משרד החינוך החליט לעודד לימודים אקדמיים של חרדים, ולצורך כך הוא מחלק מלגות לסטודנטים, בתנאי שילמדו במוסדות אקדמיים שבהם קיימת הפרדה בין המינים.
בהודעה של משרד החינוך על המלגות, באחד הסעיפים נאמר: "התלמידה/ה לומד/ת במוסד המנהל מערכת לימודים נפרדת לנשים וגברים על פי החלופות הבאות – 'באותו מבנה על פני ימי לימוד נפרדים' או 'במבנים נפרדים או בכיתות נפרדות'."
הוספת התנאי ה"מפלה" עוררה כצפוי את זעמם של שוחרי השוויון, ראש עמותת חדו"ש (חופש דת ושוויון) קרא לתנאי שערוריתי ודרש לבטל את המלגה שטוען: "לא ברור מי הסמיך את המשרד לתפקד כמשמרת צניעות".
כמובן שמעבר לשאלת עידוד החרדים ללימודים אקדמיים, המצריכה לימודים בהפרדה, עומדת שאלה מרכזית יותר, האם הפרדה בין בנים לבנות מועילה יותר בלימודים או לא?
אז מסתבר שכן. מחקר שנעשה לאחרונה בשני תיכונים דתיים בנתניה וברעננה, מגלה כי הפרדת הכיתות בין בנים לבנות בגיל התיכון תרמה לשיפור ההשגים בבחינות הבגרות.
מחקר של שתי מורות מבתי הספר "בר אילן" בנתניה ו"צייטלין" ברעננה שהתפרסם השבוע בעיתון "הארץ" מגלה כי אחרי הפרדת הכיתות בין בנים לבנות עלו הציונים בשיעור ניכר. המקצועות שנבדקו היו מתמטיקה, אנגלית, פיסיקה, ביולוגיה וסוציולוגיה.
כיום, ברובם המוחלט של מוסדות החינוך של הציונות הדתית, קיימת הפרדה בין בנים לבנות, כשהבנים לומדים בישיבות תיכוניות והבנות באולפנות. בתי הספר שנחקרו, עברו בהדרגה לפני כעשר שנים מבתי ספר מעורבים לנפרדים.
המחקר בדק את הציון הממוצע של בחינות הבגרות בשנים שלפני ההפרדה ובשנים שלאחריה ומצא את השיפור בעיקר ברמות המוגברות של 5 יחידות לימוד בגרות במקצועות שנבדקו.
השיפור הגדול בציון היה בסוציולוגיה בו שיפרו הבנים את הממוצע ב-12 נקודות, הבנות שיפרו בביולוגיה 9.5 נקודות. במתמטיקה שיפרו הבנות ב-4 נקודות לעומת ה-3 של הבנים, ובאנגלית הבנות נשארו עם אותו ציון לעומת שיפור ב-3 נקודות של הבנים.
גם במספר הנבחנים ברמת חמש יחידות חלה עליה ניכרת, כש-15% יותר בנים ניגשו לבחינות באנגלית ו-23% בסוציולוגיה. אצל הבנות השינוי היה קטן יותר 6% ו7% בהתאמה.
גם בלימודים על תיכוניים, ניכר השיפור בהשגים בכיתות נפרדות, שי כהן, מנכ"ל המכון הפסיכומטרי "חכימא" אמר ל"סרוגים": "יש יתרונות רבים בהפרדת כיתות הלימוד של נשים וגברים. הן מבחינת היכולת של התלמידים להתרכז בלימודים ולהמנע מהסחות דעת, והן בשל התאמת תוכנית הלימודים והקצב לכל אחת מהקבוצות."
"למשל, נשים מצטיינות בדרך כלל במקצועות המילוליים ואילו גברים בכל הקשור למתמטיקה, גיאומטריה וכו'. כיתות נפרדות, מאפשרות להתאים את הדגשים ומשך הזמן שמוקצה לכל אחד מהתחומים." מסביר כהן, שמנהל מכון פסיכומטרי המאפשר לימודים בכיתות נפרדות בין גברים לנשים.
אז אולי בכל זאת, כדאי למשרד החינוך לעודד הפרדה בין בנים לבנות במוסדות החינוך.
מה דעתך בנושא?
1 תגובות
0 דיונים
אפי
אהבתי מאוד מאוד מסתדר שלבנים יש יותר שכל (לא צוחק) הכוונה יותר מוכשרים למתמטיקה וכו' (ואל תתנו דוגמא מיוצאות דופן ובנות מדברות יותר (מקצועות מילוליים) הגיע הזמן שהעולם ה"נאור" יבין...
אהבתי מאוד מאוד מסתדר שלבנים יש יותר שכל (לא צוחק) הכוונה יותר מוכשרים למתמטיקה וכו' (ואל תתנו דוגמא מיוצאות דופן ובנות מדברות יותר (מקצועות מילוליים) הגיע הזמן שהעולם ה"נאור" יבין את מה שהיה מובן עד היום יש להבדיל בין המינים כדי לבנות עולם חכם ונבון. תודה
המשך 14:01 09.11.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר