לא צריך להיות נביא כדי לדעת – בתום העסקה, התקשורת תתהפך ב180 מעלות. היא תבליט יומם ולילה את כל מה שהדחקנו עד עכשיו, את מחירי העסקה:
1. הגברת המוטיבציה של חמאס לחטוף שוב. 2. הגברת המוטיבציה לבצע פיגועים, אם משפחת המחבל מקבלת משכורת מאבו מאזן והמחבל עצמו ישתחרר בעסקה הבאה, כדי ליהנות מהעושר שמשפחתו צברה. 3. עצם שחרור המוני מחבלים, חלקם רוצחים כבדים, אחרי שכבר הוכח בעסקת שליט שהם חוזרים לבצע פיגועים. 4. הסיוע המוגבר שיאפשר לחמאס להשיג תמיכה מחדש של אזרחי עזה, שכבר עכשיו רוקדים משמחה, בזמן שאנחנו מתים מפחד.
5. הפסקת האש וחזרת תושבי עזה לאזורים נרחבים, מה שיצריך שוב לסכן חיילים כדי לכבוש בעתיד את המקומות הללו מחדש. 6. התנופה המוראלית שחמאס יקבל מכך שתוך שנתיים הוא יחזור לנקודה שהיה בה בשישי לאוקטובר, יגייס מחדש פעילים ויבנה את עזה כבתחילה בכסף שיגייס מכל העולם. 7. החלשת המוטיבציה בקרב חיילי צה"ל, שהם ומשפחתם שילמו מחיר בלתי נתפס, כדי שחמאס ייעלם ולא כדי שהוא יחזור למגרש ונתניהו וסמוטריץ' יבצעו בו החייאה רגע לפני קביעת רגע המוות. כמו שהרב אליקים לבנון טען בכאב, העסקה הזו היא יריקה בפרצוף של כל לוחמי צה"ל ומשפחותיהם, שסבלו ללא תועלת. 8. הפחת תקווה בקרב העולם הערבי כולו, שאחרי חיסול נסראללה כבר התחיל להבין את ההפסד ויקבל עכשיו רוח גבית שבסוף הדרך ישראל תיכנע.
המוח היהודי יודע בבירור שהנזק מהעסקה גבוה מחייהם של עשרות חטופים, בפרט שהעסקה עלולה לחרוץ את גורלם של שאר השבויים שנשארו כעת מאחור, אך הלב היהודי נכנע שוב ושוב ומעניק פרס לטרור.
קשה לדעת למה עכשיו התקשורת בעד העסקה. האם בן גביר, שנשאר התקווה האחרונה של הימין, אכזרי והיא רחמנית שלא מסוגלת לעמוד בצער החטופים ומשפחתם? האם התפיסה האינדיבידואליסטית שלה לא מאפשרת לה להבין שהכלל חשוב מהפרט ומדינה שלימה לא אמורה לשלם מחיר יקר עבור חייהם של עשרות אנשים, שלא עדיפים על מאות האנשים שעלולים למות בשל העסקה?
אבל דבר אחד בטוח. ברגע שהחטופים יחזרו והרגש הלאומי הפצוע יתרפא במעט, התקשורת עצמה תציף כל כך את המחירים של העסקה, שאין לנתניהו סיכוי קלוש לשרוד את הביקורת הזו. הימין יאמר לנתניהו במשמרת שלך קרה האסון הגדול ביותר מאז השואה. אם היית ממנף אותו לחיסול החמאס, היינו סולחים לך. מקבלים את ההסבר שהרצי לא דיווח. אך אם ברגע האחרון נכנעת ללחצים ומסמסת לנו את כל ההישגים, אז אין סיבה לסלוח לך על הטבח שהתרחש במשמרת שלך.
אם נשיא אמריקאי היה מביא עסקה כזו, מרוקן את בתי הכלא ומחזיר למגרש את ארגון הטרור שטבח בעמו, הוא היה הולך הביתה עוד באותו יום.
התקשורת הישראלית יודעת זאת יותר טוב מכולם. לא המשפט, לא הטבח, לא חוק הגיוס, דבר לא יפגע בנתניהו וסמוטריץ' כמו הטעות הגדולה ביותר בקריירה שלהם, כתם שהם יסחבו איתם עד יומם האחרון, והתקשורת תסחט את הלימון הזה עד תומו, תגרום לימין להתחרט מהר מאד על התמיכה בעסקה ולהעניש פוליטית את מי שהפקיר אותו.
כמה סמכנו על בצלאל סמוטריץ', שיעצור את העסקה ה'רעה והמסוכנת' כלשונו, כמה מאכזב לגלות שהוא ונתניהו נשברו והעניקו השבוע לנפתלי בנט את הניצחון המוחלט, את המצע המושלם לקאמבק.





תגובות
בול פגיעה. והשמאל התכוון לזה מלכתחילה כשאפשר לחמאס לפלוש לישראל כדי לחטוף אזרחים. אהוד ברק ושות' ידעו שנתניהו יתקפל ללחץ וזה יהיה הסוף שלו.
למה הבוגד מפחד מוועדת חקירה? משפחות החיילים ועם ישראל כולו חייבים לדעת מה קרה. מי גידל את החמאס מי מימן את הטרור מי סמך על חברו סינואר? מי נמלט מאחריות? מי מפחד מוועדת חקירה?
בדוק מי היה קמן חטיבת עזה. בדוק מי היה מפקד 8200 וסגניתו.
מה נסגר אתך? שווה לראות רופא , זה נחשב ב6חן מציאות לקוי או אם תרצה ליקוי מאורות .
העיסקה היא פיתוח של נתניהו. מטרתה להוציא את מי שניתן בשלב א'. שלב ב' הוא המשך המלחמה, בתמיכת טראמפ
אז גם באתר סרוגים יודעים על המשפט, הטבח, חוק הגיוס. גם הם אומרים ''אין סיבה לסלוח לך על הטבח שהתרחש במשמרת שלך''.