בעיתונות החרדית מי שמדבר נגד בנט עולה למעמד של 'גאון'

בעיתונות החרדית מי שמדבר נגד בנט עולה למעמד של 'גאון'

בציבור החרדי כל חצי עסקן שחובש את הכיפה מהצבע הנכון, כל בעל בית מצוי הוא 'הרב', וזה התואר שלו זוכה מורינו ורבינו הרב דוב ליאור. הזלזול שבא מהציבור החרדי כלפי עולם התורה הסרוג בולט מאוד בדירוג הזה

בעיתונות החרדית צריך את הכיפה בצבע הנכון
  הרה"ג דב ליאור (צילום: קובי גדעון/ פלאש 90)

לקרוא ולא להאמין. לאחרונה החלו למכור בישוב שבו אני מתגורר, קרית ארבע, את העיתון החרדי 'בקהילה', אשתי החלה להביאו הביתה. מפעם לפעם יוצא לי לעיין בו, לבדוק מה מתרחש בעולם העיתונות החרדית.

פעם, כששימשתי סגן עורך העיתון 'משפחה' העיתון הזה היה מתאגר אותי כמתחרה על ליבם של הקוראים שלי. בחלק החדשות שבו פורסמה השבוע כתבה 'תמימה' על החלטת צה"ל לקבור את חללי צה"ל היהודים לצד הנוכרים. לא ניכנס לזה כי זה לא ענייננו. שם גם הובאו דעות הרבנים.

שימו לב לתארי הרבנים: הגר"י זילברשטיין שפירושו הגאון רבי יצחק זילברשטיין (רבה של רמת אלחנן בבני ברק ואחד מגדולי פוסקי ההלכה בציבור החרדי) הגר"י יוסף (שפרושו הגאון רבי יצחק יוסף, לא נראה לי שצריך להציג למישהו את תפקידו) ולפתע פתאום ללא כל תואר והדר מופיע שמו של גדול פוסקי ההלכה בציבור הדתי לאומי ואחד מענקי הדור בגדלות בתורה מרן הגאון הרב דוב ליאור שליט"א, אלא שתשימו לב היטב לכיתוב מתחת לתמונות בעיתון בקהילה, שמו מופיע בלי כל תארי גדלות 'סתם' הרב דוב ליאור, כאילו היה עסקן בשוק.

רק שתבינו, בציבור החרדי כל חצי עסקן שחובש את הכיפה מהצבע הנכון, כל בעל בית מצוי הוא 'הרב', וזה התואר שלו זוכה מורינו ורבינו הרב דוב ליאור. האם יש מישהו בציבור החרדי, בטח בכותבי העיתון שאינו מכיר את גדלותו? לא! אז למה הוא לא זכה בכל תארי הכבוד שזכו 'שותפיו' לכתבה?

גורעים בתארים של רבנים מהציונות הדתית

תורה במיזרוחניקים אל תאמין

התשובה הרי ברורה – הוא אינו שייך לציבור הנכון, בחינת תורה במיזרוחניקים אל תאמין, אין מצב שהסרוגים האלה הם גם יודעים ללמוד תורה ועוד מגיעים לרמה 'שלנו' כי התורה, היא שייכת רק לנו החרדים, מעתיקי השמועה, אומרים לעצמם בגבהות לב כותבי הכתבה.

רגע ולפני שנמשיך בהתקפה אני חייב להסביר עוד תואר שלו זכה רבה של כפר הרא"ה הרב אליעזר שמחה וויס, תואר משונה במדרג החרדי, הג"ר, שפירשו הגאון רבי, מעין פשרה ואמירה של 'אנחנו יודעים שאתה גאון וגדול בתורה ואנחנו לא יכולים לפרגן לך את זה כי אתה לא חובש את הכיפה מהסוג הנכון אז אנחנו נותנים לך מעין תואר משונה הג"ר, כדי להבדיל אותך מהגאונים 'האמיתיים', כלומר 'החרדים' למי שלא הספיק עדיין להבין.

כי אתה, סרוג שכמוך ועוד הרב של כפר הרא"ה, לא יכול להיות להחשב כ'גאון' משלנו, סוף סוף כי אתה סרוג כי גאונות בתורה שמורה רק לנו. מדוע זכה הרב הקודם של כפר הראה הגר"ד ליאור בתואר 'הרב' בלבד, ואילו רבו הנוכחי של כפר הרא"ה בתואר המשונה הג"ר, איני יודע, לוועדה הרוחנית של עיתון 'בקהילה' הפתרונים.

תואר כזה נתנו בעיתון 'משפחה' לרב צבי טאו בכתבת דיוקן אודותיו שפרסמתי בעיתון. 40 שנה הייתי עיתונאי בטרם פרשתי לטובת הקמת העמותה לחיילים הבודדים, כל ימי כעיתונאי עשיתי בעיתונות החרדית, 18 שנה מבורכות מהם במקום ששימש לי אכסניה עיקרית ואיתו הייתי מזוהה יותר מכל, עד שהגעתי לדרגת סגן עורך (תקרת הזכוכית שאליה יכול להגיע סרוג בעיתון חרדי) העיתון 'משפחה', עיתון פופלארי, אולי הפופלארי ביותר בציבור החרדי ולא רק.

