הרב עודד וולנסקי: זו שעת חירום לאומית, נתניהו בסכנה - סרוגים

הרב עודד וולנסקי: זו שעת חירום לאומית, נתניהו בסכנה

הרב עודד וולנסקי הכריז היום בפני תלמידים בישיבת הר המור, "אנחנו נמצאים בבעיה קיומית, מדינת ישראל בסכנה" וקרא לתלמידים לצאת ולחזק את גוש הימין

הרב עודד וולנסקי: זו שעת חירום לאומית, נתניהו בסכנה
  כסף זר מנסה להפיל אותו. נתניהו (פלאש90)

החשש במחנה הלאומי מעליית השמאל לשלטון, מביא לצעדים חריגים גם בתוך עולם הישיבות הציוני-דתי.

הרב עודד וולנסקי מרבני ישיבת הר המור, נשא היום דברים בפני התלמידים והאברכים של הישיבה, בשיעור שלא מן המניין, בה הכריז כי מדובר בשעת חירום לאומית.

"נודע לנו, נתחוור לנו בעת האחרונה, בימים האחרונים ממש, שספק גדול אם ניתן לקרוא למה שעומד להתרחש ביום שלישי בעזרת ה', בחירות בישראל, בניין כח המהות של הציבור הישראלי, ספק גדול אם ניתן לקרוא למה שמתרחש – בחירות – בחירה חופשית של כל האזרח בישראל." פתח הרב וולנסקי.

"וכל כך למה? כוחות זרים של מדינות, של מעצמות זרות, מושקעים ומעורבים באופן שכמוהו לא נהייה, באופן שמאיים ומסכן, את עצם הווייתם של ישראל, מסכן את אושיות המדינה. נחצו פה כמה קווים אדומים, שאני לא אמנה אותם, וזה מצב חירום… זו שעה של חירום לאומית – וזוהי השעה. לפני יומיים שלושה עמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ה' יחוננו ויגוננו, שישב על משמרתו ועל כסאו לאורך ימים ושנים טובות, שהוא המוקד, שרוצים לחסל אותו סיכול ממוקד, עמד והסביר לכל עם ישראל שמאות מאות מיליונים של דולרים מושקעים פה במדינה, איך להפוך ולשנות את הכל."

לדברי הרב, הכספים מושקעים, כדי לטשטש את דעת הקהל. "גם אני יודע שצריך לטפל במצב הכלכלי בישראל, אבל לא זאת הבעיה, אנחנו נמצאים בבעיה קיומית, מדינת ישראל בסכנות מאוד מאוד… הבעיה היא לא מחיר היוגלי והשמוגלי, יש בעיות אחרות, וגם לא מחיר הדירות שזו בעיה, אי אפשר לטאטא מתחת לשטיח את "אתה אחד ושמך אחד ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ" ולהפוך אותנו לעם שקוף, חסר זהות, מהות, שרשים", אמר הרב והוסיף, "אנחנו נגד כפייה בהשקפת הדעות, כשהויכוח הוא פנימי, בין חלקים שלמים של האומה, לזה הסכמנו, אבל כשכל הכוחות של המעצמה הכי גדולה בעולם ושל אירופה, מושקעים פה כרגע ביונית, להפר, להרוס את הכל, אז זו שעת חירום."

בויכוח בתוך המחנה הלאומי, נמנע הרב מלהתייחס והתמקד "רק מצב החירום שהמדינה נתונה בו, אם בנימין נתניהו, יורידו לו את הראש בצורה כזו, זה הביא אותי לפה, לא שום דבר אחר. לא הבית היהודי ולא יחד".

צאו לשכנע אנשים

למרות שמדובר בהפסקת הלימוד, קרא הרב לתלמידים לפעול בשכונת הישיבה "הכוח שלכם עכשיו, פנים בפנים להכנס לרחובות היהודים בקרית מנחם ובקרית יובל או איפה שלא שולחים אתכם, ולהגיד ליהודים הטובים, זה לא זמן לשבת בבית, לכו להצביע בקלפי. מי שמתווכח איתכם, לחצו לו את היד ותמשיכו הלאה. אבל למשוכנעים, אולי יש זקן שרוצה להצביע ולא יכול לצאת מהבית? וסתם אנשים צריכים חיזוק, כי טמטמו להם את המוח שהכל אבוד.

