ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בהלווית ארבעת נרצחי הפיגוע ב'היפר כשר' בפריז ביום שישי האחרון.
נתניהו ספד לנרצחים ואמר למשפחות: "הנה ראינו עכשיו מה גדול כאבכם, מה רב יגונכם. כשחיבקתי אתכם בפאריס אמרתי לכם שאני מכיר את כאבכם, כאבן של בנות זוג, כאבם של הורים, של בנים ובנות, של אחים ואחיות שאיבדו את היקר להם מכל. וכך עם ישראל ומדינת ישראל כולה מחבקים אתכם באהבה ביום זה בו ארבעה קברים חדשים נכרו באדמת ירושלים. הם ישמשו כמקום מנוחתם האחרונה של פיליפ, יואב, יוהאן ופרנסואה מישל זיכרונם לברכה.
ארבעה אנשים יקרים, ישרי דרך, אוהבי אדם. ארבעה אנשים, שכמו הקורבנות האחרים מטולוז שטמונים פה, נרצחו אך ורק בשל היותם יהודים. חייהם נגדעו בהתקף של שנאה של מרצח שפל, אבל לא נכביר מלים על הרוצח הנקלה, וגם לא על הרוצחים האחרים שקטלו חפים מפשע נוספים על אדמת צרפת, שכן מעשיהם הם שמעידים על קנאותם הרצחנית, זאת הקנאות המורעלת של תנועות הטרור של האסלאם הקיצוני שמחוללות מעשי זוועה ברחבי העולם.
הטרור מאיים על שלום העולם
"אני אומר שנים רבות, ואומר זאת גם כאן היום: אלה אינם רק אויבי העם היהודי – אלה אויבי האנושות כולה, והגיע הזמן שכל בני התרבות יתאחדו ויעקרו אויבים אלה מתוכנו." הוסיף נתניהו, "שבתי אתמול מפאריס, השתתפתי בצעדה עם מנהיגים שבאו מרחבי העולם. אני חושב שרובם מבינים, או לפחות מתחילים להבין, שהטרור הזה של האסלאם הקיצוני מהווה איום ממשי ומוחשי על שלום העולם בו אנו חיים. ושם, בפאריס, גם נוכחתי שוב בעוצמת הרוח ובחום הלב של קהילת יהודי צרפת, קהילה שתרמה תרומה עצומה לצרפת, ושהיא מחוברת בכל נימי נפשה לעם ישראל, לתורת ישראל ולארץ ישראל – זהו החוט המשולש שלעולם לא נותק, שהבטיח את קיומנו ושהוא סוד של תקומתנו."
את דבריו סיים בקריאה ליהודי צרפת לעלות לארץ: "ולכן, במעמד הזה ראוי שנתמקד ברוח הגדולה ששורה כאן, רוח ישראל שאומרת: לעולם, לעולם לא תנצחו אותנו. סוד כוחו של עמנו הוא האחדות הפנימית, האמונה והערבות ההדדית שקושרת בין כולנו. זהו מקור העוצמה והחוסן שלנו, חוסנו של עם עתיק שגבר על כל מכשול ומיצר והצליח לקום מעפר. וברוך השם, הסתכלו סביבכם, כאן בהרי ירושלים, הנה היום יש לנו מדינה משלנו. מדינה פורחת ומתקדמת, מדינה שמפיצה אור גדול כמגדלור מוסרי לעולם, מדינה שלוקחת את גורלה בידיה. וצדק נשיאנו שאמר שיהודים זכאים להתגורר בארצות רבות, וזכותם לחיות בהן בביטחון מלא; אבל אני מאמין שהם יודעים בעומק ליבם שיש להם ארץ אחת, מדינת ישראל, שהיא המולדת ההיסטורית שתקבל אותם תמיד בזרועות פתוחות, כבנים אהובים."
מה דעתך בנושא?
1 תגובות
0 דיונים
מה היה אומר מרן הצדיק "הרב שך" גדול דורינו זצוק"ל? על רקע הקריאות לעליית יהודי צרפת לארץ ישראל' דהיינו למדינת ישראל, צריך להזכיר את התפיסה ההיסטורית המרתקת והמאתגרת של הרב...
מה היה אומר מרן הצדיק "הרב שך" גדול דורינו זצוק"ל? על רקע הקריאות לעליית יהודי צרפת לארץ ישראל' דהיינו למדינת ישראל, צריך להזכיר את התפיסה ההיסטורית המרתקת והמאתגרת של הרב שך “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרם בין האומות” המסתייגת מריכוז היהודים במקום אחד, אפילו לא בארץ ישראל. להלן קטע מתוך ספרי “איש ההשקפה – האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך” המפעל הציוני עורר אצל הרב שך תהיות קשות באשר לתבונת ההנהגה הציונית. רק ההיסטוריה תוכל להשיב על שאלותיו הגדולות: “מדינת ישראל תהווה קיום לעם ישראל?” ו”אין עוד עתיד לעתיד ההווה הזה?” תחת השפעת הלאומיות המודרנית, ששטפה את אירופה במאה התשע עשרה וגרסה כי כל קבוצה בעלת אופי, עבר ולשון משותפים חייבת לזכות במימוש פוליטי על ידי מסגרת ריבונית- מדינה, קבע חוזה מדינת ישראל, בנימין זאב הרצל ימ"ש, בספרו “מדינת היהודים” כי: “בשביל היהודים אין שום הצלה, אלא השיבה אל מולדת משלהם”. הרב שך זצוק"ל חולק על הרצל ימ"ש כבר בהנחת יסוד מהותית זו. הוא אינו רואה במדינת ישראל (מדינת השמד) את הפתרון לבעיית היהודים ולמצוקתם. לכל היותר הוא רואה בקיומה פתרון אחד בצד פתרונות אחרים, פתרונות אותם מחפש הרב שך ומוצא בגולה. הרב שך לא מסתפק בדחיית שלילת הגולה הציונית, הוא רואה בקיום היהודי בגולה דבר חיובי. להשקפתו, פיזורו של העם היהודי בתפוצות הינו המצב האופטימלי עבורו. הפיזור מהווה כלי מרכזי במאבק למען המשך הישרדותו של העם היהודי. הרב שך ראה בקיום זה, של קהילות יהודיות פזורות בגולה, צורך ריאל פוליטי, בטחוני, שיסייע להבטחת המשך קיומו של העם היהודי. הפיזור יקשה על אלו הזוממים להשמידו, שכן המחנה הנשאר יהיה לפליטה. הוא משתמש בהקשר זה בציטוט רב משמעות מהגמרא: “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפזרן בין האומות” (פסחים פז, ע”ב). ב”הגדה של פסח – אבי עזרי” מובאים דברים שלוקטו ממשנתו של הרב שך. בספר זה מובאת השקפתו באשר לקביעה ההיסטורית הנחרצת המופיעה בהגדה: “שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב”ה מצילנו מידם”. על פי הרב שך מרכיב חשוב בדרך בה הקב”ה מציל את ישראל בכל דור ודור היא העובדה שבני העם היהודי אינם מרוכזים במקום אחד, אלא מפוזרים: “תמיד אנחנו נשארים השנואים אצל כל אומות העולם וחז”ל דרשו על הפסוק ‘צדקת פרזונו בישראל’, צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרן בין האומות. הרי שהצלת עם ישראל לא דווקא בריכוז במקום אחד”.
המשך 01:14 19.01.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר