הישיבה התיכונית נסגרת: "הבן שלנו ילך לתיכון חילוני" - סרוגים

הישיבה התיכונית נסגרת: "הבן שלנו ילך לתיכון חילוני"

ישיבת 'שלהבת' של רשת 'אורט' בעיר שהם תיסגר בסוף השנה, ומאה תלמידים יאלצו לחפש לעצמם מסגרת חדשה. חלק מההורים מתכוון לשלוח למוסדות חילוניים. עיריית שהם: "כמות התלמידים לא מצדיקה את הפעלת המוסד"

author-image
הישיבה התיכונית נסגרת: "הבן שלנו ילך לתיכון חילוני"
  (צילום: רועי לחמנוביץ')

הרוחות בישוב שוהם סוערות, בעקבות החלטת מועצת העיר לסגור את הישיבה התיכונית 'אורט שלהבת' באופן מידי ולקראת שנה"ל תשפ"ב למעלה מ – 100 ילדים נותרים ללא מסגרת דתית בישוב שוהם.

קבוצת ההורים של תלמידי הישיבה הקימה מטה מאבק כדי למנוע את ההחלטה. מטה המאבק שכר את שרותיו של משרד עו"ד עופר שפיר כדי לייצגם בהליך לקראת הגשת עתירה מנהלית.

"אנחנו שלחנו הודעה לרב סתיו , הרב של שוהם, שאם יסגרו את 'שלהבת', הבן שלנו ילך לתיכון חילוני. זה לא תואם את החינוך שלנו, אבל אין לי מה לענות לילד שאומר שהוא לא מסוגל לצאת מחוץ לשוהם. רק הרב יכול לעצור את רוע הגזרה", מסרה משפחה המבקשת להישאר בעילום שם.

ממטה המאבק להצלת ישיבת 'שלהבת' נמסר לסרוגים: "המחשבה במועצת שוהם שניתן בתוך שנת קורונה לזרוק את ילדינו לרחוב ולהמשיך הלאה היא בלתי נתפסת. ילדינו בחרו ללמד בשוהם מתוך כוונה לחזק את הישוב והקהילה להותיר אותם ואותנו ללא חלופה מקומית זו הפקרת הילדים".

"אנחנו מצפים ממועצת שוהם והעומד בראשה , הרב סתיו וכל מי שהחינוך יקר לליבו להכנס לחדר אחד עם מטרה אחת ברורה: שמירה על מסגרת דתית בשוהם לילדי הישוב".

מועצת 'שהם': כמות התלמידים לא מצדיקה את הפעלת הישיבה

ממועצת שוהם נמסר לסרוגים: "שלהבת לא נסגרת – היא תמשיך לפעול כאולפנה לבנות בלבד, זאת בהתאם לרצון התושבים על פי הסקר עליו השיבו הורי החינוך הממ"ד היסודי בשוהם. חשוב להדגיש כי בישיבת שלהבת לומדים כיום בממוצע כ-10 תלמידים משוהם בשכבה בלבד, מה שאינו מצדיק הפעלת ישיבה. אף על פי כן, מועצת שוהם והעומד בראשה, מחויבים לפיתרון עבור התלמידים, ונעשים מאמצים בכדי למצוא פיתרונות מקובלים עבורם".

"שלהבת הוקמה כישיבה ואולפנה לפני עשור ומאז הקמתה מתמודדת עם מיעוט תלמידים, מכיוון שמעל 50% מהורי התלמידים בכל שכבה מעדיפים לשלוח את ילדיהם ללימודים מחוץ לשוהם. נוכח הירידה במספר התלמידים בשוהם בשנים האחרונות, במיוחד בחינוך הממ"ד, נאלצו מועצת שוהם, משרד החינוך ורשת אורט ישראל להיערך לעתיד ולבחון חלופות להמשך פעילותו של המוסד".

בעקבות תוצאות סקר שהופץ בקרב הורי החינוך היסודי הממ"ד ביישוב, ונוכח העובדה שיש יותר תלמידות מתלמידים בחינוך הממ"ד בשוהם הוחלט שהמשך הפעלת שלהבת כאולפנה לבנות בלבד יאפשר למוסד לצמוח ולשגשג וימנע את סגירתו.

תלמידי י"א ו-י"ב במסלול הישיבתי יוכלו לסיים את לימודיהם בשלהבת ותלמידי שאר השכבות יקבלו סיוע בשיבוץ למוסדות חינוך תורניים מתאימים באיזור".

הרב סתיו: נעשו מאמצים אדירים

הרב דוד סתיו מסר לסרוגים: "רשת 'אורט' ומועצה מקומית שוהם עשו מאמצים אדירים בשנים האחרונות לקיים את המוסד, תוך הוצאה של מיליוני שקלים. פחות משבעים תלמידים בשש שכבות לא יכולים להחזיק ישיבה, מה גם שרוב ההורים בחרו להוציא את ילדיהם למוסדות מחוץ ליישוב. לכן בצער רב לא נותרה אפשרות אחרת והוחלט לסגור את הישיבה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
תרוויחו פעמיים. גם...
מעולה | 17-01-2021 21:23
תרוויחו פעמיים. גם תשלמו פחות, וגם ייצא אזרח מועיל ומשכיל
2
אין הצדקה לבתי ספר קטנים בשום מגזר
המורה להיסטוריה | 17-01-2021 22:01
זה בזבזני, יקר ולא נכון.
לרביב שכנראה פריבילג שילדיו בחמ"ד
המורה להיסטוריה | 18-01-2021 8:32
הסקאלה מאד פשוטה - מצד אחד מי שהמדינה משלמת עבור ילדיו הרבה יותר כסף - כלומר הורה בחמד - וגם מאפשרת לו לשלם עוד סכומים כדי שילדיו ילמדו במוסדות קטנים ופריבילגים, ומצד שני אזרחים רגילים, שאין להם פריבילגיות כי הם לא מקיימים פולחן דתי = שהמדינה לא מאפשרת להם לשלם כדי להקטין כיתות וגם משקיעה בילדיהם פחות. ובכל זאת, הפלא ופלא, החינוך הלא דתי, למרות שהוא עמוס יותר, למרות כל תחלואיו, למרות שרי חינוך דתיים שמשתמשים בתקציבים כדי להיטיב עם התלמידים הדתיים בלבד - החינוך הזה מפיק פנינים. אולי כי כשסדר העדיפויות הוא לא שינון תפילות או ניסיון להיות יותר דתי מהחרדים בלי לאבד את זה, מספיקים ללמוד יותר? וההתנשאות הדתית שלך על החילונים היא מה שלומדים בחמד? שלחילונים לא אכפת מהחינוך של ילדיהם? או שזה משננים בבית כנסת שלך? רק מציף את הנקודה שלמרות שנותנים לכם יותר במציאות המעוותת שיש במדינה שבה חינוך דתי מקבל פי 1.3 לפחות מהחילוני, עדיין מהחילונים יוצאים, באחוזים, יותר מרצים , יותר מדענים, יותר מהנדסים, יותר סופרים יותר משוררים ויותר כל דבר איכותי. אני כמובן מכבד את סדרי העדיפויות שלכם, אבל שוויון והשקעה בלימודים - אפשר גם בלי שרב משגיח עלינו. תנסו את זה פעם ותראו לאן אפשר להגיע. דת זה לבית. לא לבית ספר
ביזבוז זה...
רביב | 18-01-2021 0:34
ביזבוז זה עניין של פרספקטיבה וסדר עדיפויות. על הסקאלה מצד אחד החילוני יאמר שזה ביזבוז אדיר והדתי (באמת, לא המתנדנד) יאמר שההוצאה על מוסד איכותי לבן/בת חשוב לו יותר מדברים אחרים... עכשיו תבין היכן התגובה שלך שמה אותך על הסקאלה הזו. אני לא מזלזל בך, ההיפך, מכבד אותך באשר תבחר... רק מציף את העניין
הורים שיכניסו את...
דורון | 18-01-2021 0:32
הורים שיכניסו את ילדיהם לחינוך חילוני בגלל שסגרו להם את ת המוסד ביישוב לא מתאימים למסגרת ישיבתית לכתחילה...לפי תגובות האוכלוסיה, טוב שנסגר המוסד, הילדים ימצאו את מקומם הטיבעי, והדתיים שבהם באמת ילכו למקומות איכותיים יותר מבחינה דתית. Win Win
3
אלה לא דתיים...
יהודי | 18-01-2021 9:33
אלה לא דתיים אלא דתילונים
4
חח כל הכבוד לסתיו תראו במה הרב של שהם חזק
בלסגור ישיבות.. ברבו | 19-01-2021 1:09
מה זו הבדיחה הזו...
5
ישראל
נועם | 20-02-2021 14:55
ישראל הבית של הרבי מלובביץ'