אבל בעולם התורה: הרב אברהם ארלנגר הלך לעולמו - סרוגים

אבל בעולם התורה: הרב אברהם ארלנגר הלך לעולמו

אבל בעולם התורה: הרב אברהם ארלנגר, ראש ישיבת 'קול תורה', הלך הלילה לעולמו אחרי שנדבק בנגיף קורונה. בימים האחרונים חלה החמרה במצבו

author-image
אבל בעולם התורה: הרב אברהם ארלנגר הלך לעולמו
  (צילום: שאטרסטוק)

ברוך דיין האמת.

ראש ישיבת 'קול תורה', הרב אברהם ארלנגר, הלך הלילה (שני) לעולמו לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ומצבו הדרדר. הרב ארלנגר, מחבר סדרת הספרים 'ברכת אברהם', נפטר בגיל 90.

עוד באותו נושא

ברוך דיין האמת: רבה של גבעת שמואל הלך לעולמו


7

הרב ארלנגר נולד בשווייץ לרב שמשון רפאל ארלנגר. היה נשוי למרים, בת הרב חיים יוסף יעקובוביץ, שהיה ר"מ בישיבת פרנקפורט. עם עלייתו ארצה, בשנת תרצ"ד, החל לכהן כר"מ בישיבת קול תורה.

היה מתלמידיו הראשונים של רבי יוסף דב סולובייצ'יק, ולמד גם מאביו הרב יצחק זאב סולובייצ'יק.

בעקבות חמיו, התמנה כאחד מראשי ישיבת 'קול תורה' והעביר בה שיעורים במשך עשרות שנים. בהגיעו לגיל שבעים פרש על מנת לעסוק במסכתות הש"ס שאינן בסדר הלימודים הישיבתי.

עוד באותו נושא

ברוך דיין האמת: הרב יהושע צוקרמן הלך לעולמו


9

לאחר פרישתו הוציא לאור את ספריו על מסכת שבת ומסכת מגילה. על אף פרישתו, שמר הרב ארלנגר על קשר עם הישיבה והמשיך למסור בה שיחות מוסר לקבוצות קטנות מדי שבועיים ולקראת החגים, וכן הרצה מחידושיו לפני קבוצות בחורים שבאו לביתו.

בלילות שבת העביר שיחות מוסר בישיבת קמניץ הסמוכה למקום מגוריו. אחת לתקופה מסר שיחות בישיבת מיר.

בתשע"ח שכל את בתו דינה ברענדל, אשת הרב שמעון פרג.

הרב ארלנגר הוא גם מחברם של ספרי מוסר דוגמת ספר מאור השער על שערי תשובה לרבינו יונה, וספר מאור המסילה על מסילת ישרים, וכן ברכת אברהם מאמרים והדרכות שלושה חלקים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
פרשת השבוע - לך לך
אברהם | 11-10-2021 10:32
פרשת השבוע וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֶל אַבְרָם [ר' אברהם ארלנגר] - לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ [העולם הזה] - אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ [הגן עדן]. וְאֶעֶשְׂךָ לְגוֹי גָּדוֹל וַאֲבָרֶכְךָ וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךָ וֶהְיֵה בְּרָכָה [ספרו ברכת אברהם].
2
ברוך דיין האמת ספרים איכותיים וגאוניים
זכר צדיק לברכה | 11-10-2021 10:33
וי לארעא דישראל דחסרה גברא רבה לא זכיתי להכירו אבל מספריו [על השס את ספריו האחרים לא זכיתי להכיר] ניכרת יראת שמיים טהורה.. לימוד מעמיק ומקיף וסברות הגיוניות וישרות בגאונות מדהימה.. מראה על חיים מלאי תורה ויראת שמים.. בירושלמי (ברכות פב הח, ה, עג): אבל תלמיד חכם שמת, מי מביא לנו חליפתו? מי מביא לנו תמורתו? 'והחכמה מאין תמצא, ואי זה מקום בינה, ונעלמה מעיני כל חי'. סדר אליהו זוטא פרק טז.. חבל על דאבדין ולא משתכחין.. יהי זכרו הטהור ברוך.
3
סיפור נפלא ...
יהודי לא ציוני | 11-10-2021 20:43
סיפור נפלא