יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שהוריד פרופיל משמעותית מאז תחילת המלחמה, התראיין לביטאון מפלגת ש"ס "הדרך". בדבריו הוא התייחס לכך שעברה שנה מאז תחילת המלחמה ואומר, "כשאנחנו עומדים בימים אלו, ועושים חשבון נפש, מה עברנו בשנה הקשה והארוכה הזו, אנחנו מתחילים להבין את גודל הניסים והנפלאות שהקב"ה עשה איתנו".
לדבריו, "אם בהתחלה הייתה לנו אמונה שהכל לטובה, היום אנחנו גם מתחילים להבין את זה".
דרעי, שלפי כל הדיווחים פועל מאחורי הקלעים בניסיון להגיע לעסקה לשחרור חטופים אומר: "יש מרחב הזדמנויות חדש שנוצר בחודש האחרון, לאור כל האירועים, להחזיר אותם הביתה, ולא ארחיב יותר מכך. אנחנו מחויבים לזה, במחויבות שאין למעלה ממנה, זו מצוות פדיון שבויים, המצווה הגדולה ביותר, ואנחנו צריכים להתפלל בכל הכוח, שגם בנושא הזה, הקדוש ברוך הוא יראה לנו ניסים גדולים, ונזכה לראות במהרה את החטופים שבים לבתיהם".
דרעי שב על תמיכתו ותמיכת רבני ש"ס בכל עסקה שתובא לשולחן הממשלה, אך לא הציב עסקה כאולטימטום להמשך כהונת הממשלה.
בנוסף, הפתיע סדרעי כשאמר: "חמאס כמעט שלא קיים מבחינת יכולת צבאית-טרוריסטית". בנוסף, דרעי התייחס לעניין הפטור לבחורי הישיבות ואמר: "מקווה מאוד שהתקדמנו בזה, ומקווה מאוד שכבר בשבועות הקרובים נוכל להסדיר זאת".
לדבריו, הוא מקווה שהסדר בכנסת יאפשר "שבני הישיבות יוכלו לשבת וללמוד ללא הפרעה, ללא שיהיו כל מיני בעיות של צווים וכו', ובני התורה יוכלו לקבל שוב את התקצוב שצריך, את הסבסוד במעונות ושאר הדברים".
"צריך להבין, אם מסתכלים מבחינה תקציבית, כל יום של קרב, עולה לנו יותר מכל התקציב השנתי של כל עולם התורה, זה רק שנבין את הפרופורציות, ואנחנו מאמינים שכל יום של לימוד מונע עוד ימי קרב", הוסיף יו"ר ש"ס.
חבר הכנסת חילי טרופר, התייחס לדבריו של דרעי בנוגע לחוק הגיוס ואמר: "חבר הכנסת אריה דרעי אמר היום כי "בשבועות הקרובים נוכל להסדיר שבני הישיבות יוכלו לשבת ללמוד ללא הפרעה, ללא בעיות של צווים".
בשבועות הקרובים כן ישלחו צווים למילואימניקים בפעם הרביעית או החמישית בתוך שנה, והם יקראו ויקרעו מתוך משפחתם, פרנסתם וחייהם כדי להגן על המדינה.בשבועות הקרובים שוב יוארך שירותם של לוחמים בסדיר, שנלחמו בתוך שנה אחת בעזה ובג'נין ובלבנון. הם ימשיכו להקיז את דמם למען העם והארץ.
במדינה אחת יהיו מי שילמדו "ללא הפרעה וללא בעיות של צווים" ומי שיסכנו את חייהם שוב ושוב. ואני תוהה כיצד עומדים מול אלוהיהם מי שמרגישים נוח לשלוח את אחיהם למלחמה ולא לוקחים בה חלק?!".
עוד הוסיף טרופר: "כיצד יש מי שנאבקים לשבת ללמוד ללא הפרעה ובלי בעיות של צווים, בזמן שאחיהם נאנקים, מסתכנים ומקריבים?! איזו תורה לומדים בישיבות החרדיות, שמאפשרת להם לראות את אחיהם הנאנקים תחת משא כבד והם אינם נחלצים לסייע?! וכמה רחוקה היא מהתורה שאני לומד בה".
אמהות בחזית הגיבו גם הן לדבריו של דרעי ואמרו: "ביום שבו אנו קוברים עוד לוחמים, הפוליטיקאי המנותק, אריה דרעי מתגאה שהפטור לבחורי הישיבות בדרך. כל יום שבו הוא מונע גיוס זה עוד יום שבטחון המדינה נפגע. אנו מודיעות לך, לא יהיה פטור והחיוך הזחוח על פניך יימחק מדמעות אמהות הלוחמים".
מה דעתך בנושא?
11 תגובות
0 דיונים
איתי אלטר
עַל הַנִּסִּים וְעַל הָאֲנָשִׁים עַרְלֵי הַלֵּב שֶׁמַּאֲמִינִים בָּהֶם \ איתי אלטר (17.10.24) מִזֶּה שָׁנִים רַבּוֹת אֲנִי נִמְצָא בְּוִכּוּחַ עִם אַנְשֵׁי הַיַּהֲדוּת הָאוֹרְתּוֹדוֹכְּסִית שֶׁמְּדַבְּרִים בְּשִׁבְחָהּ שֶׁל הַהַשְׁגָּחָה הַפְּרָטִית וּמִתְמוֹגְגִים מֵ"הַנִּסִּים" שֶׁקּוֹרִים בְּחַיֵּיהֶם...
עַל הַנִּסִּים וְעַל הָאֲנָשִׁים עַרְלֵי הַלֵּב שֶׁמַּאֲמִינִים בָּהֶם \ איתי אלטר (17.10.24) מִזֶּה שָׁנִים רַבּוֹת אֲנִי נִמְצָא בְּוִכּוּחַ עִם אַנְשֵׁי הַיַּהֲדוּת הָאוֹרְתּוֹדוֹכְּסִית שֶׁמְּדַבְּרִים בְּשִׁבְחָהּ שֶׁל הַהַשְׁגָּחָה הַפְּרָטִית וּמִתְמוֹגְגִים מֵ"הַנִּסִּים" שֶׁקּוֹרִים בְּחַיֵּיהֶם שֶׁל א.נָשִׁים. לִקְרַאת חַגֵּי תִּשְׁרֵי הִגְדִּיל לַעֲשׂוֹת עָוֶל אַרְיֵה דֶּרְעִי, יוֹ"ר שָׁ"ס, כְּשֶׁהִתְרַאֲיֵן לְבִטְאוֹן מִפְלֶגֶת שָׁ"ס "הַדֶּרֶךְ" וְאָמַר: "כְּשֶׁאֲנַחְנוּ עוֹמְדִים בְּיָמִים אֵלּוּ, וְעוֹשִׂים חֶשְׁבּוֹן נֶפֶשׁ, מָה עָבַרְנוּ בַּשָּׁנָה הַקָּשָׁה וְהָאֲרֻכָּה הַזּוֹ, אֲנַחְנוּ מַתְחִילִים לְהָבִין אֶת גֹּדֶל הַנִּסִּים וְהַנִּפְלָאוֹת שהקב"ה עָשָׂה אִתָּנוּ". הָעִנְיָן הוּא שֶׁאָדָם מַאֲמִין, כְּזֶה שֶׁמַּאֲמִין בֶּאֱמֶת וְלֹא רַק לְמַרְאִית עַיִן, יוֹדֵעַ "שֶׁהַכֹּל נַעֲשֶׂה כִּדְבָרוֹ" וּבָאֱמוּנָה הָאַבְּרָהָמִית (זוֹ שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ) הַמְּקוֹרִית אֵין אֶת הַהַפְרָדָה הַנּוֹצְרִית הַמְּפֻרְסֶמֶת שֶׁל אֱלוֹהִים הָעוֹשֶׂה טוֹב הַנִּלְחָם בַּשָּׂטָן הָעוֹשֶׂה רַע. בָּאֱמוּנָה הָאַבְּרָהָמִית – הַכֹּל נַעֲשֶׂה כִּדְבָרוֹ: הַטּוֹב וְהָרַע. וְהַבְּעָיָה עִם הַנִּסִּים הִיא שֶׁהֵם מִתְיַחֲסִים כִּבְיָכוֹל לַדֶּרֶךְ בָּהּ קָרָה מַשֶּׁהוּ טוֹב בִּמְצִיאוּת רָעָה וַהֲרֵי אִם הַכֹּל נַעֲשָׂה כִּדְבָרוֹ הֲרֵי שֶׁהֵרַע שֶׁהַנֵּס בָּהּ לְהַצִּיל מִמֶּנּוּ הוּא מַעֲשֵׂה אֱלֹהִים לֹא פָּחוֹת וְאוּלַי בְּעֶצֶם יוֹתֵר מֵהַנֵּס עַצְמוֹ. כָּל הַנִּסִּים הַלָּלוּ שֶׁאַרְיֵה דֶּרְעִי שָׂמֵחַ בָּהֶם מִתְאַפְּסִים לְעֻמַּת כָּל הָרַע שֶׁל הַשָּׁנָה הָאַחֲרוֹנָה וְלָכֵן אָדָם מַאֲמִין שֶׁהוּא גַּם בַּר דַּעַת שֶׁהוֹלֵךְ אַחַר שְׁבִיל מַחֲשַׁבְתּוֹ שֶׁל אַרְיֵה דֶּרְעִי וְדוֹמָיו לֹא יָכוֹל שֶׁלֹּא לִשְׁאֹל הַאִם לֹא הָיָה עָדִיף בְּלִי כָּל הַנִּסִּים הַלָּלוּ שֶׁבִּשְׁבִיל לַעֲשׂוֹתָם הָיָה צָרִיךְ לְהָבִיא עָלֵינוּ אֶת ה 7.10 הָאָרוּר וְכָל הַשָּׁנָה הַזַּוְעָתִית שֶׁהִגִּיעָה אַחֲרָיו, וּלְצַעֲרֵנוּ עֲדַיִן לֹא הִסְתַּיְּמָה. הַאִם יֵשׁ מִישֶׁהוּ שֶׁלֹּא הָיָה מְוַתֵּר עַל כָּל שְׁנַת הַנִּסִּים הַזּוֹ בִּתְמוּרָה לְנֵס אֶחָד פָּשׁוּט – שֶׁכָּל זֶה לֹא הָיָה קוֹרֶה? הַאִם אֵל שֶׁעוֹשֶׂה הַרְבֵּה רַע רַק בִּשְׁבִיל לְהוֹכִיחַ אֶת גְּדֻלָּתוֹ בְּאֶמְצָעוּת פִּזּוּר נִסִּים קְטַנִּים הוּא אֵל שֶׁרָאוּי לָלֶכֶת בְּדַרְכּוֹ? מִי שֶׁבֶּאֱמֶת קוֹרֵא אֶת הַתּוֹרָה, מִתּוֹךְ עִיּוּן מַעֲמִיק, לֵב פָּתוּחַ וּמַחֲשָׁבָה נְקִיָּה, יוֹדֵעַ שֶׁהַסִּפּוּר שֶׁל הָאֱלֹהוּת שׁוֹנֶה מְאוֹד מִזֶּה שֶׁהַיַּהֲדוּת הָאוֹרְתּוֹדוֹכְּסִית וְהַדָּתוֹת הַחֲבֵרוֹת שֶׁלָּהּ: הַנַּצְרוּת וְהָאִסְלָאם מוֹכְרוֹת לַהוֹלְכִים בְּדַרְכָּן. הַתּוֹרָה וְהַתָּנָ"ךְ מְלֵאִים בְּסִפּוּרִים שֶׁבָּאִים לְהַזְהִיר אֶת הָאָדָם הַמַּאֲמִין, בַּר הַדַּעַת, מִלָּלֶכֶת שֶׁבִי אַחֲרֵי רַעֲיוֹנוֹת שֶׁל הַשְׁגָּחָה פְּרָטִית וְנִסִּים. אוּלַי הַמְּפֻרְסָם בָּהֶם הוּא הַסִּפּוּר עַל סֵרוּבוֹ שֶׁל פַּרְעֹה לָתֵת לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל לָצֵאת מִמִּצְרִיִּים. בְּסֵפֶר שְׁמוֹת, פֶּרֶק ז', פָּסוּק ג' אֱלֹהִים אוֹמֵר לְמֹשֶׁה: "וַאֲנִ֥י אַקְשֶׁ֖ה אֶת־לֵ֣ב פַּרְעֹ֑ה וְהִרְבֵּיתִ֧י אֶת־אֹתֹתַ֛י וְאֶת־מוֹפְתַ֖י בְּאֶ֥רֶץ מִצְריִם" – רַבָּנִים רַבִּים נִסּוּ לְהַסְבִּיר (וּלְדַעְתִּי נִכְשְׁלוּ) לָמָּה אֱלוֹהִים מַקְשֶׁה אֶת לִבּוֹ שֶׁל פַּרְעֹה? לָמָּה לַעֲשׂוֹת מַשֶּׁהוּ שֶׁהוּא בְּפֵרוּשׁ רַע? וּכְשֶׁעוֹצְרִים לַחֲשֹׁב עַל זֶה, אִם אֱלֹהִים שׁוֹלֵט בְּלִבּוֹתֵיהֶם שֶׁל בְּנֵי הָאָדָם לָמָּה הוּא לֹא מָנַע אֶת הִשְׁתַּקְּעוּת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּמִצְרַיִם וַהֲפִיכָתָם לַעֲבָדִים מִלְּכַתְּחִלָּה? לָמָּה הוּא לֹא גּוֹרֵם לְפַרְעֹה פָּשׁוּט לוֹמַר כֵּן בַּפַּעַם הָרִאשׁוֹנָה שֶׁמֹּשֶׁה פּוֹנֶה אֵלָיו? כְּדֵי לְהָבִין אֶת הַסִּבָּה לְכָךְ צָרִיךְ לִקְרֹא אֶת הַתּוֹרָה לֹא דֶּרֶךְ עֵינֵיהֶם שֶׁל דּוֹרוֹת שֶׁל רַבָּנִים וּפַרְשָׁנִים יְהוּדִים אוֹרְתּוֹדוֹכְּסִיִּים. צָרִיךְ לִהְיוֹת מוּכָנִים לְוַתֵּר עַל כָּל מָה שֶׁלִּמְּדוּ אוֹתָנוּ מִגִּיל אֶפֶס עַל אֱלֹהִים וְעַל יַהֲדוּת וּלְהַרְגִּישׁ עִם הַבֶּטֶן, לְהַקְשִׁיב עִם הַלֵּב וְלִרְאוֹת בִּתְבוּנָה אֶת הָעוֹלָם וְהַיְּקוּם וְלִזְכֹּר שֶׁמָּה שֶׁקַּיָּם, כָּל מָה שֶׁקַּיָּם, זֶה הַטֵּקְסְט הָאֱלֹהִי הַמְּקוֹרִי וְשֶׁכָּל טֵקְסְט דָּתִי, לֹא מְשַׁנֶּה שֶׁל אֵיזוֹ דָּת, הוּא טֵקְסְט שֶׁכּוֹלֵל בְּתוֹכוֹ אֱמֶת שֶׁמְּסֻנֶּנֶת דֶּרֶךְ מִגְבָּלוֹת אֱנוֹשִׁיּוֹת וְאִינְטֵרֵסִים שֶׁל מִמְסָדִים שֶׁמַּעֲדִיפִים כּוֹחַ וּשְׁלִיטָה עַל פְּנֵי אֱמֶת. צָרִיךְ לִזְכֹּר שֶׁהָאֱמֶת הִיא לֹא פְּשׁוּטָה וְלֹא נְעִימָה וְהִיא לֹא נִמְדֶּדֶת בְּמֻנָּחִים שֶׁל טוֹב וְרַע אֱנוֹשִׁיִּים מִתְחַלְּפִים. צִמְצוּם הַמַּעֲשֶׂה הָאֱלֹהִי לְמֻנָּחִים שֶׁל נִסִּים וְהַשְׁגָּחָה פְּרָטִית הוּא יְצִירַת עוֹלָם בּוֹ אֱלֹהִים הוּא מְרֻשָּׁע וּמָנִיפּוּלָטִיבִי. עוֹלָם בּוֹ אֱלֹהִים מַפִּיל אֲסוֹנוֹת מְכַוְּנִים עַל בְּנֵי אָדָם (הַשּׁוֹאָה וָהּ 7.10 הֵן רַק שְׁתֵּי דֻּגְמָאוֹת קְטַנּוֹת מִתּוֹךְ רְבָבוֹת שֶׁל אֲסוֹנוֹת בְּסִדְרֵי גֹּדֶל זֵהִים שֶׁפָּקְדוּ אֶת הָאֱנוֹשׁוּת עַד כֹּה). וּלְפִי הָאֱמוּנָה הַזּוֹ, הוּא עוֹשֶׂה אֶת כָּל זֶה רַק בִּשְׁבִיל לְהַעֲבִיר מֶסֶר שֶׁאֶפְשָׁר לְהַעֲבִיר בְּמִלָּה טוֹבָה. אֲנִי אָדָם מַאֲמִין, אֲנִי מַאֲמִין בִּיהוָה וַאֲנִי מְסָרֵב לְקַבֵּל אֶת הַגִּרְסָה הַיְּהוּדִית הָאוֹרְתּוֹדוֹכְּסִית שֶׁלּוֹ. גִּרְסָה שֶׁל אֵל קַטְנוּנִי, מְרֻשָּׁע וּמָנִיפּוּלָטִיבִי שֶׁעוֹשֶׂה דְּבָרִים אַכְזָרִיִּים, שֶׁמְּשַׂחֵק בִּבְנֵי אָדָם רַק בִּשְׁבִיל לְהַעֲבִיר נְקֻדָּה וּבִשְׁבִיל הַכָּרַת תּוֹדָה שֶׁל אָדָם שֶׁנִּשְׁאַר בַּחַיִּים אַחֲרֵי שֶׁכָּל מִשְׁפַּחְתּוֹ חֻסְּלָה בְּאַכְזָרִיּוּת (כֵּן גַּם אִיּוֹב מֻקְדָּשׁ לְאַזְהָרָה מֵהַמּוֹדֵל הָאֱמוּנִי שֶׁל הַיַּהֲדוּת הָאוֹרְתּוֹדוֹכְּסִית, אֲבָל רַבָּנִים, מַמְשִׁיכֵי דַּרְכָּם וְעוֹשֵׂי דִּבְרֵיהֶם לֹא יְגַלּוּ לָכֶם אֶת זֶה).
