"קשר רשעים" כך כינתה הגמרא את הפרובוקציה של יתד נאמן - סרוגים

"קשר רשעים" כך כינתה הגמרא את הפרובוקציה של יתד נאמן

בעיתון יתד נאמן כתבו בערבית בעמוד הראשי כי אסור לעלות להר הבית. במסכת סנהדרין כינה התלמוד התנהגות כזו בימי חזקיהו כ"קשר רשעים" וייחס אותה ל"בעלי הנאה"

<a href='/נבחרת-סרוגים/?authorName=אריה-יואלי'>אריה יואלי</a>
"קשר רשעים" כך כינתה הגמרא את הפרובוקציה של יתד נאמן
  (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

בעמוד הראשון של העיתון החרדי 'יתד נאמן' התפרסמה היום פסקה בה נכתב כי לפי ההלכה אסור ליהודים להר הבית. אלא שהעורכים לא הסתפקו בכתיבת הטקסט בעברית והצמידו לו גם תרגום לערבית.

הדבר לא נעשה כדי שגם "הגוי של שבת" בביתר עלית, ידע, אלא בעיקר כדי להלשין למוסלמים, שאנחנו "היהדות הנאמנה" כמו שהם מגדירים את עצמם, אין לנו נגיעה בהר הבית, וזה גם מעוגן בהלכה של "כל פוסקי ההלכה היהודית לדורותיהם".

עוד באותו נושא

יתד נאמן בצעד חריג: שער בערבית נגד בן גביר


17

בפרובוקציה הטיפשית הזו אין חידוש, כבר עשה אותה עורך עיתון משפחה אריה ארליך, לפני כעשר שנים, בזמן גל פיגועי הדקירה – כשפרסם פסקה בעיתון שלו בה הוא מזכיר לערבים, שהחרדים לא עולים להר הבית ולכן אין מה לדקור אותם. לאחר זמן קצר התנצלו בעיתון.

עוד באותו נושא

הרב זיני: לעורכי משפחה אין חלק לעולם הבא


18

AmtjxQuL3Yqyo3hs3x3NrrIBPFBbz_n52t0OKwCWlIga

הפרובוקציה הקודמת בערבית (עיתון משפחה, 2015)

בגמרא קוראים לפסקה ביתד נאמן קשר רשעים

במסכת סנהדרין, דווקא בפרקים שכן לומדים בישיבות החרדיות – מתארת הגמרא את הפסקה שפורסמה ביתד נאמן כ"קשר רשעים", על המתואר בספר מלכים ב' (שאותו לא לומדים בישיבות החרדיות), כשסנחריב מלך אשור צר על ירושלים והמצב היה על סף אבדון.

וכך מתאר התלמוד: "מאי קשר רשעים שבנא הוה דריש בתליסר רבוותא חזקיה הוה דריש בחד סר רבוותא (לשבנא הסופר היו 13,000 מאזינים מול 11,000 של חזקיה)" – כלומר המפלגה של שבנא – יועץ המלך הייתה גדולה יותר מאשר של חזקיה.

"כי אתא (כשבא) סנחריב וצר עלה דירושלים כתב שבנא פתקא שדא בגירא (כתב שבנא פתק ושלח בחץ) שבנא וסיעתו השלימו חזקיה וסיעתו לא השלימו" – באמצע המלחמה, שבנא שולח מסר לגויים הצרים על ירושלים – אנחנו רוצים שלום, אלה הקיצוניים בשלטון שרוצים מלחמה.

כשפונים לגויים בזמן מלחמה – זה קשר רשעים

ואת העברת המסר הזו לגוים בזמן מלחמה מתאר התלמוד בתור "קשר רשעים" ובסוף גם מוסיף חוות דעת נוספת, לפיו שבנא היה "בעל הנאה". ורש"י פירש – כפשוטו, כלומר אגואיסט ונהנתן, ובפירוש שני הוסיף "בעל משכב זכור".

התלמוד מלמד אותנו, כי ויכוחים פנימיים בתוך עם ישראל, הם צרה, אבל כשיוצאים לגוים כדי שיתערבו או שולחים להם מסרים, המחנה שלנו איתכם, והמחנה השני הוא זה שנגדכם, זה כבר "קשר רשעים שאינו מן המניין".

אפשר ללמד זכות על עורכי יתד נאמן, שהם חיים במגזר שאינו לומד תנ"ך ולא לומד אגדות חז"ל ולכן יצאו להם דעות חילוניות שכאלה. רחמנות עליהם. תינוקות שנשבו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
בשואה היו יהודים "שהסבירו" לגסטפו את מי לרצוח
מזכיר את השואה | 27-08-2024 10:33
בשואה היו יהודים "שהסבירו" לגסטפו את מי לרצוח. איזה יהודי הוא בסדר ואיזה יהודי דמו מותר.
2
בחוק זה נקרא: 'סיוע לאויב בשעת מלחמה'
משפטן | 27-08-2024 10:33
וברפואה זה נקרא 'פסיכופתולוגיה'. ויכול להיות שהכל נכון: רשעים & סייעני-אויב & פסיכים
3
דברים חדים ומדויקים יישר...
לוי | 27-08-2024 10:41
דברים חדים ומדויקים יישר כוח!!
4
יפה כתבת. ...
אלי | 27-08-2024 10:48
יפה כתבת.
5
תשובה
רוני | 27-08-2024 10:59
אין שום קשר למסופר בגמרא לנעשה בימינו כאן עומד שר בממשלת ישראל ועושה פרובקציות על חשבון כולנו ובשם כולנו, ועל זה באים החרדים לומר כל מה שעושה השר אינו קשור אילינו ואין זה בשמנו, ואנו מתנערים ממעשיו, לא השלמנו עם הגויים ואף לא תמכנו בהם, אנחנו פשוט לא רוצים להסלים את המצב. כל הנאמר בכתבה הוא דמגוגיה זולה ותו לא
אילו פרובוקציות בדיוק?
שי | 27-08-2024 11:25
נניח שאתה מספר לגוי ששר בממשלת ישראל מבקר במקום המקודש ליהודים בל עיר הבירה. האם הגוי ירים גבה?
6
כחרדי למהדרין אני...
חנטריש | 27-08-2024 11:20
כחרדי למהדרין אני אומר לך עזוב את הזבלים האלו כתבי יתד זה אלו שהיו המיץ של הזבל בישיבה מפגרים עם קוצים בתחת שלא עשו כלום חוץ מלהסתובב כמו פורפרות ומרגישים גדולים על המיזרוחניקעס הם לא שווים יחס ולמרבה הצער נכנסו לגדר של רודפים ומלשינים ומוסרים
סגנון כתיבתך ממש...
חרדי לדבר ה' | 27-08-2024 18:37
סגנון כתיבתך ממש חרדי למהדרין...
7
החרדים הם גלגולה של כת קומראן
שי | 27-08-2024 11:24
עם אובססיה להלכות צניעות וחשיבה כיתתית צרה.
8
מדובר בפרובוקציות של...
האיסלם צריך לדעת שהיהדות אינה נגד האיסלאם | 27-08-2024 11:46
מדובר בפרובוקציות של כוכבני סרטונים ועבריינים, המנוגדות ליהדות
9
מהדמיון שלך בין...
א א | 27-08-2024 13:25
מהדמיון שלך בין מה שנכתב בעיתון לגמרא..ניכר שאתה עם הארץ גמור....אז או שתפסיק ללמוד תנך...או שתיקח מורה פרטי
לא הבנתי איפה...
סיגל | 27-08-2024 15:55
לא הבנתי איפה אתה רואה פה פירוש שגוי לתנך. זה ברור למדי
10
כדי למנוע שפיכות...
יצחק מאיר | 27-08-2024 17:17
