הרב בני לאו זועם: "זו לא תורה ולא רצון ה'" - סרוגים

הרב בני לאו זועם: "זו לא תורה ולא רצון ה'"

הרב בני לאו על הצבעה שאישרה את החלת דין הרציפות על חוק הגיוס: "זו לא תורה ולא רצון ה'. זו פרזיטיות והתנכרות לכל המפעל הציוני במעטה של "רצון ה'"

author-image
הרב בני לאו זועם: "זו לא תורה ולא רצון ה'"
  (צילום: דמוקרטיוי)

ראש מיזם 929, הרב בני לאו, מתייחס להצבעה הלילית שנערכה שלשום בכנסת בסופה אושר דין הרציפות על חוק הגיוס, ואומר כי הנסיון לשווק את הפטור לחרדים כ"הלכה" או כ"דעת תורה", זו פרזיטיות.

בפוסט אישי, בו הוא חשף גם את הדילמה שלו בתור תלמיד בישיבה, כתב הרב לאו: "ההצבעה על חוק הגיוס הייתה סתם טכנית אבל הכאיבה לי, אישית, בצורה קשה. זה שהח"כים הצביעו על ההשתמטות הקולקטיבית הזו בזמן שהם ידעו על עוד ארבעה חיילים שנהרגו, זה כשלעצמו חרפה. זה שהיא באה במקביל לעוד צווי גיוס של אלפי חיילי מילואים הממלאים שורות בצפון ובדרום, זה כשלעצמו בזיון. אבל זה שהיא באה במעטה של "תורה", שהקואליציה הזו כאילו מיישרת קו עם רצון ה', עם גדולי התורה, זה מרתיח את הדם. לא, זו לא תורה ולא רצון ה'. זו פרזיטיות והתנכרות לכל המפעל הציוני במעטה של "רצון ה'".

הרב לאו סיפר כי "בשנת תשל"ח (78) הייתי תלמיד כיתה י"א בנתיב מאיר, והייתי עסוק בשאלת בחירת הדרך. מצד אחד אהבתי ללמוד תורה וחלמתי לשקוע בישיבה. מצד אחר הייתי בסביבה ביתית וחברתית שהליכה לצבא אינה ספק אלא וודאי. פניתי בשאלה במכתב למי שאיגד בהנהגתו את כל הרוח של תורת הציונות הדתית דאז, הרב צבי יהודה הכהן קוק ז"ל".

בסיום הוא שיתף בתשובתו של הרב צבי יהודה ז"ל: "כמה התרגשתי שקיבלתי מכתב ממנו, בעדינות ובבהירות, ובו תשובה לשאלותיי. בתוכו, בסעיף השלישי, שבו שאלתי על דברי הרמב"ם שכל אדם שנדבו לבו והבינו מדעו יכול להתנדב להיות "שבט לוי" הפטור מכל חובות האזרח הרגיל, ענה הרב בפשטות ותקיפות: זו לא הלכה. להלכה כולם חייבים בגיוס למלחמת המצווה שלנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
122 תגובות - 80 דיונים מיין לפי
1
רב כזה ואבדנו
רוית | 14-06-2024 10:45
איך מגזר איכותי מוציא מה יפית כאלה עאלק רב חח
לרב בני לאו
ניסים | 17-06-2024 9:39
אל תתיירא מן הצבועים החרדים עובדי עבודה זרה , תורתם לא תורה הם לא מגינים לא עליי ולא על אף אחד חוץ מאשר על עצמם כי הם בניגוד ללוחמים לא ימותו בשדה הקרב
בני לאו, המכונה רב, בור ועם הארץ
משה | 16-06-2024 14:24
תורה ,לא נבקש, מהכלומניק הזה. די שנאמר, שכל גדולי ישראל, שבני לאו , לא מגיע לאבק ציפורנם, זועקים ההפך ממנו. בני לאו, ענק בתקשורת השמאל. תמשיך לרקוד על דם לומדי התורה.
תגובה ל ר: תשאל...
שירי מנתניה | 15-06-2024 10:38
תגובה ל ר: תשאל את ה' מה רצונו, מה אתה שואל אותנו, הוא לא מינה אותנו להיות הדוברים שלו. תקרא את התורה שוב שוב, עד שתבין מהי דרכה, מה אתה שואל אותנו. אתה מחפש תשובות אמיתיות לשאלות שלך או רק רוצה סיסמאות שקריות נרטיביות שנשתול לך בראש ?
תגובה
ר | 14-06-2024 16:23
וללכת לשמח זוג גברים ביום נישואיהם זה רצון ה' וזו דרך התורה? רק שואל.
הרב לאו = אנטיביוטיקה כנגד הזיהום החרדלי
תלמיד חכם | 14-06-2024 12:00
הלוואי וירבו כמותו בישראל
2
ןאתה לא רב
גיא מרדכי חסיד | 14-06-2024 11:10
אלא עוכר ישראל וה'
זו התורה של הפריזיטים והיודו-נאצים.
חמיאל | 14-06-2024 13:47
ובחסות ראש הישיבה שמילט את בנו למיאמי.
3
כל מילה בסלע
ירון זהבי | 14-06-2024 11:15
מדובר במשתמטים. לא ראוי לתת להם אגורה, גם לא קיצבת ילדים
4
זה 'הרב' שהריץ את הנוכל לא
יגאל | 14-06-2024 11:20
גועל נפש רב חחחחחחחחח
5
ממשלת הבוגדים לדין
בוגדים לכלא | 14-06-2024 11:21
בוגדים לכלא
6
לכל המלעיזים תקראו...
דורון | 14-06-2024 11:36
לכל המלעיזים תקראו עד הסוף ותשימו לב שאת הרב צבי יהודה אתם מלעיזים. יפה ויקרה תשובת הריצ זצוקל
לא נכון. שאל...
יהודי | 14-06-2024 15:28
לא נכון. שאל 99% אחוז מתלמידיו.
7
צודק !! ממשלת חרפה,...
שירי מנתניה | 14-06-2024 11:46
צודק !! ממשלת חרפה, ממשלת השתמטות, ממשלת גזל, אף אחד מ 63 לא ראוי לקצה הציפורן של חייל אחד. יש לנו עוד שנתיים וחצי לסבול מהם.
8
ישיבת מרכז הרב
מאיר | 14-06-2024 12:09
בישיבת מרכז הרב לומדים בחורים ואברכים בה ומקבלי דיחוי בדיוק כמו החרדים האם הם לא שמעו מה ששמע לאו המלומד מפי הרב קוק ???? ועוד אשת המלומד התגייסה לצבא וכל גדולי ישראל פסקו שהליכת נשים לצבא זה בגדר יהרג ובל יעבור אולי כבודו יסביר לנו מה דעת הרב קוק על בנות שהולכות לצבא כולל בנות של מלומדים רפורמים
9
לא זכורה לי...
דוד | 14-06-2024 12:21
לא זכורה לי תגובה כזו שלך כשבנט וגנץ העלו את החוק הזה לפני שנתיים
חסרים חיילים עכשיו....
אנחנו במצב חירום | 15-06-2024 10:38
חסרים חיילים עכשיו. מה לא ברור? בעוד שבוע יעבירו חוק שמאריך את שירות החובה ואת גיל הפרישה ממילואים. משפחות המילואימניקים קורסות! עסקי המילואימניקים מתמוטטים. אם החרדים יתגייסו, אפילו חלקם, העומס על משרתי המילואים יפחת.
10
לבני אלון יש סבלנות לכל תחלואי השמאל
דני | 14-06-2024 12:42
לכל שקציו ומחדליו, אבל לאחינו החרדים אין לו סבלנות,והוא משתגע מזעם. אז נכון, גם אנחנו חושבים שזו מלחמת מצוה ,ומצווה גדולה להתגייס לצהל. מה לעשות ואחינו החרדים עש=דיין לא הבינו זאת, נהיה סבלניים כלפיהם, זה לא הופך אותם לפחות יהודים...יום אחד הם יתעשתו על עצמם ועלינו, ואז צהל יהיה צבא אחר ומוצלח יותר
להבדיל בין החיים לשאינם
יעל | 16-06-2024 18:15
בני לאו יבלא איתנו בין החיים בני אלון כבר לא...
11
אני איתו אבל...
רפי | 14-06-2024 12:42
אני איתו אבל מייצג מיעוט שבמיעוט בציונות הדתית , קראו את המאמר של ברוך קרא מסביר הכל בושה!!!! שאין להם מזמן
12
משום מה הרב...
צבי | 14-06-2024 12:55
משום מה הרב היקר תמיד מלא זעם על החרדים אבל משום מה על החילונים שלא מתגיסים אין מילה ביקורת על הערבים זה מקובל
תתכבד ותבדוק מה...
די להדהד שקרים | 15-06-2024 10:35
תתכבד ותבדוק מה הם הישובים שבהם אחוזי הגיוס הם הגבוהים ביותר. הטענה שחילונים לא מתגייסים היא שקר מכוער. מדבר שקר תרחק!!! לחילונים אין אופציה של ישיבות הסדר ולחילוניות אין אפשרות לשירות לאומי. הציבור החילוני נושא בנטל בגבורה בזמן שהממשלה המושחתת גונבת ממנו (רק ביביבסטים מקבלים את תקציבי משרד התחבורה. התקצוב של תלמיד הממלכתי דתי גבוה בהרבה מאשר בממלכתי...). הנשים החילוניות עושות מילואים בהמוניהן.
החילונים שלא מתגייסים...
ההבדל בין חרדים לחילונים שלא מתגייסים | 14-06-2024 13:38
החילונים שלא מתגייסים לא מקבלים משכורת מהמדינה..פרט קטן
13
צודק לגמרי ...
צביקוש | 14-06-2024 13:05
צודק לגמרי
14
אל תהנה צודק תהיה חכם
דתי לאומי | 14-06-2024 13:12
בני לאו, המתייפייף וחסר עמוד שדרה שנסחף עם התעמולה השקרית. חוק הגיוס הנל מתחיל מגיוס אלפי חרדים ועולה במכסות בכל שנה וגם מעניק מעמד ללומדי תורה אמיתיים וחברי הכנסת החרדים הצביעו בעד!!!!!! זה חוק מעולה ומקדם את גיוס החרדים אבל בני לאו חייב להיות בכותרות אז למה לא לכתוב פוסט נזעם....... כמאמר השיר בני בני ילד רע......
אתה מדבר שטויות.........
טטטט טטטט | 14-06-2024 15:44
אתה מדבר שטויות...... החטק העלוב ששפניהו וכל המפלצות בכנסת מחוקקים נועד להמשיך לתת להם להיות פארזיטים עלובים להמשיך לחיות על חשבוננו
זה חוק מעולה...
שירי מנתניה | 14-06-2024 14:31
זה חוק מעולה ללפני 7 באוקטובר, אבל אנחנו אחרי אם לא שמעת.
15
מעריך את האומץ...
מני | 14-06-2024 13:21
מעריך את האומץ לומר את הדברים בברור בלי התפתלויות והתנצלויות כמו שאר הרבנים
16
דעת תורה שלא...
איזה טמבלים | 14-06-2024 13:25
דעת תורה שלא זה החרדים
17
אתה אשם!! אתה מעריץ...
ציון | 14-06-2024 14:12
אתה אשם!! אתה מעריץ את רבניי שס!! לך לשם מפנה עורף שכמותך
18
שמישהו יסביר לו שבשביל להיות רב
י | 14-06-2024 14:26
צריך קודם לגדל זקן
19
עוד רב! גם...
אלי | 14-06-2024 14:50
עוד רב! גם אני רב גדול גדול גדול, אולי שמישהו יצטט אותי:)
20
ויפתח ה׳ את פי האתון
מויישה | 14-06-2024 15:33
מפי האתון בכבודו ובעצמו
21
אולי רב עם...
צורי | 14-06-2024 15:55
אולי רב עם אנשים על מה אתה מדבר וקורה לעצמך רב גם בימי יהושוע בין נון שלקח אנשים לצבא אלף מכל שבט ובגמרא כתוב שלקח לוחם ואיתו נושא כלים ואברך שלומד כל זמן הלחימה כך מורכבת החוליה הולחמת של הצבא היהודי אף חייל במלחמה הזאת לא נפגע . אז כיום יש לנו ברוך ה אברכים שתורתם אמונתם 24 /7 והם מחזקים ושומרים רוחנית את החיילים בקרב כמובן שמי שלא לומד וגם עובד יילך לצבא
22
האיש נסחף לקמפיין...
ישראלית | 14-06-2024 16:00
האיש נסחף לקמפיין הצבוע של השמאל ..אידיוט שמושי...אחרי שיגרמו להשתמש בו יזרקו אותו לכל הרוחות...השמאל את הציונות הדתית שנאה תהומית ..טמבלים תתעוררו תפסיקו לשתף פעולה עם השמאל....ולגוף הדברים שכתב גדולים וחכמים ממך עשרת מונים חולקים עליך.. רק תביט למגזר שלך פנימה כמות הנושרים אצלכם מלמדת הכל ..
ישראלית, משתמטת ומפלגת...
שירי מנתניה | 15-06-2024 10:32
ישראלית, משתמטת ומפלגת - אויבת עם ישראל.
23
דבר אלוהים לדתיים...
א | 14-06-2024 16:08
דבר אלוהים לדתיים וחילוניים כאחד: 6 וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה לִבְנֵי־גָד וְלִבְנֵי רְאוּבֵן הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה׃ 7 וְלָמָּה (תנואון) תְנִיאוּן אֶת־לֵב בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵעֲבֹר אֶל־הָאָרֶץ אֲשֶׁר־נָתַן לָהֶם יהוה׃ 8 כֹּה עָשׂוּ אֲבֹתֵיכֶם בְּשָׁלְחִי אֹתָם מִקָּדֵשׁ בַּרְנֵעַ לִרְאֹות אֶת־הָאָרֶץ׃ 9 וַיַּעֲלוּ עַד־נַחַל אֶשְׁכֹּול וַיִּרְאוּ אֶת־הָאָרֶץ וַיָּנִיאוּ אֶת־לֵב בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְבִלְתִּי־בֹא אֶל־הָאָרֶץ אֲשֶׁר־נָתַן לָהֶם יהוה׃ 10 וַיִּחַר־אַף יהוה בַּיֹּום הַהוּא וַיִּשָּׁבַע לֵאמֹר׃ 11 אִם־יִרְאוּ הָאֲנָשִׁים הָעֹלִים מִמִּצְרַיִם מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה אֵת הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב כִּי לֹא־מִלְאוּ אַחֲרָי׃ 12 בִּלְתִּי כָּלֵב בֶּן־יְפֻנֶּה הַקְּנִזִּי וִיהֹושֻׁעַ בִּן־נוּן כִּי מִלְאוּ אַחֲרֵי יהוה׃ 13 וַיִּחַר־אַף יהוה בְּיִשְׂרָאֵל וַיְנִעֵם בַּמִּדְבָּר אַרְבָּעִים שָׁנָה עַד־תֹּם כָּל־הַדֹּור הָעֹשֶׂה הָרַע בְּעֵינֵי יהוה׃ 14 וְהִנֵּה קַמְתֶּם תַּחַת אֲבֹתֵיכֶם תַּרְבּוּת אֲנָשִׁים חַטָּאִים לִסְפֹּות עֹוד עַל חֲרֹון אַף־יהוה אֶל־יִשְׂרָאֵל׃ 15 כִּי תְשׁוּבֻן מֵאַחֲרָיו וְיָסַף עֹוד לְהַנִּיחֹו בַּמִּדְבָּר וְשִׁחַתֶּם לְכָל־הָעָם הַזֶּה׃ ס (במדבר לב: 6-15)
24
והוא קורא לעצמו רב? הוא רב כמו שאני צנצנת!
אנדר וויגין | 14-06-2024 16:10
והוא קורא לעצמו רב. הוא רב כמו שאני צנצנת!
25
מה הקשר בין...
דואג | 14-06-2024 16:36
מה הקשר בין חוק הגיוס לבין זה שמתו טאבעה חיילים מה אתה מכניס ומקשר את זה איפה ההפופורציה שלך איזה רב אתה,רב עם אנשים אולי,מי שמדבר כך לא מבין ערך של תורה מהו
26
כבר חשבנו שלא נותר רב נורמלי, תודה
ישראל | 14-06-2024 16:38
נראה שנותרה עוד קצת תקווה במגזר הזה.
27
מי אתה בדיוק יבחוש בן שלולית שתקבע מה רצון ה'
א.ב הפקות | 14-06-2024 16:43
אפס מאופס מתחזה לרב שאפילו חתימת זקן אין לו מי שמך להחליט מה רצון השם ? מי שמך להחליט מה נכון או לא נכון לעם ישראל איפה מה שכתוב בתורה אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם ? הציבור היחידי שמקיים את זה זה הציבור שעליו אתה יוצא בגידופים טמבל אפס מאופס רב של ערב רב צריך לשמוע מה שאתה אומר ולדעת כל מה שיוצא מהפה שלך ההפך הגמור מההלכה ומהתורה !
28
שאלה לאחי החרדים...
שי 4 | 14-06-2024 17:06
שאלה לאחי החרדים היקרים. מה צריך לקרות בשביל שהרבנים יכריזו על מלחמת מצווה? הרי בני ישראל ובנות ישראל נרצחו נאנסו ונחטפו כולל ילדים רכים. ובשלב זה האויב מעוניין להמשיך מהצפון הדרום והמזרח וראשי הצבא אומרים בצורה ברורה שיש מחסור בחיילים. כובשים שטח וחייבים לצאת ממנו כי אין מספיק חיילים אם לא עכשיו מתי זה מלחמת מצווה?
שמקבלי ההחלטות יהיו...
אלירן | 16-06-2024 8:11
שמקבלי ההחלטות יהיו יראי שמים שהצבא יהיה מקצועי ולא צבא העם שמה ביידן מרשה לא יהיה שיקול. שצבא יהיה ללחימה בעבור מטרה מוגדרת ולא כולל חיל חינוך וכפייה. בקיצור, צבא כזה שניהל דוד המלך ולא פוליטיקאים שלא רק רחוקים מתורה ומצוות גם מונעים משיקולים פוליטיים. שמחתי לעזור
שאלה טובה. מוזר שאף...
אלי | 16-06-2024 0:58
שאלה טובה. מוזר שאף חרדי לא עונה.
מה שצריך לעשות...
שירי מנתניה | 15-06-2024 10:29
מה שצריך לעשות הוא להשלים את הרפורמה המשפטית עד הסוף ואז לכונן פה שלטון דיקטטורי חרדי יציב. כאשר השליטים החרדיים לא יחששו לשלטונם, הם יוותרו על המצביעים שלהם ויאפשרו להם להתגייס.
29
פעם לכולם היה...
ממך יצאו | 14-06-2024 17:15
פעם לכולם היה זקן גם לחילוניים, הא...גם היום (באופנה) איך זה שרב אין לו זקן?! דרשני
30
חסר ידע בסיסי...
יצחק דאי | 14-06-2024 17:39
חסר ידע בסיסי בין לימוד תורה להצלחה במלחמות .
העולם קיים בשביל...
לשירי מנתניה here's one part of the enlightment | 16-06-2024 10:22
העולם קיים בשביל התורה!! יש 3 דרגות של הנהגה כלפי עם ישראל. ולכן בלי לומדי התורה תורתו אמונתו כמו שמאז היווסדנו לעם, מאז משה רבנו שבטי לוי ויששכר 2/12=1/6 מהעם לפחות למדו תורה, בלי זה, בלי הכח הסודי של עם ישראל ישחטו את כולם חלילה, וגם אין זכות קיום לעולם בכלל, וגם נאבד את ארץ ישראל. דרגה שניה היא שיש לומדי תורה אבל חלק מהעם *עדיין* לא מספיק קרוב לתורה ומצוות אז מנצחים במלחמות אבל יש קורבנות. בדרגה השלישית והיא הדרגה המושלמת כל העם קרוב לתורה ומצוות ויש גם לומדי תורה תורתו אמונתו ואז מתקיים אם תלכו בחוקותי... ונתתי שלום בארץ...וחרב לא תעבור בארצכם... ורדפתם את אויביכם ואין מחריד... בדרגה המושלמת אפילו אין אף חייל נפגע ויש שלום ונצחון ושיגשוג ושפע. כך גם היה בזמן חזקיהו המלך כשכולם למדו תורה וכל אימפריית צבא סנחריב באה להילחם בישראל וכל העם היו לומדי תורה תורתו אמונתו ומלאך ה' הרג את כל צבא סנחריב בלילה אחד. 185,000 דיוויזיות. (מלכים ב יט). אנחנו לצערינו רק בדרגה השניה. ולכן מנצחים אבל יש נפגעים. ולכן בשום מצב אין לוותר על לומדי התורה תורתו אמונתו שמהווים חלק מהותי בהגנה על עם ישראל והכח הסודי של העם. וגם כמובן יש לקיים עבורם את פסק ההלכה המהותי אין עורכין מלחמה כשאר ישראל שלא נגיע למצב הכי גרוע הכתוב באם לא תלכו בחוקותי...
Enlight us !...
שירי מנתניה | 15-06-2024 10:25
Enlight us !
31
ושוב תודה לביבי....
mt | 14-06-2024 17:55
ושוב תודה לביבי. שאכפת לו מעצמו יותר מאשר מהעם. יותר מאשר מהחיילים.
32
רמת אמינות הרב...
סוזי | 14-06-2024 18:17
רמת אמינות הרב בני לאו. אנחנו זוכרים את הכתבה התוקפנית שלו על תושבי עטרת בלי שהוא בכלל דיבר איתם קודם. ובסוף הוא נאלץ להתנצל.
33
הציונות לא מעניינת...
אילנה | 14-06-2024 18:24
הציונות לא מעניינת את עם ישראל האמיתי. מנהיגות של ערב רב !! זה זמן צירוף וליבון שעושה השם וחושף את הנלחמים בו דרך אחינו הדתיים האמיתיים והלא מחופשים.
אילנה כפויית טובה,...
שירי מנתניה | 15-06-2024 10:24
אילנה כפויית טובה, חיה פה ולא מעריכה בזכות מי, לא מעריכה את אלו שחרפו נפשם, לא מעריכה את נכי צה''ל בגוף ובנפש. תלכי מפה, תלכי לאיזו נקודה בעולם שהיא לא המפעל הציוני.
34
רצון השם וציוני? למה...
