ראש מיזם 929 – תנ"ך לעם, הרב בני לאו, מוחה נגד הצעת החוק של חבר הכנסת הסרוג מהליכוד, אריאל קלנר – לפיה תבוטל הפנסיה של העובדים הזרים בישראל בתחום הסיעוד, ואומר כי מדובר בחוק שאינו יהודי.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב הרב לאו: "הַאֻמְנָם אֵלֶם צֶדֶק תְּדַבֵּרוּן, מֵישָׁרִים תִּשְׁפְּטוּ בְּנֵי אָדָם? אַף־בְּלֵב עוֹלֹת תִּפְעָלוּן בָּאָרֶץ חֲמַס יְדֵיכֶם תְּפַלֵּסוּן? את מילות הפרק היומי (תהלים נח) אני מקדיש בבושת פנים לחבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד שמסתובב בגאווה עם הצעת חוק לביטול הפנסיה של עובדים זרים.

הרב לאו כתב: "ה"מדינה" מסבירה שזו הדרך הנאותה להוזיל לנו את השימוש בעובד זר לסיעוד. ה"מדינה" מסבירה שבפועל העובדים לא יממשו את הפנסיה בזקנתם וזה רק אפיק להגדלת המשכורת. ה"מדינה" מנסה להלבין עוולה במילים מצוחצחות. אין חולק על כך שמלאכת הסיעוד הפרטי היא צורך בחברה שבה הורינו זוכים לאריכות ימים ואנחנו, ילדיהם, לא מסוגלים להקדיש את עצמנו לטיפול האינטנסיבי. אין חולק על כך שכל אזרח קשיש זכאי לקבל את אותה תמיכה וליווי ללא קשר למצבו הכלכלי. אבל יש לכל חוק גם תשתית ערכית. והחוק הזה, על שלל ההצדקות שלו, פוגע בתשתית המוסרית של המדינה היהודית".

"הבשורה היהודית הראשונה לעולם כולו היא המרידה ב"בית עבדים" של מצרים והחתירה לחיי חרות. זו הכותרת הראשית של עשרת הדברות: "אנכי ה' אלוהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים מבית עבדים". שלילת העבדות היא אחת המתנות שהעניק העם היהודי לעולם כולו. במשך אלפי שנים לא יכולנו לממש את האידיאות היהודיות באופן ריבוני, כיוון שהיינו כפופים לשלטון זר ושימרנו את עצמנו כמיעוט שורד בתנאים קשים".

"במגילת העצמאות הוגדרה דמותה של המדינה החדשה, בין השאר, על בסיס עקרונות השוויון שבין כל בני האדם: תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין. הגדרת מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי וכמדינה הדוגלת בשוויון מלא של אזרחיה הוא יישום מלא יותר וגבוה יותר של ערכיה היהודיים של המדינה. יהדות הרואה פני אדם מחייבת סל שלם של התנהגויות ביחסי אנוש. בראש ובראשונה צריך להדגיש בהגדרת הזהות של הלאום את ערך השוויון. בחברה שכזו אין אדם שקוף, אין אדם שלא נספר כ"צלם אלוהים", אין אדם שערכו רב יותר מהאחר. ערך השוויון בין כל בני האדם הוא ערך יסוד וככזה הוא צריך להופיע בכותרת הגדרת הזהות של הלאום. ללא אמירה זו נשארת הגדרת הלאום כגוף ללא נשמה".

בסוף דבריו כתב הרב לאו: "חוק המפלה בדיני העבודה את העובד הזר מכל שאר האוכלוסייה הוא חוק אנטי יהודי, הוא פוגע בדמותה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי וכשחברי כנסת חובשי כיפה מנפנפים בו בגאון, הוא כבר הופך להיות חילול שם שמים".