לאחר שהשר איתמר בן גביר הודיע הערב (חמישי) כי אם העסקה תעבור – הוא יפרוש מהממשלה, בליכוד ממהרים להגיב לו.
"מי שיפרק ממשלת ימין יזכר לדיראון עולם. בניגוד לדבריו של בן גביר – העסקה הקיימת מאפשרת לישראל לחזור ללחימה בערבות אמריקנית, לקבל את הנשק ואמצעי הלחימה הדרושים לה, למקסם את מספר החטופים החיים שישוחררו, לשמור על שליטה מלאה בציר פילדלפי ובחיץ הביטחוני שעוטף את כל רצועת עזה, ולקבל הישגים ביטחוניים דרמטיים שיבטיחו את ביטחון ישראל לדורות".
תגובות
"מדובר על ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, ואין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים למדינת ישראל, כי קיים חשש, אני חייב להגיד אמיתי ולא בלתי מבוסס שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי … " "ראש הממשלה, אתה היית צריך לבדוק את מוכנות הצבא, הפעלת הצבא, הגנת העורף. גלגול כזה של אחריות לא ראיתי מימיי. כשהכישלון כל כך רחב, הצעד המתבקש הוא החלפת ראש הממשלה שכשל" למי שלא זוכר ... הכל מילה במילה נאומי נתניהו בכנסת ישראל ... מענין אם הוא זוכר ...