כדי למנוע שפיכות דם מותר להדגיש שהעולים הם שולי הדתיים
11
אסור להתגרות ברוצחים...
חרדי לדבר ה' | 27-08-2024 19:24
אסור להתגרות ברוצחים הערבים זה מסכן יהודים בארץ הקודש ובחול.וכבר ראינו איך הגנו ושמרו בשמחת תורה הצבא החזק ביותר במזרח התיכון...
12
לא אוהב את...
אודי | 28-08-2024 8:40
לא אוהב את המאמר של יתד, אבל המאמר שלך מכוער הרבה יותר, עם כל העקיצות על לימוד התנ"ך, האגדה הזאת שחרדים לא יודעים תנ"ך היא עלילה לשמה. עד כמה שאני מכיר את הציבור החרדי הם מכניסים אותך ושכמותך הכיס הקטן בידיעת תנ"ך אלא שהם לא לומדים את זה "בגובה העיניים"…
13
דתיים לא יודעים...
יאיר | 28-08-2024 20:57
דתיים לא יודעים ללמוד גמרא , צריכים תרגום ,בושה!
14
חחחחחחחחחח מעולם לא ראיתי כאלו בלבולי שכל
דתי שאוהב חרדים | 30-08-2024 11:25
אתה באמת לא יודע הבנת הנקרא?? גם לא תנ"ך וגם לא גמרא- מה נשאר לך??? בושה. והשאלה מהגמ' לא מתחילה כי החילוק פשוט לכל דרדק, שם מדובר על א. לשון הרע ב. הם אמרו שהם רוצים להיכנע - כאן אנו כבר כנועים! ובן גביר רוצה לשנות! ובמיוחד שאז הקב"ה מסר לחזקיה שכן ילחם, וכעתאין ציווי כזה!!! תפסיק בשנאתך העיוורת לדבר על החרדים!!!
15
(יחזקאל מ"ד ב')
(עמוס ה' ה') | 01-09-2024 13:58
הַמְסַפֵּר לָשׁוֹן הָרַע הוֹרֵג שְׁלֹשָׁה, הָאוֹמְרוֹ וְהַנֶּאֱמָר עָלָיו וְהַמְּקַבְּלוֹ. שֶׁהֲרֵי דּוֹאֵג אָמַר לָשׁוֹן הָרַע לַאֲחִימֶלֶךְ, וְנִכְרַת הוּא וְנֶהֱרַג אֲחִימֶלֶךְ וְנֶהֱרַג שָׁאוּל, שֶׁנֶּאֱמַר (שְׁמוּאֵל-ב א' ט'): "כִּי אֲחָזַנִי הַשָּׁבָץ" (מְנוֹרַת הַמָּאוֹר י"ח; פֶּרֶק לָשׁוֹן הָרַע), וּבְמִקְרֶה זֶה הָרַג אַרְבָּעָה: דּוֹאֵג שֶׁאֲמָרוֹ, שָׁאוּל שֶׁקִּבְּלוֹ, אֲחִימֶלֶךְ שֶׁנֶּאֱמַר עָלָיו וְאַבְנֵר. וְגַם דָּוִד לֹא יָצָא נָקִי מֵעִנְיַן 'לְשׁוֹן הָרַע' (עַיֵּן שְׁמוּאֵל-ב ט"ז, א'-ד') - בַּגְּמָרָא יוֹמָא (כב/ב) אָמְנָם נֶחְלְקוּ רַב וּשְׁמוּאֵל אִם דָּוִד קִבֵּל אוֹ לֹא קִבֵּל לָשׁוֹן הָרַע [עַל מְפִבֹשֶׁת בֶּן יְהוֹנָתָן מִפִּי צִיבָא, שֶׁחֲשָׁדוֹ שֶׁשָּׂמַח בְּמַפַּלְתּוֹ (וְאִם כֵּן חָטָא דָּוִד בְּכָךְ!)] - אַךְ בַּגְּמָרָא שַׁבָּת (נו/ב) הַדְּבָרִים חַד-מַשְׁמָעִיִּים: "אָמַר רַב יְהוּדָה אָמַר רַב: אִלְמָלֵי לֹא קִבֵּל דָּוִד לָשׁוֹן הָרָע לֹא נֶחְלְקָה מַלְכוּת בֵּית דָּוִד, וְלֹא עָבְדוּ יִשְׂרָאֵל עֲבוֹדָה זָרָה, וְלֹא גָּלִינוּ מֵאַרְצֵנוּ".