רבני 'הבית היהודי': "השמועה כי עברו חוקים נגד היהדות הינה שקר"

רבני 'הבית היהודי': "השמועה כי עברו חוקים נגד היהדות הינה שקר"

מספר רבנים התומכים במפלגת 'הבית היהודי' חיברו חוברת שאלות ותשובות בנושא דת ומדינה בעקבות הטענות כי המפלגה הייתה שותפה לפגיעה בצביונה הדתי של המדינה.

"השמועה כי עברו חוקים נגד היהדות הינה שקר"
  לא עברו חוקים נגד היהדות. מליאת הכנסת (פלאש 90)

בעקבות הטענות כנגד מפלגת 'הבית היהודי' לפיהן חברי המפלגה נתנו את ידם להערבת חוקים הפוגעים בצביונה הדתי של המדינה, מספר רבנים התומכים במפלגה, הרב יחזקאל קופלד, הרב זאב קרוב, הרב אלי קפלן והרב שחר קיהן, הפיצו שו"ת שבו הם משיבים לשאלות שעלו נגד התנהלותה של המפלגה בנושא דת ומדינה.

בחוברת, שתחולק בימים הקרובים בישיבות הדתיות לאומיות ברחבי הארץ כותבים הרבנים כי "אנו, רבנים התומכים במפלגת 'הבית היהודי', יוצאים בקריאה חשובה להמשיך ולתמוך בתנועה הדתית-לאומית ההיסטורית המיוצגת בימים אלו ע"י מפלגת 'הבית היהודי'".

לדברי הרבנים, מפלגה זו היתה ועודנה נאמנה לערכי הציונות הדתית בכל נימי נפשה ואינה 'ליכוד ב': "זוהי מפלגה שערכי התורה הם נר לרגליה. המצע האידיאולוגי של המפלגה הינו החיבור המיוחד הקיים בין תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל. על בסיס זה אנו תומכים במפלגתנו זו".

במהלך דברי הפתיחה מוסיפים הרבנים כי גישתם לבית היהודי ותמיכתם במפלגה מבוססים על דברי הרצי"ה קוק שנכתבו בספר 'לנתיבות ישראל' במאמר 'לדרישת המדינה היהודית'.

"אם 'נתרגם' את תשובתו לענייננו נאמר כך: כפי מה שכולנו לומדי תורה ורבנים על כל סוגיהם וגווניהם נצטרף ונתמוך בבית היהודי מתוך אמון מלא בהיותו 'כלי' ראוי להוביל איתו ועל ידו את השפעת השקפתנו ודרכנו, כך נצליח בענווה ושותפות אמת להשפיע ולגרום יותר ויותר להכוונת המפלגה לכוון הרצוי והראוי, להמשך השפעה מבורכת על מדינתנו האהובה בדרך העולה אל המשך גאולתנו לאור תורת רבותינו".

בחוברת מעלים הרבנים סדרה של שאלות בנושא הגיור, דת ומדינה, השותפות הקואליציונית עם יאיר לפיד, יחסי המפלגה עם המפלגות החרדיות ועוד.

בנוסף מתייחסים הרבנים לשאלה הרווחת על שורה ארוכה של חוקים בנושאי דת ומדינה שעברו בקדנציה האחרונה וכותבים: "ישנה שמועה, הרצה במסדרונות בתי המדרש, כי עברו למעלה מ-55 חוקים נגד היהדות בשנתיים האחרונות. האמירה הזו הינה שקר מיסודה! אין ולא עבר שום חוק עד היום בכנסת ישראל בשנתיים האחרונות נגד התורה ונגד צביונה היהודי של המדינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
אמת נשארת אמת הבית היהודי היה שותף פעיל לפגיעה בתורה
אנשי האמת והצדק | 23-02-2015 17:14
בנט בלחץ הוא מבין שאנשי התורה האמיתיים סולדים ממנו וממפלגתו אז הוא העביר מסר לכל הרבנים שנשענים על תקציביו לפרסם שהבית היהודי לא פגע בתורה וכך עשו שומעי ליקחו ואכמ"ל
2
אז חוק הפונדקאות אינו נגד התורה?
אז למה הייתם נגדו? | 23-02-2015 17:19
3
לכבוד הרבנים שליט"א
שלום | 23-02-2015 18:13
זכותכם לומר על כל חוק את דעתכם. זכותם של אלפי רבנים לומר שלדעתם חוק מסוים הוא מנוגד ליהדות. לא נראה שהמושג שקר קשור לעניין!
4
ממש ממובילי הרבנים
יוסי | 23-02-2015 18:20
אלו הרבנים הכי מובילים ומפורסמים שהבית היהודי? אז כנראה שהטענות נגדם נכונות.
5
ל-2 פניתי באופן ישיר לרב שחר קיהן בקשר לחוק הפונדקאות
| 23-02-2015 19:54
וקיבלתי תשובה מניחה את הדעת. לא ברור לי אם זה לפרסום יכול להיות שיש לכך התייחסות בחוברת שמדובר עליה בכתבה. ואם לא, תעשה את מה שאני עשיתי. איני מכיר כלל את הרב שחר קיהן אך הוא ענה עם כל הרצון הטוב ללא שום נסיון להתחמק והוא מוכן לשאלות קשות.
6
"לדרישת המדינה היהודית"
א. שקד | 23-02-2015 19:56
זה היה המאמר שמכוחו הקמנו את מפלגת הישראלים. אנחנו נושאים את חזון התורה הגואלת של רבינו. חבל גם אוחנה כ"כ רצה להיות שותף, כנראה שכדורגלן ספרדי לא מקובל בקרב תלמידי רבינו.
7
ל-3 אם יש רב מוסמך שאומר שהחוקים הם לא "נגד היהדות"
| 23-02-2015 21:39
אז אסור לרב אחר לומר שזה "נגד היהדות" כי אם נתייחס לכל דעה שונה בהלכה כמשהו שמחוץ ליהדות אנו עוקרים את היכולת לקיים מחלוקת לשם שמים ובירור האמת.
8
מדהים איך טוקבקיסטי יחד לא שמים לב
גיל | 23-02-2015 21:57
שהם הולכים ומדרדרים לרמות של ביזוי רבנים שמעולם לא היו במחננו. בבקשה, תפסיקו להביא שיטות נלוזות שאולי מקובלות במגזרים אחרים. מותר לחלוק- מותר להסביר- אסור לבזות כל תלמיד חכם שחושב אחרת ממך. ('רבנים מקבלים כסף', 'שקרנים', 'צבועים', 'שפוטים', 'מלקקים לבנט', 'לא מבינים מהחיים שלהם', 'אלה רבנים בכלל..' ועוד ועוד) רק בשביל זה עדיף להצביע לבית היהודי.
9
אם יש רב מוסמך שאומר שהחוקים הם נגד היהדות
ל7 | 23-02-2015 22:45
אז אסור לרב אחר לומר שזה לא נגד היהדות. כי אם יגיד שזה לא נגד היהדות- הוא בעצם אומר על רב אחר שדבריו לא לשם שמים...
10
בנט וחלק מהרבנים שתומכים בו מסתובבים בכל מני מקומות
ל8 | 23-02-2015 22:51
ומשמיצים ת "ח גדולים שהם מפיצים שקרים ואומרים לשון הרע. כולל הכותרת של המאמר פה! אל תאשים מגזרים אחרים. ..
11
אין דבר כזה 'רבני הבית היהודי'
| 23-02-2015 23:24
אין להם גוף רבני. יש רבנים שתומכים בהם, אבל אין דבר כזה 'רבני הבית היהודי'.
12
עם כל כבודם של הרבנים
מישהו | 24-02-2015 0:36
בס״ד זו לא הבעיה. אפשר לענות על כל טענה. הבעיה היא שהבית היהודי בתור מפלגה הולכת לכיוון לא טוב. אם ההמנון של התנועה היא שיר שבו שרה בחורה,ויש מחשבה על ״להתפשר״ בחוקים שנוגעים לתורה,היחס לרבנות הראשית הוא לא יחס של הערצה ורצון להפוך אותה לסנהדרין,הרוח הכללית של המפלגה לא טובה. כלומר,הבעיה איננה בפרטים,אלא בכלליות. אינני בא לבזות חס ושלום את כבוד הרבנים שליט״א,וביניהם גם הרב חיים דרוקמן שליט״א והרב זלמן מלמד שליט״א ועוד רבנים,אבל את הנראה בעיני כתבתי.
13
למה הבית היהודי יורים כל הזמן בתוך הנגמש????
חדל אש!! | 24-02-2015 14:25
כולנו ביחד, כל אחד ודעותיו! מספיק לריב!!!
14
חוברת ברמה נמוכה, לא עונה על כלום
| 26-02-2015 14:22
אפי' תמיכת הרבנים מאחור לא מדוייקת. ע"ע הרב רבינוביץ
15
יותר קושיות מתשובות
אבי | 26-02-2015 20:16
נרדמתם בשמירה! איך רבנים חותמים על שקרים? עיינו בכיפה במאמר של אהד כהן וראו כמה עיוותים נכתבו.