ביטול פגרת הקיץ: סיעת המחנה הממלכתי בראשות ח"כ בני גנץ הגישה היום (שלישי) הצעת חוק לביטול פגרת הקיץ, כך שהפעילות הפרלמנטרית תימשך עד תחילת המושב השלישי (28 באוקטובר 2024).
"יציאה לפגרה בת שלושה חודשים בעת הזאת, בזמן ש-120 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס, רבבות מפונים מביתם, ואלפי אנשי ונשות כוחות הביטחון נקראים לשרת ונאלצים לעזוב את בתיהם, בני משפחותיהם ומקומות העבודה שלהם, פוגעת בפיקוח על הממשלה בעת מלחמה, ובאינטרס הציבורי", נמסר מהמפלגה.

"על הפרק נמצאים בימים אלו חוקים ודיונים קריטיים בסוגיות שונות כמו חוק הגיוס ומשך השירות לחובה ולמילואים, שיקום הצפון, רווחת משרתי המילואים והשבת התושבים המפונים לביתם".
במחנה הממלכתי הוסיפו: "כפי שהלוחמים לא יוצאים לפגרה – כך ראוי שיעשו גם נבחרי הציבור".
יש לציין כי טרם היציאה של הכנסת לפגרת הפסח, ניסו במפלגת ישראל ביתנו לבטל את הפגרה אך במחנה הממלכתי הודיעו כי יתמכו ביוזמה בתנאי "שהמליאה והוועדות של הכנסת ידונו בתקופה זו אך ורק בנושאים הנוגעים למלחמה ובהסכמה"
תגובות
גנץ אמרשהסכם הכניעה שעשהעם חיזבאללה-כיפת ברזל עכשיו אנחנו משלמים את מחיר הסכם הכניעה שגנץ, בנט, ליברמן, סער, לפיד והאחים המוסלמים ם עשו עם חיבאללה, שבו מסרו לחיזבאללה מקורות גז ובשווי מאות מיליארדים שיילכו לחיזבאללה ושטחי אדמה גדולים פי 17 מתל אביב!על ההסכם הזה גנץ החלול אמר,ציטוט:"ההסכם הזה נותן לנו מעין כיפת ברזל למנוע הסלמה בצפון.!לפיד הדפר אמר,ציטוט:"ההסכם ירחיק אתהעימות בזירה הצפונית", וטוען עד היום שהסכם הכניעה עדיין מרתיע את חיזבאללה...