בקשר עם המצב בארץ הקודש בימים אלו מפרסמת חברת המדיה החב"דית JEM וידאו מיוחד מתוך שיחה שנשא הרבי בחול המועד סוכות תשמ"א. בדבריו עמד הרבי על צו השעה וההכרח באחדות בין כל חלקי העם;
וכך אמר הרבי, "מבואר במדרש כי ארבעת המינים מסמלים את התאחדותם של ארבעה חלקים שונים בעם ישראל: האתרוג לו יש ריח וטעם – מייצג את בעלי התורה והמצוות. הלולב, לו יש טעם בלבד – מייצג את בעלי התורה. ההדס, לו יש ריח בלבד – מייצג את בעלי המצוות. ואילו הערבה שהינה חסרת טעם וריח – מייצגת את אלו שחסרים את שני הפרטים".
"עם זאת", הבהיר הרבי, "התאחדותם של עם ישראל היא דווקא באגידתם של כל ארבעת המינים יחד כאגודה אחת".
עוד הוסיף כי, "זהו גם גם ייחודו של האתרוג, ראשי תיבות "אל תבואני רגל גאווה", היכולת של האתרוג להתאחד עם שאר חלקי העם היא בזכות הענווה שנמשכת בכל גופו (עד ל"רגל"!), ודווקא ענווה זאת היא שהופכת את האתרוג ל'יפה' – "פרי עץ הדר"! ומיופי זה נמשך לשאר שלושת המינים".
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
מה דעתך בנושא?
4 תגובות
0 דיונים
משה אהרון
סודם של ארבעת המינים תיאור אפשרי של תמונה: הוסף לחידושים מועדפים נכתב על ידי משה אהרוןתיאור אפשרי של תמונה: הוסף למחדשים שלי - דווח לי כאשר הכותב מוסיף חידוש חדש, 20/10/2024...
סודם של ארבעת המינים תיאור אפשרי של תמונה: הוסף לחידושים מועדפים נכתב על ידי משה אהרוןתיאור אפשרי של תמונה: הוסף למחדשים שלי - דווח לי כאשר הכותב מוסיף חידוש חדש, 20/10/2024 [ערוך חידוש] בס"ד סודם של ארבעת המינים. ---------------------------------------. כשם שיש אגודה של ארבעת מינים בצמחים. כך יש אגודה גם בארבע מיני בני אדם . אותם המוזכרים באגדה כארבעת הבנים.החל מהחכם וכלה ברשע לא בכדי מצוות ארבעת המינים נאמרה בתורה בלשון רבים.שהיא לא רק חלה על כל ישראל, אלא נסובה היא עליהם להיותם "אחד" בבחינת "האספו ואגידה לכם".... שרעיונה הוא שכשם שיש חג האסיף של היבול, כך יש חג האסיף של בני אדם. שאחדותם היא היא ה"יבול" של הבורא ועד כי אחדות זו מובילה לשמחת אלוה.... עד כי חג הסוכות ,הוא בלבד,קרוי : "חג ה' " . הנה כי כן גם בבני אדם רק האחדות מובילה לסוף לשמחה. והנה גם מרמזת התורה כי האחדות כאמור איננה מעשה אלוה ,אלא דווקא מעשה ידיו של האדם. ששני ידיו מתקרבות זו לזו להדבק ולחבר האתרוג עם שאר המינים.... והנה מתבלבלים האנשים לסבור כי האחדות היא אחידות .שאם שאר בני האדם אינם חושבים ועושים כמוני אינני מתחבר חלילה אליהם. לפיכך כאמור המינים שונים זה מזה יש בהם מהרמה של "ההדר" ועד כדי ערבות של "ערב" ובכיה יש בהם ריח נחת של הדס - ודקירות של לולב. והנה להשלמת זו התמונה באו גם נענועי הלולב לומר לנו שאחדות ארבעת המינים, חייבת להיות בה תנועה של חיים ודווקא לכל רוחות השמיים...... הקב"ה יכל לתלות את שמחתו בעצם הבריאה או בתורה הקדושה .והוא בחר לתלות שמחתו שלו דווקא באחדות האדם,המסומלת כאמור בארבעת המינים . שחג האסיף לא רק יהא על אסיף היבול, אלא גם האסיף והאיגוד של כל ברואיו של הקב"ה ויהיו מי שיהיו . אז חג הסוכות הוא החג או הרגל הקוסמופולטית הוא אמור לשמש לעתיד גם חג האיגוד של כל ברואיו של הקב"ה .ואזי חג ה' יהא שלם בשמחה המשותפת לאלוהים ולכל האדם. משה אהרון
המשך 10:26 20.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
בס"ד. גאולת הקץ = שולחן עם ארבעה רגליים. ---------------------------------------------------------. וַיְדַבֵּ֣ר אֵלַ֔י זֶ֚ה הַשֻּׁלְחָ֔ן אֲשֶׁ֖ר לִפְנֵ֥י יְהוָֽה׃ מיום שברא הקב"ה את עולמו,הכין הוא שולחן מזהב. שולחן יציב עם ארבעה רגליים . שולחן ההסבה בגאולת הקץ השלמה. עת...
בס"ד. גאולת הקץ = שולחן עם ארבעה רגליים. ---------------------------------------------------------. וַיְדַבֵּ֣ר אֵלַ֔י זֶ֚ה הַשֻּׁלְחָ֔ן אֲשֶׁ֖ר לִפְנֵ֥י יְהוָֽה׃ מיום שברא הקב"ה את עולמו,הכין הוא שולחן מזהב. שולחן יציב עם ארבעה רגליים . שולחן ההסבה בגאולת הקץ השלמה. עת הוא הקב"ה,כאב לכלל הבריאה, ישב בראשו של השולחן וסביבו בניו כולם. - כלל בני האדם באשר הם. תוכנית זו , החלה עם שולחן זמני של : שלושה רגליים. בדמות עם סגולה נבחר, שייעודו לכלכל ולחזק את שלושת הרגליים, בדרך להשגת השלמות של הרגל הרביעית . היא רגל הגאלה השלמה - גאולת הקץ. וכך החל עם ישראל בדרך לייעודו עם שלושה רגליים. - שלושה רגלים הראשונה : רגל של זמן חירותינו.- פסח השניה : רגל של זמן מתן תורתינו - שבועות השלישית : רגל של זמן שמחתינו. - סוכות וייעודינו ל"מנף" את רגל השמחה לכל האנושות. ברוח הרעיון של חג הסוכות המתבטא בדאגה לכלל אומות העולם בדמות של הקרבת "שבעים פרים". על מנת להוסיף לבסוף לשולחן ה' את הרגל הרביעית החסרה : רגל של זמן גאולתינו. זמן הגאולה השלמה - הכוללת לבסוף את כלל בני האדם שגם הם בכלל בניו של הקב"ה. משה אהרון.
המשך 12:54 18.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
בס"ד. רזיו של המונח :"סוכה" -------------------------------- המקראות : -------------------- לְמַעַן֮ יֵדְע֣וּ דֹרֹֽתֵיכֶם֒ כִּ֣י בַסֻּכּ֗וֹת הוֹשַׁ֨בְתִּי֙ אֶת־בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל בְּהוֹצִיאִ֥י אוֹתָ֖ם מֵאֶ֣רֶץ מִצְרָ֑יִם אֲנִ֖י יְהוָ֥ה אֱלֹהֵיכֶֽם׃" וְיַעֲקֹב֙ נָסַ֣ע סֻכֹּ֔תָה וַיִּ֥בֶן ל֖וֹ בָּ֑יִת וּלְמִקְנֵ֨הוּ֙ עָשָׂ֣ה סֻכֹּ֔ת עַל־כֵּ֛ן קָרָ֥א שֵׁם־הַמָּק֖וֹם...
בס"ד. רזיו של המונח :"סוכה" -------------------------------- המקראות : -------------------- לְמַעַן֮ יֵדְע֣וּ דֹרֹֽתֵיכֶם֒ כִּ֣י בַסֻּכּ֗וֹת הוֹשַׁ֨בְתִּי֙ אֶת־בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל בְּהוֹצִיאִ֥י אוֹתָ֖ם מֵאֶ֣רֶץ מִצְרָ֑יִם אֲנִ֖י יְהוָ֥ה אֱלֹהֵיכֶֽם׃" וְיַעֲקֹב֙ נָסַ֣ע סֻכֹּ֔תָה וַיִּ֥בֶן ל֖וֹ בָּ֑יִת וּלְמִקְנֵ֨הוּ֙ עָשָׂ֣ה סֻכֹּ֔ת עַל־כֵּ֛ן קָרָ֥א שֵׁם־הַמָּק֖וֹם סֻכּֽוֹת׃ ס וְסֻכָּ֛ה תִּהְיֶ֥ה לְצֵל־יוֹמָ֖ם מֵחֹ֑רֶב וּלְמַחְסֶה֙ וּלְמִסְתּ֔וֹר מִזֶּ֖רֶם וּמִמָּטָֽר׃ וַיָּ֥שֶׁת חֹ֛שֶׁךְ סְבִיבֹתָ֖יו סֻכּ֑וֹת חַֽשְׁרַת־מַ֖יִם עָבֵ֥י שְׁחָקִֽים׃ הדברים : ---------------- המונח המקראי הכללי : "סוכה" . הוא קודם לכל "מבנה אירעי וזמני. מבנה שאינו בהיכרח מסוכך בסכך. ובכל זאת בגלל אופיו המיוחד של חג הסוכות - חג האסיף של היבול מהשדה הירוק. אנו חוסים בחג זה דווקא, בצל של סוכה המסוככת בירק . וכל כך משני טעמים . הראשון : לזכור תמיד כי היבול שאספנו המסומל בסכך הירוק הוא מלמעלה מהשמיים - מתת אל. והטעם השני להשלמה רעיונית עם ארבעת המינים . שוב "ירק" אלא שהפעם הירק הרעיוני הלזה מסמל אותנו כולנו מהערבה שבנו ועד לאתרוגים שבנו כולנו יחד חבוקים בשני ידיים ומנענעים בתנועה של חיים לכל עבר - לארבעת רוחות השמיים . זה סוד ה"יחד" המעודד ובונה גאולה....... והנה יתד ראשונה לכל גאולה היא הסוכה. וכך גם כשבים לארץ ומבקשים להיאחז בה. תחילה במעט ובירוד : סוכות אוהלים פחונים. מי שזוכר שבמאה שעברה בעליה הגדולה של שנות החמישים גרנו באוהלים ובצריפים .אוכל היה מעט ובמשורה - משל אין מים במדבר ואין אוכל זולתי המן הבתים הבנויים יבואו תמיד בהמשך . תחילה כאמור חייבים להתחיל מהנמוך. צריך להתחבר לבריאה לטבע וכך להתחיל ולבסס את הקשר גם עם האלוהים הנה כי כן ,לא בכדי הושיב תחילה הקב"ה את עם ישראל בהוציאו אותם ממצרים בסוכות . אלה סבלו מחוסר מים ולחם. כך גם יעקב ששב לארץ לנחול ולרשת אותה, החל בסוכות [ ראו מקרא לעיל.] הנה כי כן, כל גאולה מתחילה מנמוך מהמעט ומהחוסר. בשביל לבנות נכון את האחדות הפנימית והאינטרקציה עם האלוהים........... משה אהרון
המשך 16:48 16.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שלמה
קדושה וטהרה מפיו של הרבי
22:35 15.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר