כחול לבן: התפזרות הכנסת תידחה בשבועיים - סרוגים

כחול לבן: התפזרות הכנסת תידחה בשבועיים

ראש הממשלה נתניהו הסכים לדחות את מועד העברת תקציב המדינה בשבועיים, מה שיביא לכך שהכנסת לא תפוזר באופן אוטומטי בלילה שבין שלישי לרביעי. הדבר יעניק ארכה להגיע להסכמות

כחול לבן: התפזרות הכנסת תידחה בשבועיים
  דוברות הכנסת

במפלגת כחול לבן הודיעו כי העברת תקציב המדינה תידחה בשבועיים, דבר שיעניק ארכה לכחול לבן ולליכוד ללבן את המחלוקות בין הצדדים מבלי שהכנסת תתפזר באופן אוטומטי.

על פי לוח הזמנים, ביום שלישי הקרוב תעבור הצעת חוק לדחיית התקציב עד ליום החמישי בחודש ינואר. במידה ועד אז לא יעבור תקציב המדינה, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי והבחירות יתקיימו בתאריך שהיה מיועד לפני תיקון החוק, בעשרים ושלושה לחודש מרץ.

עוד באותו נושא

נתניהו שוקל: מדינת ישראל תיכנס לסגר שלישי בקרוב

מכחול לבן נמסר: "נתחיל בקידום תהליך ובמקביל נמצה את הניסיון להביא לממשלה מתפקדת, עם תקציב שמיליוני ישראלים זקוקים לו כעת, מינויים ושמירה על שלטון החוק והיעדר השפעה של ראש הממשלה על משפטו".

"אם לא יושגו הבנות במסגרתן ימולא ההסכם הקואליציוני ואזרחי ישראל יזכו לממשלת אחדות מתפקדת שמתנהלת בשיתוף פעולה כנדרש ותוך שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק, נמשוך את הצעת החוק והכנסת תפוזר ביום שלישי הקרוב".

הצעת החוק של כחול לבן נועדה בכדי לאפשר לכחול לבן דיאלוג עם הליכוד עד יום שלישי בערב. הכנסת תפוזר אוטומטית במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות והצעת החוק לא תעבור בשלוש קריאות.

הליכוד: לא נחזור לממשלה בתוך ממשלה

‏מהליכוד נמסר בתגובה: "אם מישהו מאמין שהליכוד יסכים לחזור ל״ממשלה בתוך ממשלה״ – הוא חי בסרט".

במהלך הלילה גנץ יקיים שיחות עם בכירי כחול לבן בכדי להגיע קודם כל להסכמות בתוך המפלגה, והמשא ומתן מול הליכוד ימשיך לתוך הלילה.

בכחול לבן עדיין חלוקים לגבי סעיפי ההסכם הנוגעים לעניינים המשפטיים, כלומר בחירת שופטי עליון על ידי שמונה במקום שבעה חברי הוועדה למינוי שופטים, מה שיתן ווטו לחברי הליכוד בוועדה.

בנוסף, הליכוד דורשים כי שר המשפטים ניסנקורן יביא לפני הממשלה חמישה מועמדים לתפקיד פרקליט המדינה מתוכם הממשלה תבחר את מי למנות, ולא את המומלץ הבלעדי של הוועדה, עמית איסמן. ניסנקורן מתנגד, אך שר החוץ אשכנזי מגלה גמישות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ניסנקורן אל תכנע...
יוסף | 20-12-2020 22:09
ניסנקורן אל תכנע דיר באחק אתה האיש הנכון במקום הנכון
2
אין כמו גנץ
שיפרה | 21-12-2020 6:27
נתניהו יודע עם מי יש לו עסק ומה עומד לפניו אדם נובח ולא נושך אין לו שיניים כך שאין כל סכנה ממנו
3
בנט אתה מידרדר...
אח של דריקס | 21-12-2020 13:30
בנט אתה מידרדר תסגור עם סער להיות מספר 2 שלו וביחד תהיו המפלגה הגדולה ביותר