צפו: תיעוד כנס הרבנים נגד החקיקה האנטי דתית - סרוגים

צפו: תיעוד כנס הרבנים נגד החקיקה האנטי דתית

בשבוע שעבר התכנסו מאות רבנים לכנס מחאה נגד גל החקיקה האנטי דתי ששטף את הכנסת האחרונה. צפו בתיעוד מתוך הכנס ובו דבריהם של הרבנים הראשיים לישראל והרב מיכה הלוי

author-image
צפו: תיעוד כנס הרבנים נגד החקיקה האנטי דתית
  כנס הרבנים נגד החקיקה האנטי דתית. (צילום: יובל גינזבורג)

בכנס שנערך בשבוע שעבר בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף לקחו חלק כ- 1,100 איש ובהם רבני ערים, ראשי ישיבות, ר"מים, ורבני הקהילות מכל רחבי הארץ.

מארגני הכנס הופתעו לראות כאשר לכינוס התקבצו יותר רבנים מהמצופה. זה לצד זה התיישבו מאות הרבנים מזקני הדור ורבנים צעירים בשנות ה-20. הרבנים שהשתתפו בכנס דיברו על הסערה הגדולה ודאגה לזהותה היהודית של מדינת ישראל. בימים שקדמו לכנס נוצרו קואליציות וחיבורים רבים בין תלמידי החכמים מכל המגזרים.

בין הרבנים שהשתתפו בכנס ניתן למנות את זקני הרבנים הראשון לציון הרב בקשי דורון, הרב אביגדור נבנצאל, רב העיר חדרה הרב שמעון ביטון, רב העיר קרית גת הרב משה הבלין, ראשי הישיבות הגבוהות של הציונות הדתית: הרב שלמה אבינר, הרב יהושע שפירא, הרב משה הגר, הרב אליקים לבנון, הרב חיים גנץ, הרב מיכה הלוי, הרב דוד חי הכהן, הרב דב ביגון וראשי המכונים המייעצים הרב מנחם בורשטיין, הרב פרופ' יגאל שפרן, ועוד.

סיכום הכנס בשבוע שעבר

צפו בסרטון קצר ובו ציטוטים מרכזיים מדברי הרבנים בכנס

(צילום ועריכה: יובל גינזבורג)

בסיום אותו כנס היסטורי שכלל רבנים מכל הזרמים ומכל הגוונים, חתמו מאות הרבנים על גילוי דעת בו נכתב בין השאר:

"בתקופה האחרונה אנו עדים, לצערנו, לניסיונות של גורמים פוליטיים ואחרים לשנות את אופיה של מדינת ישראל ולפגוע ביסודות הקדושה של חיינו הציבוריים. הדבר בא לידי ביטוי בחקיקתם של חוקים רבים כנגד התורה והדת, בניסיון לשנות את פניה של הרבנות בישראל, בפגיעה במעמדם של בתי הדין, במתן אפשרות לגיורים שלא על פי ההלכה ח"ו, ואף בניסיון להחדיר רוח רעה זו למערכה החינוך.

לאור זאת נתכנסנו, רבני ישראל המשמשים בקודש, ברבנות, בבתי הדין ובישיבות, שמצבה הרוחני של מדינת ישראל יקר ללבם והמודאגים מן המצב הקיים, בירושלים עיה"ק, ביום ב' ז' בטבת תשע"ה.

סריקה_20141229

בסיכום הכנס אנו קוראים אל כל מי שנפש יהודי הומיה בו, ואל נציגי הציבור:

התורה, תורת משה המסורה על ידי חכמי הדורות, לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת.

דברי התורה הם חיינו ואורך ימינו. כל המרים יד בתורת משה על ידי חקיקה אנטי דתית, פסיקה משפטית או הנחיות חינוכיות וכדו' הרי הוא פוגע ביסוד קיומו של עם ישראל.

אנו מחזקים את ידיה של הרבנות לנהל ולהוביל את ענייני היהדות במערכות השלטון והמשפט במדינת ישראל. אנו קוראים לחוקק חוק שכל חיקה בנושאים דתיים תהיה טעונה אישור בכל שלב של הרבנות הראשית.

אנו קוראים לכנסת הבאה לתקן את כל מה שעוות בתחום החקיקה והתקנות בנושאי היהדות בכנסת האחרונה ולהמשיך ולחזק את מעמדה של היהדות במדינה.

אנו קוראים לנבחרי הציבור ששמירת התורה והמצוות יקרה להם לחרוט עקרונות אלו על דגלם ולפעול לפיהם.

וכבר הובטחנו מפי הנביא (ישעיה נד, יז): "כל כלי יוצר עלייך לא יצלח וכל לשון תקום אתך למשפט תרשיעי, זאת נחלת עבדי ד' וצדקתם מאתי נאם ד'".

מתוך אמונה בד', השוכן בציון ובוחר בירושלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
קומץ רבנים!
א. רונצקי | 05-01-2015 18:25
אף פעם לא שאלתי את דעתם של הרב אבינר הרב נבנצאל או הרב ליאור!
2
איך זה שלא נתנו לגדול רבני הציונות הדתית ברוך אפרתי
| 05-01-2015 19:12
לנאום????
3
אשרינו שיש רבנים שלא מושפעים מרוחות זרות
ליאור | 05-01-2015 19:49
4
חילול השם נוראי
| 05-01-2015 21:43
עומדים קבוצת רבנים ומכריזים כי גדולי ישראל ובהם הרב אריאל, הרב דרורי, הרב דרוקמן, הרב רבינוביץ', הרב ליכטנשטיין ואחרים נתנו כביכול ידם לחוקים "אנטי דתיים" ו"נגד התורה". איך אפשר לומר דבר כזה בכלל? לשם כך כורתים ברית עם חרדים קיצוניים שמחרימים חלקים משמעותיים מהצה"ד ורבניה. והוא רחום יכפר עוון
5
התחברתי לדברי הרב דוד לאו
ממש לא מתומכי הזרם החרד"לי | 06-01-2015 8:36
אני חושב שנוצר מצב ברבנות שבמשך עשרות שנים הגוף המכונה רבנות התקבע, בשוליים אפילו הסתאב ולא היה מוכן לשינויים לפי צורכי השעה. עצם זה שיש רבני ערים שלא מתפקדים אבל מקבלים משכורת הוא בזיון וחילול השם. אבל יותר מזה- רק מחוגי צהר מדברים על כך שצריך למצוא מה היהדות חושבת במגוון נושאים ולא רק בנושאים 'דתיים'. ואלו בדיוק דברי הרב דוד לאו. יהיה אתגר לרבנות במגוון חוקים- מה דעת היהדות. (בטוח יהיו מחלוקות אבל זה רק יגרום להגדלת התורה והעצמתה). צריך להבין, הסטטוס קוו מתחיל להיסדק, תדמית הרבנות גרוע (מה לעשות, כל סיפור על רב שנחשד עושה כותרות הרבה יותר מציבור אחר), ואם רק נעמוד ונצעוק כנגד על כל דבר בלי להציע פתרונות יצירתיים לאורך זמן אנחנו נפסיד, המדינה תפסיד (על פי דברי הרב יצחק יוסף).
6
פלגנים!
נפתלי | 06-01-2015 10:53
איך אתם מצליחים לאחד כ"כ הרבה רבנים?
7
אלו מפחדים שלא יתנו להם להמשיך לגנוב!!
| 13-01-2015 9:38
אוי אוי אוי - מי יסדר גוב חינם למקורבי הרבנים? איך יוכלו להמשיך ולעשוק יהודים חילונים ולקבל משכורת על בטלה ושיפשוף אלה לא רבנים אלה ליסטים וסוטים
8
גועל נפש! תועבה!!
| 13-01-2015 9:38
אנשים בזויים ה"רבנים" האלו!! מוציאים את תרבות ישראל לשמד!!
9
ממתי רב זאת עבודה?
חצי המנשה | 17-02-2015 19:54
עם הקהילה רוצה לממן לו משכורת אז בבקשה. משכורת מהמדינה היא שחיתות וגזל.