולך לחרדים שטוענים נמות ולא נתגייס. 3) שני מיליון מצביעים לבלוק הימין זה לא רוב. זו חמישית מהאוכלוסיה של המדינה. 4) הימין ממנה את אנשי שלומו ולא אנשי מקצוע. 5) הימין בחר במנהיג ימני שבגד בערכי היהדות. העם והמדינה. מצביעיו ימשיכו להצביע לו גם כשיש חשד לבגידה במדינה. 6) בית דוד מלך כשמונים שנה ונחרב. 7) בית חשמונאי מלך כשיבעים שנה ונחרב. 8) בית ביביהו מולך כשלושים שנה ובקרוב נגיע לחורבן בית שלישי בגללו.
קודם נבנה את...
יעל | 16-04-2025 21:58
קודם נבנה את הבית השלישי אתה רוצה להחריב משהו שעוד לא נבנה.????
34
מדובר בטרול שכל...
עדינה חפץ | 10-04-2025 19:07
מדובר בטרול שכל מטרתו זה להפיץ רעל.
35
נכון החל משנות...
שמרל | 10-04-2025 19:18
נכון החל משנות השמונים. קטדם הייתה דמוקרטיה. היו בחירות הוגנות. מפא"י ניצחה בבחירות, ולכן כמעט כל משלטי ההשפעה אוישו על ידה. מאז שהליכוד התחעל לנצח בבחירות אנחנו במצב הלא דמוקרטי המתואר בכתבה. חלק זה באשמת הליכוד עצמו.
36
ברור.חובשי הכיפה מתים על דמוקרטיה
יהושע | 10-04-2025 23:36
תורת ישראל היא דמוקרטיה במיטבה. מצחיקולים שכמותכם
37
כתבה מעניינת ועמוקה...
יעל | 16-04-2025 21:57
כתבה מעניינת ועמוקה
38
קודם נבנה את...
יעל | 16-04-2025 21:58
קודם נבנה את הבית השלישי
39
מסכים. אין דמוקרטיה...
ישעיהו | 17-04-2025 12:20
מסכים. אין דמוקרטיה עם כיבוש. במדינה דמוקרטית כל אזרחי המדינה שווים בזכויותיהם. כשאתם מדמיינים את ישראל, האם זה המצב?
40
פשוט פתטי… כשלון אחרי...
אודי מהמרכז | 18-04-2025 8:43
פשוט פתטי… כשלון אחרי כשלון של ממשלות הימין ואחרי עשרות שנים של שליטה בכל מנגנוני השלטון בארץ עדיין ההתבכיינות הזאת על ״ אליטה״ אשכנזית. כמו השקר על הפרוטוקולים של זקני ציון. כשלא יכולים להסתכל בראי ולהביט בטמטום בחידלון המעשה בהפקרה בבזיון והכי גרוע בקריעת העם לחתיכות, אז מחפשים את ה״אליטה״ שפוגעת בטוהר המעשים של המחנה האלוהי... כך עשו בכל העולם נגד היהודים וכך עושים אלה הנכשלים בדרכם. הכתבה מעלה קבס ומעידה על אפסות הכותב
41
בכל מאודו ...
איתמר | 18-04-2025 13:24
בכל מאודו
42
דמוקרטיה זה מצי...
עמיאל | 18-04-2025 14:15
דמוקרטיה זה מצי שופטים מזרחים בעליון.
זה 20% ערבים...
אחד שזוכר | 19-04-2025 17:04
זה 20% ערבים !
43
כל פעם מחדש...
לא ימין לא שמאל | 18-04-2025 14:33
כל פעם מחדש אני מנסה להבין את טענת הימין שאין דמוקרטיה, דיפ סטייט וכו'. קראתי את הכתבה וכן מה שהיא טוענת זה אשכנזים שמאלנים נמצאים בעמדות מפתח. זה כמובן שקר גס. פשוט לא נכון. אבל כמו שאמר גבלס, ספר שקר מספיק פעמים והוא יהפוך לאמת. שולטים כבר עשרות שנים ומאשימים את כולם בכשלונותיהם. זה דרך אגב לא ימין, אלא מערכת חולה של מופרעים ומשתמטים שאין להם מושג כלל מהי דמוקרטיה. חושבים שאם יש לך רוב קטן מוצר לך לשנות את כללי המשחק. כלומר שאם יש לי רוב אני גם יכול לבטל בחירות, לא? למה לא? יש לכם רוב.
44
אם תרצ(ח)ו, הארגון...
חרדה למדינה | 18-04-2025 15:50
אם תרצ(ח)ו, הארגון שבית משפט פסק שהוא פאשיסטי, נושאים את שם הדמוקרטיה ואת שם אלוהים לשווא ; הרצל מתהפך בקברו מהשימוש בחלק ממשפטו הידוע, לשמם.
45
כל מילה בינגו
דורון מצא | 18-04-2025 17:00
אין מה להוסיף.
46
מעניין שבכל הדמוקרטיות...
מנחם | 19-04-2025 8:10
מעניין שבכל הדמוקרטיות בעולם יש ביתמ"ש מתפקד. בכל הדמוקרטיות (למעט אנגליה וניו זילנד) יש חוקה. תפקיד ביתמ"ש הוא להיות הפרשן המוסמך של החוק גם בישראל ולשמור למשל על עקרון השוויון בין כל האזרחים. בין השאר שיוויון בנטל למשל, בין השאר שיוויון בזכויות. בישראל מנסים להמציא "דמוקרטיה" חדשה בהחלק מהציבור נישא מים. פטור מעבודה, פטור משרות צבאי שמשחק בחיים ובכסף של אחרים כמו במשחק מחשב ומתבכיין שהשלטון המושחת שבחר נמצא 24/7 בחקירות ובבתי משפט בין השאר בחשד כבד ביותר לריגול ולהטיית הבחירות ע"י מדינת אוייב. טרילילי טריללה
47
זה דמוקרטיה, זה...
שילה | 19-04-2025 10:35
זה דמוקרטיה, זה לא מושלם אבל זה יותר טוב מלתת לחטיבת כפיר לנהל את המדינה
48
תחזרו ותגידו להם:...
aidanangelo | 19-04-2025 13:26
תחזרו ותגידו להם: ישראל הייתה תמיד דיקטטורה של מעמד המשרת מדינות עשירות דומות לארה"ב ובריטניה. התמכרות לכסף בשביל אותו המעמד הגוריוני. אנג'לו איידן
49
בקיצור אתה רוצה...
מילואימניק עייף | 19-04-2025 14:11
בקיצור אתה רוצה שלטון ביביסטי מלוכני לנצח שיעבור בירושה ( יאיר יואיל בטובו לשוב מהגולה הדוויה במיאמי), חיסול מערכות המשטרה והמשפט ( ״ כי ככה העם רוצה!״), המשך החנופה והמימון האינסופי לחרדים ולסמוטריצ׳ים, זלזול מוחלט בעובדים היצרנים שעוזבים את הארץ בזרם הולך וגובר. אבל רגע: כשלא יהיו הכנסות , מאיפה יהיה כסף לחרדים? אה, לא משנה, המדינה ממילא לא תשרוד עד אז.
50
בדמוקרטיה יש : הפרדת...
עובדה | 19-04-2025 17:09
בדמוקרטיה יש : הפרדת דת ממדינה , חוקה שמבטיחה שיוויון או שירות חובה צבאי לכולם או לא. כפיפות כולם לחוק גם לממשלה. שנן בתי פרלמנט הפרדת רשויות ואי הכפפת הפרלמנט או בית המשפט לממשלה. הגבלת כהונת האיש החזק לשתי קדנציות - בישראל ראש ממשלה. איפה אנחנו בית משפט חלש יחסית ומעט מופרד מהממשלה זה הכל זאת הפסאודו דמוקרטיה וגם את זה מנסים לחסל !