זה לא זמן לדבר, אבל צריך להגיד שימין ה' רוממה זה העיקר, לימין שור, יש להצביע לימין, ולעשות שממשלת ישראל תמשיך להיות ממשלה חזקה ואיתנה ולא רק נסחבת ונגררת אחרי אומות העולם. ואין מה לעשות. כרגע כעת חיה, בראש המעצמה הגדולה בעולם עומד שליט שהוא הכי גרוע מכל מה שהיה לנו בדורות האחרונים. לא אומר שאין שיתוף פעולה, אבל הוא הכי גרוע ואני לא אפרט כרגע, כי זה לא נושא השלנו."

על אובמה המשיך ואמר הרב וולנסקי: "אבל הוא מתערב פה!, מה אנחנו רפובליקה של בננות?! כמו שבגין אמר?! אנחנו אתה אחד ושמך אחד ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ, ועל זה הבחירות ולא על שום דבר אחר. מי שיכול, ולהביא כמה שיותר יהודים שיצביעו ויחזקו את כוח הציבור, כוח הממשלה, הכוח האדיר של כנסת ישראל, אז זה מה שצריך לעשות".

על הארגונים הקוראים למהפך שלטוני אמר הרב וולנסקי: "כרגע מסתובבים שכירי חרב בתל אביב ובמקומות אחרים מתוגמלים בתקציבים של מיליונים ועושים את ההפך. הם מסתובבים בקרב הגר אשר בקרבך ומעלים אותו מעלה-מעלה. אבל אנחנו יודעים שהקב"ה אמת ותורתו אמת, אנחנו יודעים שעמו ישראל הוא עם האמת, ואנחנו יודעים שהאמת היא כי בחר ה' בציון איווה למושב לו, כי יעקב בחר לו י-ה ישראל לסגולתו. וגבור נגבור ונכול נוכל עלה נעלה כי עמנו א-ל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
רק המלך נתניהו יושיע!!
התבטלות ועבודת אלילים | 15-03-2015 17:23
אמנם נתניהו (ושרה) הקימו את המדינה לבד במו ידם, אבל יש יסוד להניח כי זו תמשיך להתקיים גם בתום מלכות נתניהו הראשון
2
נתניהו עצמו גדול מקבלי התרומות מחו"ל מאז ומעולם
באמת? | 15-03-2015 17:26
את שלטונו קנה בכספי ההמורים של אדלסון והוא מלין? טובל ושרץ בידו!
3
חזרה ללימודים!
רק תורה | 15-03-2015 17:31
התורה תשפיל ראשה בפני נתניהו? תלמחדי ישובות יפסיקו לימודם כדי לעשות נפשות למחלל שבת? אוי לאזנים שככה שומעות
4
הרב לא סומך על הקב"ה ?
קטן אמונה | 15-03-2015 17:37
הרב בהיסטריה ואיבד את דרכו. בטח בשם!
5
הרב מקבל תקציבים מהמדינה ומשרת את אדונו
מדבר שקר תרחק | 15-03-2015 17:44
מי שכורע תחת נטל הפרנסה שהביא עלינו שלטון נתניהו מבין כי זאת הסכנה האמיתית.
6
על ארתור פינקלשטיין שמעתם?
בנימין | 15-03-2015 17:46
7
אז למה התפלגתם? כדי להפסיד אלפי קולות במפלגת יחד???????
יוסף | 15-03-2015 17:48
היכן האחריות הלאומית?
8
די לשטחיות, תתאמצו לחשוב קצת, זה משתלם...
שמוליק | 15-03-2015 18:55
אם תקשיבו לרב, אולי תבינו על מה הוא מדבר. מה לעשות, זה לא פרשן באיזה עיתון, ולא פוליטיקאי. אז די לתגובות השטחיות והקטנוניות...
9
הרב עודד - שכינה מדברת מתוך גרונו!
| 15-03-2015 20:41
המגיבים פה לא ראו אותו ולא שמעו אותו ולו פעם אחת
10
אמת
תלמיד | 15-03-2015 23:32
דא"ח