שר הביטחון לשעבר יואב גלנט מאשים את חבריו לשעבר בממשלה ובראשם בנימין נתניהו וקובע: "הממשלה לא עשתה הכל כדי להחזיר את החטופים".בראיון ראשון מזה שנתיים, שהעניק ליונית לוי ולעמית סגל, אומר גלנט כי העסקה הנוכחית גרועה יותר ממה שהיה על השולחן.
גלנט טען: "אנחנו הלכנו לאותה עסקה שהייתה ביולי, מה השתנה? נתניהו מחשיב את טראמפ יותר מבן גביר, זה לא היה נכון עם ביידן. זה כל הסיפור. העסקה עכשיו היא בדיוק כמו ההצעה שחמאס קיבל ביולי, אבל במחירים יותר כבדים ועם פחות חטופים ו-110 מחבלים אסירי עולם".
בראיון חושף שר הביטחון לשעבר פרטים יוצאי דופן מתוך הבור על מבצע הביפרים וחיסול נסראללה, טוען שישראל החמיצה את ההזדמנות הטובה ביותר בתולדותיה כשנמנעה ממתקפה על לבנון באחד עשר באוקטובר ומפרט איך גילה בתוך החדר שנתניהו צירף את איזנקוט וגנץ לממשלה כדי לבלום את המבצע כשהמטוסים כבר באוויר.
הראיון המלא, כולל שאלות קשות על האחריות שלו, והטענות לתחזיות אימים שהשמיע נתניהו בימים שאחרי שבעה באוקטובר, ישודר מחר אחרי החדשות בערוץ 12.





תגובות
גלנט התנגד להוראת נתניהו לכניסת צה"ל לרפיח! גלנט התנגד להוראת נתניהו לכניסת צה"ל לרפיח! אא
ד-פקט שאחראי לטבח ה 7 באוקטובר, למאות חטופים, ולניהול המלחמה הכושל ביותר שידענו. גלנט הוא המצביא הפרוגרסיבי הראשון שלנו - הפסיד את המלחמה, ויצא לקרב. הטמבל גרר רגליים במשך חודשים אל מול פרובוקציה של 2 אוהלים של חיזבאללה - ובכך העניק לנסראללה אור ירוק לעוד פרובוקציות. במקום להרים את 2 האוהלים באוויר באותו יום שהקימו אותם. סמרטוט נאלח שעדיין בטוח שהשמש זורחת לו מהתחת. ניהול המלחמה הכושל של גלנט והרצי הוביל למספר פצועים חסר תקדים - במשך שנה של לחימה, נגרע סד"כ של אוגדה שלמה ממצבת כוח האדם הצה"לי. הפושע צריך לסתום את הפה, ולהמתין בסבלנות לוועדת החקירה שבמדינה המנוהלת על ידי פושעים - אין באמת לאף אחד אינטרס להקים אותה. The only thing more Dangerous than Ignorance is Arrogance Albert Einstein
אם דבריו של גלאנט נכונים מעניין למה הוא תמיד היה לצידם של גנץ ואייזנקוט חבר מרעיו שלדעתו ביבי הביא אותם רק כדי לעצור את המתקפה שהוא חושב שנכון לתקוף הוי לו לבדאי.....
די כבר עם התרעלה שאתם מפזרים.גלנט היה שר ביטחון מעולה.תיפקד כראוי, מי ששם לו מקלות בגלגלים זה הוד מעלתו ....