יהודי | 14-06-2024 18:25
רצון השם וציוני? למה המדינה פה מקדשת את היהדות והתורה ? או עושה הכל לטשטש את הזהות היהודית היתלבלת קשות על שמע ישראל געש הצבא ופיקודו
35
בני לאו קרוב...
רב זרועות ורב בריח | 14-06-2024 18:28
בני לאו קרוב יותר לדת הרפורמית מאשר לדת היהודית ....
36
א.אתה לא רב ב.אם...
רבי רפאל | 14-06-2024 19:07
א.אתה לא רב ב.אם אתה מצטט את הרמב״ם.אולי קצת תקרא את היד החזקה הלכות מלחמה ג.תקרא קצת מה שמר על עם ישראל גם במלחמות ישראל אומנם אתה מצטט את יאיר לפיד ואת ליברמן זה בסדר גמור גם בימי מלכות ישראל וגם נגד עמלק היו לומדי תורה.לכן מי שלא לומד שיתגייס אני מבין שאתה רב רפורמי או רב קונסרבטבי או סתם שונא חרדים שלא מתלבשים חושבים כמוך
37
קראתי את הסידרה...
יוסף1 | 14-06-2024 19:28
קראתי את הסידרה חכמים מבוא לתלמוד. את הספרים על ישעיהו, ירמיהו. חוקר תנך וגמרא וברייתא מעולה!!!! בגללו רכשתי כרכי תלמוד שוטנשטיין ללימוד. מקרב רחוקים.
38
רב נוכלֶֶֶ. כנראה...
הרב עטאללה | 15-06-2024 10:21
רב נוכלֶֶֶ. כנראה קרוב של הנוכל מרעננה וכנופיית מקור ראשון הרפורמים המתיוונים. הכסיל חלק הפנים, נפגש מידי שבוע, ביחד עם גלעד עקריב, עם ההוא למעלה, שהסמיך אותם לדבר בשמו ולשקף את רצונותיו. שר״י
39
רצוי לזכור שהממסד...
אק | 15-06-2024 11:13
רצוי לזכור שהממסד הדתי של כול הכיתות הוא טפיל על מוסדות המדינה ועל האזרחים. מלכתחילה הציונות דחתה את הטינופת הזו מעליה מתוך כוונה לייסד כאן חברה אחרת. כול מי שנוהה אחרי רב ועיניני דת ופולחן הוא קורבן.
40
אכן צודק. ראוי...
סבא | 15-06-2024 17:45
אכן צודק. ראוי לבטל את ההסדר המושחת תורתו אומנותו ולגייס את כולם. הסיפור על שבט לוי אינו אלא מעשייה להצדקת ההשתמטות
41
החרדים לא אחים...
הפראייר | 15-06-2024 18:03
החרדים לא אחים שלי. להפסיק את התמיכה הממשלתית בחרדים. דיור, ארנונה, קופת חולים, חינוך, תחבורה, ביטוח לאומי, עמותות וכו'
42
כ ו ל...
ע | 15-06-2024 19:03
כ ו ל ם חייבים בגיוס לצהל. צבא הגנה לישראל .
43
מעניין , שום...
אנטוניו | 15-06-2024 19:19
מעניין , שום מילה על מצעדי גאווה והפגנות הסמול
אנטוניו המשתמט ...
שירי מנתניה | 15-06-2024 20:00
אנטוניו המשתמט
44
עוד רבאי עם כיפל'ה מטיף מוסר
אריק הון | 15-06-2024 20:25
בני לאו הרבאי ...דתילייט שנזרק מבית כנסתהרמבן בבושת פנים ..האיש הוא פלספן עם תעודת רב ...תטפל במחנה הדתילאומי שלנו שסובל מעזיבת היהדות ואחר כך תטיף לאחרים
45
כבוד הרב אתה...
סמי גולדמן | 15-06-2024 21:18
כבוד הרב אתה מנותק מבני עמך אתה פרוגרסיבי ובעיקר מזיק בשורות טובות לכולנו
46
כל התגובות השליליות...
רוני | 15-06-2024 21:50
כל התגובות השליליות כלפיו רק ססמאות חלולות, ולא מתייחסים לגופו של עניין. אין טיעון נגד יהודי או הגיוני להשתמטות. מי שלא משרת בצבא,ולא עושה שירות לאומי, לא זכאי לזכות הצבעה בכנסת, יהודי או ערבי.
רק אתמול נפל...
בתיה | 16-06-2024 7:58
רק אתמול נפל קצין בן העדה הדרוזית
47
ההשמצות בתגובות מוכיחות...
אלי | 16-06-2024 1:01
ההשמצות בתגובות מוכיחות שאין תשובה טובה לשאלה.
48
ההצבעה לא הייתה...
גבת | 16-06-2024 1:02
ההצבעה לא הייתה באמת על גיוס חרדים אלא על הטרלת הקואליציה
49
אתה עם בנט,...
יוסי | 16-06-2024 1:07
אתה עם בנט, אתה מחוק, לך לקפלן !!!!!!!
50
ההתעסקות בזה בצורה...
הטענה העקרונית יש בה אמת אבל | 16-06-2024 1:40
ההתעסקות בזה בצורה הזאת ובעתוי הזה זה סתם להגרר למלכודת של מי שרוצה לפגוע במלחמה בעזרתה להפיל את הממשלה. הם משתמשים בנו! ועל זה נאמר שבכל שקר חייב להיות גם קצת אמת. ולראיה על השקר כאן: ההתחסדות של כב' הרב לאו על ההצבעה בזמן שנפלו 4 חיילים. מה הקשר? נסיון עלוב לפרוט על הרגשות שלנו. יש יותר רדוד מזה?
51
מדוע אתם נותנים במה לאדם שפל
מיכל | 16-06-2024 1:57
הגיע הזמן להפסיק לתת במה לכל הבוגדים בעדה שלנו
52
אם כל העניין...
חושב | 16-06-2024 2:33
אם כל העניין הוא שהרב קוק פסק שאין את המושג שבט לוי אז עם כל הכבוד לרב כל גדולי ישראל בדור האחרון פסקו שיש את המושג שבט לוי כיום וזה פשוט מחלוקת הלכתית אז באיזו זכות הוא בא ומשמיץ את כל הציבור שלא פסק כמו הרב קוק אני רק תוהה אם כשהוא לומד הלכה הוא גם נוהג לעשות ככה לכל מי שהוא חושב לא כמוהו בנושא של מלחמת מצווה יש מחלוקת מאד גדולה מה הגדר של זה בכלל עם כל הכאב והצורך להילחם באויבים שלנו אז נא לא להגיב עם ראיות ועם טענות רגשיות כי זו מחלוקת גדולה בין הפוסקים עם כל הכבוד לרב קוק יש עוד דעות
53
לא הבנתי בגלל...
רות | 16-06-2024 3:53
לא הבנתי בגלל שהשמאל רוצה לגייס חרדים אנחנו חייבים לא לרצות? מה הקשר, אנחנו מדברים מצד האמת, אפשר לעשות תורה עם דרך ארץ, וגרך ארץ זה קודם כל לדאוג שיש מדינה. החרדים הם הפציפיסטים הכי גדולים בעולם. לא מאמינים במדינה לא מאמינים במלחמה לא מאמינים העם ישראל ואני מצטערת התירוץ של הגלות ועליה בחומה כבר לא יעזור לכם. לא רוצה שתתפללו עלי אני מתפללת בעד עצמי, לא רוצה שתאספו את הגופות שלי יש פה צהל שאמור חעזות את זה, לא רוצה אותכם בתוך רבנים או קברנים או טבחים או מחבקים. לא רוצה תהיו ישרים ותגידו שאתם פציפיסטים צבועים שמפחדים ממלחמות ואז אולי נסלח לכם
54
מי סמכה ???...
שלמה מזרחי | 16-06-2024 6:50
מי סמכה ??? מתחנף לשמולאנים
55
מלחמה שלא נועדה...
חלי | 16-06-2024 8:06
מלחמה שלא נועדה לנצח, נותנת סיוע תאויב ומסכנת חיילים בשם אידיאל מערבי כלשהו לא ראויה להקרא מלחמת מצווה אז אל תגרור את מי שלא רוצה לתוכה
56
וכמובן אם נתייחס...
אלירן | 16-06-2024 8:14
וכמובן אם נתייחס לסיפא של דבריך, ראשי הצבא אומרים בצורה ברורה. נתחיל מזה שהם יהיו אמינים. ומילה שלהם תהיה מילה. ואמינים לא רק בעיני בני אדם אלא על םי כללי ההלכה לעדים וחייבים לצאת ממנו כי אין מספיק חיילים?! בואו נדון באיך הגענו למצב שצבא כל כך חזק לא יכול להשמיד ארגון טרור לא יעזור לך עוד מליון חיילים כשמקבלי ההחלטות קושרים לצבא את הידיים ולקטע הטכני, תגייס את כל החרדים, תאמן אותם, לא פחות מחצי שנה עד שתוכל להביא אותם לשטח, אני מבין שעד אז הדשדוש אמור להמשיך?
57
לא עורכין מלחמה=כל...
"לא עורכין מלחמה כשאר ישראל" - אלה מילות הרמב"ם ל-ה-ל-כ-ה!!!!! | 16-06-2024 8:15
לא עורכין מלחמה=כל מלחמה בין רשות בין חובה בין מצווה. אין חילוק ברמבם בין סוגי המלחמות. אף פוסק לא חולק על הרמבם להלכה!!! אפילו הרב קוק הראיה לא חלק, וכתב שלומדי התורה לא יוצאים למלחמה. וגם לא חילק בין מלחמת מצווה למלחמת רשות. אי אפשר ללכת להמציא שהמילים המפורשות לא עורכין מלחמה כשאר ישראל זה לא להלכה. וכך גם כל פוסקי הדורות למדו להלכה.
מי הם הפוסקים...
תגובה ל-חיים | 16-06-2024 11:31
מי הם הפוסקים האלה, שאתה מציין, שחולקים על הרמבם בעניין הזה? וגם אם יימצאו כאלה, למה החרדים צריכים לעזוב מלקיים את פסק הרמבם להלכה שהוא הרמבם אב ומורה הוראה מרכזי בעם ישראל בפרט בענייני מלכות לפני(כמו בימינו) ואחרי תקופת המשיח?
יש פוסקים שחולקים...
חיים | 16-06-2024 10:23
יש פוסקים שחולקים על הרמבם
העולם קיים בשביל...
יש 3 דרגות של הנהגה כלפי עם ישראל | 16-06-2024 8:59
העולם קיים בשביל התורה ולכן בלי לומדי התורה תורתו אמונתו כמו שמאז היווסדנו לעם, מאז משה רבנו 1/6 מהעם לפחות למדו תורה, בלי זה, בלי הכח הסודי של עם ישראל ישחטו את כולם חלילה, וגם אין זכות קיום לעולם בכלל, וגם נאבד את ארץ ישראל. דרגה שניה היא שיש לומדי תורה אבל חלק מהעם *עדיין* לא מספיק קרוב לתורה ומצוות אז מנצחים במלחמות אבל יש קורבנות. בדרגה השלישית והיא הדרגה המושלמת כל העם קרוב לתורה ומצוות ויש גם לומדי תורה תורתו אמונתו ואז מתקיים אם תלכו בחוקותי... ונתתי שלום בארץ...וחרב לא תעבור בארצכם... ורדפתם את אויביכם ואין מחריד... בדרגה המושלמת אפילו אין אף חייל נפגע ויש שלום ונצחון ושיגשוג ושפע. כך גם היה בזמן חזקיהו המלך כשכולם למדו תורה וכל אימפריית צבא סנחריב באה להילחם בישראל וכל העם היו לומדי תורה תורתו אמונתו ומלאך ה' הרג את כל צבא סנחריב הלילה אחד. 185,000 דיוויזיות. (מלכים ב יט). אנחנו לצערינו רק בדרגה השניה. ולכן מנצחים אבל יש נפגעים. ולכן בשום מצב אין לוותר על לומדי התורה תורתו אמונתו שלא נגיע למצב הכי גרוע הכתוב באם לא תלכו בחוקותי...
58
איך אתם לא...
אני ועצמי | 16-06-2024 9:06
איך אתם לא מבינים שהתנהלות הציבור החרדי אינה סתם מעשה נגד ההלכה הברורה אלא חילול השם שאין לו מחילה וכפרה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא?!
זה גם לא...
אתה ועצמך טועים פעמיים | 16-06-2024 9:29
זה גם לא נגד ההלכה כי ההלכה המפורשת היא אין עורכין מלחמה כשאר ישראל. ההלכה היא בדיוק הפוך ממה שאתה חושב. וגם אלה שמזכירים את דברי משה רבנו לבני גד וראובן לא רלוונטי והוצאת דברים מהקשרם. שבטי גד וראובן לא היו שבטי לומדי התורה כמו שבטי לוי ויששכר. שבטי לוי ויששכר היו לומדי תורתו אמונתו. שבטי גד וראובן לא היו כאלה. ולגבי חילול ה' אז קיום ההלכה לעולם לא יכול להיחשב חילול ה'. ונאמר לא יבוש מפני המלעיגים. לכן היות שקיום ההלכה שאין עורכין מלחמה כשאר ישראל שזה מדבר על כל מלחמה בין מלחמת מצווה בין מלחמת חובה בין מלחמת רשות ולכן קיום ההלכה לעולם לא ייחשב חילול ה'. הפוך מזה - זה חילול ה'. לא לקיים את ההלכה המפורשת ללא אף רב חולק זה החילול ה'. קיום ההלכה לעולם לא יהיה חילול ה'. ולא יבוש מפני המלעיגים כי זה האמת ואותה צריך לקיים!
59
האט ער געזוגט הראביי...
יורי | 16-06-2024 9:14
האט ער געזוגט הראביי הרפורמי מכה שוב
60
כל הכבוד צריך לפרסם...
ניסים סעדה | 16-06-2024 10:14
כל הכבוד צריך לפרסם את זה בכל ערוצי הקודש ברדיו והערוץ הידברות בטלוזיה
ערוץ הידברות לא...
חיין | 16-06-2024 10:20
ערוץ הידברות לא בעד דבריו בכלל
61
זה רב שמגן...
חיים | 16-06-2024 10:19
זה רב שמגן על חוקי המדינה החילונית של בגץ שמקדש את כל חילול השם בכל עת שיש בושה וחרפה למה צריך לגייס חרדים כדי שימותו כל כבוד בגץ? ועל שופטי בגץ המנותקים מהעם רוצים מדינת כלל אזרחיה על בסיס פרוגרס כמו במערב או כדי שהרמטכל יסכן גם אותם במלחמה כדי לרצות את ביידן שלא רוצה הפצצות מהאויר
62
ערוץ הידברות לא...
חיים | 16-06-2024 10:21
ערוץ הידברות לא בעד דבריו בכלל
63
כדי שיהיה שויון...
מוטי | 16-06-2024 10:30
כדי שיהיה שויון בנטל כל יהודי חייב גם ללמוד תורה, וגם לשרת הצבא. ולא רק צבא. או רק לימוד תורה
64
אולי קודם כול תטיף מוסר לאחיך ההומו?
דידי | 16-06-2024 10:36
ואז תתפנה להטיף מוסר לחכים?
65
אתה לא רב...
דוד גרוס | 16-06-2024 10:48
אתה לא רב .אתה מעורר מריבות אתה רב קישוט לשמאל החילוני
66
מי הם הפוסקים...
תגובה ל-חיים | 16-06-2024 10:49
מי הם הפוסקים האלה, שאתה מציין, שחולקים על הרמבם בעניין הזה? וגם אם יימצאו כאלה, למה החרדים צריכים לעזוב מלקיים את פסק הרמבם להלכה שהוא הרמבם אב ומורה הוראה מרכזי בעם ישראל בפרט בענייני מלכות לפני(כמו בימינו) ואחרי תקופת המשיח?
67
מי שיוצא כנגד...
איכפתלי | 16-06-2024 10:53
מי שיוצא כנגד לומדי התורה צריך לפשפש היטב במעשיו ...
68
כמה אומץ יש לאדם הזה לא בפעם הראשונה להקדים
יעקב1 | 16-06-2024 11:20
זמנו. גם לירמיהו וישעיהו היה הציבור קורא שמאלנים - וכיתתו חרבותם לאיתים, הלא לכוף כאגמון ראשו. הסיעה הפרו-בבלית בראשות ראש השרים בן נריה (אחיו של ברוך) נחשבה למתונה - לא שמאלנית. נדרש לשפוט את ההנהגה לפי מעשיה ולא לפי מה שהיא טוענת שהיא: מרכז- האם מתים בצבא? כן. אז הם אחינו לא פחות מהחרדים. חנניה בן-עזור הנביא הימני נחשב נביא שקר במקורותינו. בעוד שנה את מת. גם רמחל מסילת ישרים הוחרם, וגם רמבם מורה נבוכים כמעט הוחרם אלמלא צו אינקויזיציה שהוציא האפיפיור. ובמרד שנת 70 - בעיני יוחנן בן זכאי נחשבו הסיקריים יוחנן מגוש חלב ובר גיורא ובן בטיח לקיצוניים. האם הוא שמאלני בפרספקטיבה היסטורית. הוא תמך באוטונומיה דתית בלי עצמאות מדינית. זה מה שחשב שימנע חורבן. האיש ידע שזו תהיה התגובה והמחיר הינו זלזול ונידוי. לעיניינינו - משיחות עם חרדים התרשמתי שבאחד על אחד רבים מאוד מוכנים להתגייס ורק הרבנים מעכבים את זה. עיניהם רואות את המלחמה, והם עם מצפון ער. כלומר להיפך, לדעתי הם רוצים להיות ציונים. ועוד דבר. כול הפוסקים למעט בדור האחרון, כולל החזון איש כותבים בבירור כולם חייבים בגיוס. מדוע בכל דבר ועניין פוסקי הדור הנוכחי רודפים כל מחדש, ואילו בנושא הזה חידשו. ישראל מוקפת באויבים וחובה לגייס את הרוב.
69
מי אתה שתדבר ותתסיס נגד אחינו החרדים?
דתית לאומית | 16-06-2024 13:04
מלבה את השינאה בעם. עוד שמאלני קפלניסטי מוסווה. נראה אותל מדבר נגד ערביי ישראל שלא מתגייסים לשרות מדינה. נגד אותם חילונים שלא מתגייסים בגללאידיאולוגיה צבא הכיבוש וכו' אוי לך מבורא עולם
את באמת אוצה...
שלומציון | 20-06-2024 22:37
את באמת אוצה שהערבים יתגייסו? את יודעת מה הן ההשלכות לכך? מי שם אותףחלהילות ולחזק רעיון אווילה כזה? את אישה תמימה או סתם רצית להתכתב.
70
הרב מטעם או...
נורמלי | 16-06-2024 13:26
הרב מטעם או שלא אל תבזה את אבות אבותיך בוש והכלם תתרכז בלימודיך
71
לא אמין
יצחק | 16-06-2024 13:50
אילו קנאותו לרצון ה' היתה מתגלה תמיד החרשתי. אבל מי ששותק אל נוכח המתקפה הפרוגרסיבית זה שנים, מכיל איסורי תורה מובהקים כלהטב , שותק לנוכח הסרבנות של 'מתנגדי הרפורמה' לא רשאי לפתוח את פיו דווקא עכשיו. הוא בובה העל חוט שמופעלת עי רומסי החוסן הישראלי, שונאי התורה וחסידי מדינת כל אזרחיה. וביום שיחליטו שהשירות בצבא לא ככ חשוב, הוא בוודאי יושפע מהם ויסכים איתם
72
ברכות לרבני צוהר כולם נעשו "גדולי תורה".
שלמה | 16-06-2024 14:42
רבני צוהר מספיק עם העזות פנים והפרשנות שלכם להלכה , אבק אתם מול גדולי התורה לאורם נלך עד ביאת גואל .
73
סבי ז''ל, דור...
יחיאל קמחי | 16-06-2024 17:57
סבי ז''ל, דור חמישי בירושלים, מקיים מצוות יותר מהרבנים החרדים, אמר לפני 40 שנה, שהחילונים יהודים יותר מהחרדים. בלשונו: החופשים יהודים יותר מהשחורים. וסבתי הצדקת, רעייתו, דור רביעי בירושלים, סיפרה לי בנערותי,על נער ברוסיה הצארית, כשחטפו נערים לצבא הרוסי, דניגש אל הרב שואל: איך אכל לחיות בצבא הרוסי, כשהאוכל לא כשר והבשר הוא חזיר? ענה לו הרב: תאכל כדי לחיות - אבל אל תלקק את העצמות (הסבר: אל תיהנה מהאוכל) מי שלא הבין - מגיע לו!
74
מי אתה בכלל...
ראובן | 16-06-2024 18:28
מי אתה בכלל ? מי שמך להטיף מוסר לגדולי הדור.
איך מזהים זבל...
עלי בבא 70 הגנבים | 17-06-2024 16:09
איך מזהים זבל גנב? כיפה שחורה ובטלן
75
איך אני אתייחס...
לא הבנתי | 16-06-2024 19:34
איך אני אתייחס לרב שגורם לשנאת חינם????
בעלי זקנים=גנב ...
כמו שאתה מתייחס לחרדים שבוזזים את המדינה | 17-06-2024 16:10
בעלי זקנים=גנב
76
הרב לאו צודק...
ויקטור מורי | 16-06-2024 20:33
הרב לאו צודק זו פרזיטיות לשמה ועוברת על הצווי לא לעמוד על דם רעך ואת כל זה מאשר העבריין הכי גדול נתניהו ועוזרו העבריין דרעי
77
אדמות במסווה של...
יצחק | 16-06-2024 20:42
אדמות במסווה של רב
78
עוד אידיוט שמדבר
יהודי קדוש | 16-06-2024 23:28
שהנוול הזה יפסיק לדבר על כל דבר שקשור לתורה ומה התורה חושבת בנושא מסוים כי אין לו קשר לדת !! רשע מרושע! ומטיף מוסר על מה התורה אומרת בושה וחרפה
79
יש הרבה חרדים...
דינה | 20-06-2024 11:16
יש הרבה חרדים שמשרתים בצהל ותבוא עליהם הברכה, אמן.
אמן ...
שירי מנתניה | 02-07-2024 15:10
אמן
80
הרב בני לאו זועם: "זו לא תורה ולא רצון ה
חיים ג | 21-06-2024 8:51
צודק הרב לאו זו פרזיטיות