הרב ברכיהו מרבני צהר: לשוטרים מותר לחלל שבת עבור אירועים במוצ"ש

הרב ברכיהו מרבני צהר: לשוטרים מותר לחלל שבת עבור אירועים במוצ"ש

הרב רמי ברכיהו מרבני צהר טוען במאמר לכתב העת של הארגון כי לשוטרים מותר לנוע בדרכים בשבתות לצורך הכנות ואבטחת אירועים הנערכים במוצאי השבת.

הרב ברכיהו: לשוטרים מותר לחלל שבת עבור אירועים במוצ"ש
  (צילום אילוסטרציה פלאש90)

במאמר ייחודי שכותרתו 'נסיעת שוטרים בשבת לצורך אבטחת אירוע הנערך במוצאי שבת' טוען הרב רמי ברכיהו רב הישוב טלמון ומרבני צהר כי לשוטרים ולאנשי כוחות הבטחון מותר להתכונן תוך כדי השבת להפגנות או לאירועים ועצרות הנערכים במוצאי השבת.

"בשגרת החיים יש אירועים המוניים, המתקיימים בשבתות ובימים טובים, והם בגדר מצווה שלא ניתן לדחות את מילוּיהּ. המשטרה מחויבת לאבטח אותם ולצורך האבטחה הזו מותר לה לחלל את השבת. לעומת זאת יש אירועים, שאין כל חובה או מצווה לקיימם בשבת, או מיד במוצאי שבת. גם את האירועים האלה מחויבת המשטרה לאבטח אף-על-פי שאבטחה זו כרוכה בחילול שבת. במקרה זה נתונים השוטרים בין חובתם לאבטח אירוע המוני על-פי חוקי המדינה לבין האילוץ לחלל את השבת שלא לצורך ושלא כדין."

להורדת המאמר המלא: נסיעת שוטרים בשבת לצורך אבטחת אירוע הנערך במוצאי שבת

הרב ברכיהו כותב כי עדיף כמובן לדחות ככל הניתן אירועים המוניים במוצאי שבתות, "ככלל, ראוי לדחות אירוע המוני שחל סמוך לאחר מוצאי השבת ואשר דורש לשם אבטחתו היערכות מוקדמת של כוחות הביטחון, הכרוכה בחילול שבת. אם יש הכרח או מצווה לקיימו במוצאי שבת דווקא, או שהמארגנים לא דחו אותו אף שכך היה ראוי, מותר לאנשי כוחות הביטחון וההצלה לנסוע בשבת כדי להיערך לאבטחת האירוע" את פסק ההלכה הייחודי אמר הרב ברכיהו לכתב העת של ארגון רבני צהר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב.

במאמרו ציין הרב ברכיהו עוד כי חובתם של האזרחים לדחות אירועים או עצרות דוגמת ל"ג בעומר הנערכים במוצאי השבתות "בשנת תשע"ד, לקראת ל"ג בעומר שחל להיות במוצאי שבת, קראה מועצת הרבנות הראשית לישראל לדחות את ההילולה ליום ראשון כדי למנוע חילול שבת בידי כוחות הביטחון וההצלה. אף שלקריאה זו הצטרפו גדולי הרבנים שבדור, החוגגים לא נענו לה, ולכן מותר לשוטר לנסוע בשבת כדי להיערך לאבטחת ההילולה" ציין הרב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
מקורות
אסי | 23-03-2015 15:39
מחילה כבודו לא כותב מודעה בעיתון שיכתוב מקורותיו מהיכן הם יען נעמוד על טיבו של פסק תמוה זה
2
אני רואה שרבני צוהר לא זקוקים
| 23-03-2015 15:56
למקור הלכתי לפסיקות שלהם.... עוד אחד משרשרת הפסיקות ההזויות של הרב רמי ברכיהו...
3
אמיץ. כל הכבוד.
שלמה | 23-03-2015 16:03
4
למגיבים - במקום לתקוף את הרב תקפו את הכתב
דני | 23-03-2015 16:33
לא ראיתי את המאמר, אבל אני מניח שבמאמר הרב מביא מקורות. הכתב כנראה בחר להביא רק את המסקנות ולא את הדיון ההלכתי. אבל כמובן, ראיתם שכתוב רב מצוהר אז מותר הכל, אין שיקול דעת, אין לשון הרע, אין הוצאת שם רע. לפני שאתם תוקפים את יראת השמים של אחרים, בידקו את יראת השמים שלכם.
5
לאן הגענו?
מאיר | 23-03-2015 19:25
למגיבים המומחים מטעם עצמם: הרב ברכיהו מוביל את תכנית "מאמינים במשטרה" לשילוב שומרי מצוות במשטרה. הוא עושה לילות כימים כדי שתהיה לנו משטרה טובה יותר שמאפשרת לשומרי מצוות להשתלב. הוא אחד הרבנים המעטים שמכירים מבפנים את עבודת המשטרה ובעיותיה ומתייעץ על כל צעד ושעל עם רבנים גדולים. פסק ההלכה מוסבר במאמר מפורט ומנומק. כעת באים טוקבקיסטים וחורצים את דינו לשבט על פי השתייכותו או השתייכותם השבטית. מאיפה החוצפה? מינימום של כבוד לבני אדם, לתלמידי חכמים, ואיפה מינימום של עין טובה כלפי מי שפועל לטובת כולנו?
6
קראו את המאמר במלואו
דני | 23-03-2015 20:19
קראו את המאמר במלואו יש שם מספיק מקורות ועל מה להסתמך
7
צביעות
יורי | 23-03-2015 22:18
מי שמתקיף את המאמר אבל מואיל בטובו לנסוע למירון בל"ג בעומר שחל במוצאי שבת הוא צבוע. בגללו המשטרה צריכה לעבוד בשבת.
8
מאמר הלכתי
מוטי פוקס | 24-03-2015 4:30
לכל המגיבים דברי הרב מבוססים על לימוד הנושא לעומק תוך הכרת עבודת השוטר וצרכיו המבצעיים ויש את כל המקורות והמהלך ההלכתי בחוברות "מאמינים במשטרה" ואני מאמין שגם במקום שיצא המאמר הנוכחי יש את כל המקורות. מי שרוצה עוד פירוט שישלך לי בקשה ואענה על כל טענותיו