המשך 12:33 17.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מירה
דרעי. אתה חי בסרט. או שאתה על טריפ. להגיד ניסים על אלפי מתים? אתה נורמלי?
14:06 15.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בוזגלו
שנה של מלחמה ואף תלמיד ישיבה לא נפגע - הוכחה שאלוהים מגן על הצדיקים
04:35 15.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בעז
שנה של ניסים. הבן אדם דפוק.
01:15 15.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גד
ממש כך מאות טילים ענקיים וולא נפגעים מרסיסים שלהם זה ואחד נס
18:05 14.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ינקי
תודה אבא ול הג'וב בהסתדרות אין עלייך נס שלא קראו לי חמילואים
18:01 14.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הזנחה
אנשים ישרים רואים את גודל ההזנחה וההימור הנפשע של כל הממשלות מאז אולמרט. משתמטים מושחתים רואים ניסים.
16:29 14.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יתברך שמו .... (הכוונה למושחתיהו) ... הביא לנו גשם של ניסים ...
כבר אמרה לנו הכלבה סטרוק "קרה לנו נס" והלכה הביתה עם חצי מליארד ש"ח לחלק לחברים ... אנחנו נשארנו עם 2000 ניסים כולם ארוזים בשקית שחורה בתוך ארון עץ מפואר...
כבר אמרה לנו הכלבה סטרוק "קרה לנו נס" והלכה הביתה עם חצי מליארד ש"ח לחלק לחברים ... אנחנו נשארנו עם 2000 ניסים כולם ארוזים בשקית שחורה בתוך ארון עץ מפואר ... ויש לנו עוד אלפי חצאי ניסים ... בלי יד , בלי רגל , בלי עין ... אנחנו פשוט מתפוצצים כל יום מרוב ניסים (גם הבתים שלנו)
המשך 16:21 14.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זכריה
דרעי "הכל בזכות הניסים" . רק בזכות התיירה, השומרתנעל כל המשתמטים מחובם לביטחון, כולל צאצאיו של האיש ( המשתמט בעצמו). אז הבן שלו ערך הצגה, והלך לצבא לשבועיים...
16:04 14.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שרה.ח
ניסים וניפלאות?...אחרייכל כך הרבה נירצחים נאנסות חטופים והרוגים במלחמה?....אולי במגזר שלך יחד עם גולקנוף שמקבל תקציבים וכספים ואת חוק המשתמטים על מגש כסף הכל נס וניפלא....לא אצלנו האזרח הפשוט.....
16:01 14.10.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר