המו"מ הפוליטי: עימות לילי חריף בין גנץ לניסנקורן - סרוגים

המו"מ הפוליטי: עימות לילי חריף בין גנץ לניסנקורן

על רקע המשא ומתן הפוליטי, עמית סגל מפרסם כי התפתחת עימות לילי בין גנץ לניסנקורן. נכון לשעה זאת סלע המחלוקת בין נתניהו לגנץ הוא סמכויותיו של שר המשפטים

author-image
המו"מ הפוליטי: עימות לילי חריף בין גנץ לניסנקורן
  צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

שלושה ימים לפיזור הכנסת ובליכוד ובכחול לבן עדיין לא הגיעו למתווה של פשרה. ניסנקורן מתבצר בעמדתו ולא נותן לפגוע בסמכויותיו, מנגד נתניהו אינו מוכן להפקיר בידי ניסנקורן את האפשרות למנות על פי ראות עיניו את המינויים הבכירים במערכת המשפט.

עוד באותו נושא

המו"מ הפוליטי: בכחול לבן ובליכוד הקולות פסימיים


7

על פי הדיווח של עמית סגל עולה כי "בדיון שנערך הלילה במפלגה על הצעת הליכוד האשימו גנץ ואחרים את שר המשפטים אבי ניסנקורן כי הוא דואג יותר לכהונתו במשרד המשפטים מאשר לעתיד המפלגה". גורמים בכחול לבן מביעים חשש מהתפלגות של ניסנקורן ושאר חברי במפלגה שאינם מסכימים לפשר ה עם הליכוד, והשאלה האם גנץ יסכים לפשרה עם נתניהו גם במחיר שמפלגתו תמנה עשרה ח"כים בלבד.

בקרב המפלגה טוענים כי הדרישה של נתניהו במו"מ לקצץ בסמכויות שר המשפטים ניסנקורן מעידים על כך שהוא לקח צורך לאומי חיוני כגון התקציב בכדי לשפר עמדות בהשפעה על מערכת המשפט לטובת ניהול משפטו האישי.

כמו כן, ככל הנראה הגורמים המתווכים בין שני המפלגות הגיעו להסכמות בנושא התקציב. תקציב 2020 יעבור עוד השבוע, ותקציב 2021 יעבור עד סוף ינואר והפרצה של נתניהו לצאת לבחירות תיסתם.

כפי שפרסמנו אמש, הליכוד דורש קיצוץ נרחב בסמכויותיו של ניסנקורן, אך מסכימים כי ישאר בתפקידו, ובנוסף רוצים להיות מעורבים בהחלטות ובמינויים במערכת המשפט כפי שנחתם בהסכם הקואליציוני. ‏מה הקו האדום המרכזי של הליכוד? לפי גורם בכיר בליכוד, הנושא היה ונותר הסוגיה של המינויים המשפטיים. ועדיין הוא אומר לגבי השאלה אם יהיה בסדר עד יום שלישי? "קשה לדעת"

בכחול מתנגדים בתוקף ודורשים כי שר המשפטים אבי ניסנקורן ימשיך להחזיק בכל סמכויותיו לקביעת מינויים במערכת המשפט כגון שופטי עליון ויועמ"ש, העברת תקציב 2021 ולחסום בחקיקה כל אפשרות של נתניהו למצוא פרצה נוספת לנק' יציאה לפני קיום הרוטציה.

גורמים בכחול לבן אומרים לסרוגים: "רוב חברי הסיעה מאוחדים בסירוב לדרישה המפורכת של הליכוד לקצץ בסמכויותיו של שר המשפטים. זה לא משא ומתן באמת רציני שאלו ההצעות של הליכוד".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מאוד מעניין שעמית...
דני | 20-12-2020 9:16
מאוד מעניין שעמית סגל מצוי בפרטי הפרטים של המחלוקות הפנימיות בכחול לבן אבל אין לו שמץ של מושג להתארגנות של גדעון סער לפרוש מהליכוד. לא שמענו ממנו שום מלה על הדם הרע בין שקד לבין בנט או בין שני אלה לבין נתניהו. סגל כבר מזמן לא פרשן פוליטי, הוא חלק ממערכת התעמולה של ימינה. עמית סגל איבדת את אמון הציבור באמיתות הדיווחים וביושרה שלך.
לך חזרה...
מנטור | 20-12-2020 11:49
לך חזרה לפדופיל, ממתין לך לעיסוי,
2
ניסקורן עסקן מפאי...
יגור | 20-12-2020 9:27
ניסקורן עסקן מפאי ליגה..... יעני ישר יעני לא מעביר הרבה תקנות כדי להגן גם היום יל כל מיני עמותות .........
3
מעניין שממשלה שהוקמה...
ביבי המושחת , מי שאמר לנו "אני לא מתעסק בזה (בחסינות)...." עסוק רק בזה ... | 20-12-2020 10:31
מעניין שממשלה שהוקמה כדי לטפל בקורונה, עסוקה מבוקר עד ערב בעניני משפטו של המושחת מבלפור ...
לךתוכל חמוצים...
הכל דבש | 20-12-2020 23:53
לךתוכל חמוצים
אתה סתם...
רופא | 20-12-2020 11:48
אתה סתם ילד ללא יחס חם מההורים,הייתה סתם ילד כאפות וישבתה בפינה טיפול דחוף לפני התפרצות,
4
תגובה ממש עניינית,...
דני | 20-12-2020 12:10
תגובה ממש עניינית, בכל אופן תודה על ההצעה....
5
הזדמנות בלתי חוזרת...
אגא | 20-12-2020 17:16
הזדמנות בלתי חוזרת להעיף את ביבי ולהקים קואליציה רחבה דייה ולא סחיטה אשר תקדם את הנושאים הבוערים במקום לעסוק בספינים ותככים !