דיוני מדרג

בתור שכזה הייתי שותף בדיוני מדרג כאלה, למי יתנו את התואר 'מרן הגאון הגדול', מי יהיה 'מרן הגאון הקטן', מי יהיה 'מרן הגאון' ומי יהיה סתם 'גאון', או הרה"ג (הרב הגאון), לדיון למי ינתן התואר 'רב' עלו רק חובשי כיפה סרוגה. אתם יודעים למה? כי חובש כיפה שחורה לא היה אמור לעבור וועדת 'מינויים' של תארים, כולם זכו אוטומטית בתואר 'רב' וזה מה שהכי מרגיז בנתינת תואר 'רב' לרב ליאור.

בציבור החרדי זה סתם עסקן. אגב די בהשפעתי, דרגתו של הרב ליאור בעיתון 'משפחה' היה הגר"ד או הרה"ג וכך גם שני הרבנים הראשיים לישראל גם כשהם באו מהציבור הסרוג.

יהיו שיגידו מה אתה נתפס לקטנות, הרי אנחנו עצמנו מכתירים את כל הרבנים בלי הבדלי גדלות בתואר 'רב' בלבד. זה נכון, אבל זה לא קטנות. משום שהזלזול שבא מהציבור החרדי כלפי עולם התורה הסרוג בולט מאוד בדירוג הזה, והתארים הללו הם חלון ראווה של ממש לחוסר הכבוד שלא בא מהשוליים ההזויים אלא מהמיינסטרים של הציבור החרדי שעליו נמנים כותבי העיתון החרדי 'בקהילה' שפרסם את הכתבה המדוברת ואתם יודעים מה הכי מעצבן בסיפור הזה?

מי שמדבר נגד בנט זוכה לתואר הרב הגאון

שכדי ש'סרוג' יזכה לתואר הנכסף 'הגאון' בציבור החרדי הוא צריך לעשות את אחד מהשניים: או שתלמידיו יהרגו בפיגוע טרור שמזעזע את המדינה ואז כ'פרס' על העובדה שהוא הסכים לדבר לעיתון החרדי הוא זוכה בתואר 'הגאון' כך היה עם ראש הישיבה לצעירים של ישיבת מרכז הרב הרב ירחמיאל וויס אחרי פיגוע הטרור המחריד שארע בישיבת מרכז הרב, או שהוא יסכים להופיע בשערי העיתון ולדבר נגד נפתלי בנט ודרכיו (בגלגולו הקודם של בנט כיו"ר הבית היהודי שעשה את ברית האחים עם יאיר לפיד)אז שלא יטיפו לנו מוסר על שנאה, על זלזול.

זה לא שהחברה שלנו נקיה מזה, אבל אצלנו זה בא באמת מהשוליים. אצל אחינו החרדים זה בא לצערי מהמיינסטרים (ולא אחזור על הטענה מדוע לא לומדים שם ספרים תורנים שכתבו רבנינו לא בענייני השקפה ר"ל אלא בהלכה, בפרשנות לתלמוד וכו') מרגיז.

 

אהרון גרנות הוא יו"ר עמותת 'עושי חיל' המספקת בית לחיילים בודדים מרקע חרדי שנזרקו מהבית עקב הגיוס. בעברו שימש כ 40 שנה כעיתונאי בכיר בעיתונות החרדית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
49 תגובות - 29 דיונים מיין לפי
1
צודק לגמרי ...
דוד | 30-11-2020 17:34
צודק לגמרי
גרנות אשם בהכל
צדוק | 01-12-2020 17:11
אתה הלכת נגד הכרעת הרב ליאור בנושא הבריכה הנפרדת בקרית ארבע. זה יותר מזלזל ברב מהתואר רב. גם אם אחרים קיבלו תואר גאון.
כל כך...
אסף | 30-11-2020 21:29
כל כך נכון!! סוף סוף קול שפוי.
דבר אחד בטוח
דוסית | 30-11-2020 19:53
שאם היית שואל את הרבנים הגאונים הגאון הרב דב ליאור שליטא והגאון הרב וייס שליטא והגאון הרב טאו שליטא האם הם מסכימים שתחולל מחלוקת רק בגלל כבוד, הם היו אומרים לך: לא ולא! הם היו אומרים שלא מחוללים מלחמות ושנאת חינם רק בגלל כבוד - וכל הבורח מן הכבוד הכבוד רודף אחריו. וחוץ מזה הסחורה של השמצת החרדים היא כבר פאסה. חלאס. תחפש בבקשה אייטמים אחרים לעלות איתם לכותרות. תודה.
2
החרדים הם לא...
שימי | 30-11-2020 17:42
החרדים הם לא אחינו
רק החילונים שאוכלים נבילות וטריפות האחים שלנו
אודי | 02-12-2020 15:00
שנאת עמי הארצות...
שינאת חינם לחרדים הלאומיים
מהרסיך ומחריביך | 01-12-2020 2:52
חבל שהציבור החרדי רואה בנו אוייב וגם הציבור הדתי לייט חבל שעכשיו תהיה תמיכה באברכים חרדים שיכולו לחמוק משירות צבאי, וגם סתם בחורים בלי הבדל מי שנשוי או לא, אבל אם יש לו כיפה סרוגה והוא אברך- הוא יצטרך לשרת בצבא גם עם 4 ילדים, או להפסיד את זכותו ללמוד מקצוע
3
החרדים הם הרפורמים...
חרדלש | 30-11-2020 17:44
החרדים הם הרפורמים האמיתיים. יצרו מוטציה חדשה של יהודי פרזיט ומשתמט. ועכשיו מדביקים את כולנו בקורונה. ואוי ואבוי אם מישהו יעביר ביקורת. מיד הוא הופך לאנטישמי שפער את פיו נגד מרנן ורבנן שליטא.
נראה שההשמצות החלוניות משפיעות עליך
אודי | 02-12-2020 15:01
לא משנה שהם שומרי מצוות והחילונים לא
איזה חי...
לא מאמין | 30-11-2020 21:28
איזה חי בסרט!!!
4
בסופו של דבר...
יהונדב | 30-11-2020 17:48
בסופו של דבר עם כל הביקורת כלפי הציבור החרדי שודאי חלקה צודקת הציבור הזה הוא הציבור הכי יהודי בעולם עם אחוזי ההתבוללות הכי קטנים ואחוזי ההתנדבות הכי גדולים (בלי להכנס לענין גיוס לצהל שברור לכל בר דעת שאשמת הציבור הכללי בכך שהם לא מתגיסים בזה שמחלנים את כל המערכות במדינה במקום ללכת לקראת הרוב הדתי מסורתי) אז סוף סוף עלינו להודות שמי ששומר הכי הרבה על זה שאנחנו נהיה עם הנצח שלא נעלם הוא הציבור החרדי בלבד
בושה לך
י | 30-11-2020 18:44
כל אחד שלומד תורה הוא שומר עלינו אבל אני כחרדי אומר לך למה אתה מקטין עצמך?? בכל חברה יש את המעולים והפחות ובציבור הסרוג יש המון תלמידי חכמים !!!!
5
המגיבים וכותב הכתבה...
יהונתן | 30-11-2020 17:51
המגיבים וכותב הכתבה נגד החרדים כנראה עוד לא הבינו שכדי לשמור על ציבור צריך וטוב להתבדל וזה בדיוק הסיבה שלציבור החרדי אין ככ הרבה שטויות בראש ויוכיחו זאת ראשי ישיבות הציונות הדתית הרציניים
מי קורא עתונים של משתמטים,בטלנים וקבצנים ?
רשכבה"ג | 01-12-2020 8:01
ועוד להיעלב מהאנשים הרשעים הללו ? אתמהה.
6
כ"כ עצוב לראות איך מרעילים אותכם ככה
חרדית בלב | 30-11-2020 18:03
חרדי זה בלב , והדרך החרדית היא ללא פרשות , בלי פרווה , שזה גם חיי גויים וחיי דתיים ! יש אמת או שקר והחרדים מאוד עומדים על האמת ללא פשרות. זה שדתי לאומי הוא יותר פשרני ואתם מנסים להשקיט לעצמכם ת'מצפון אז שיהיה לכם בכיף !! אני באתי מציבור דתי לאומי והפכתי לחרדי רק מאותה סיבה של פשרות! פשוט מגעיל .
לא הבנתי..
מישהו | 30-11-2020 18:59
גיד שזה נכון, או שהרב דב ליאור הוא הגר כמו הרב יצחק יוסף והרב זילברשטין או שהוא כלום תחליטו.
כמה נכון!!!!...
לא מספיק אמיץ כמו הכותב | 30-11-2020 18:44
כמה נכון!!!!
אתה...
י | 30-11-2020 18:40
אתה ממש טועה גם יש יש מיעוט כזה מהכרות עם חרדים זה ממש לא נכון
ל-6...חרטא!!!
רם | 30-11-2020 18:20
תבדוק טוב , החרדים זה הבלוף הכי גדול בתחפושת.
7
אתם באמת מתייחסים אליהם?
רם | 30-11-2020 18:19
לא למדתם מתורתנו שמי שחושב שהחינוך שלו טוב משל אחרים סימן שהוא הכי גרוע? אדם יכול וראוי שיאמין בדרך שהוא מנחיל לילדיו אבל לזלזל בציבור יהודי אחר זאת כבר בעיה גדולה.
יש לכם...
יל | 30-11-2020 18:42
יש לכם טעות ענקית הרי עיתון משפחה לצורך הענין הוא עיתון יותר ליברל בציבור חרדי אמיתי כזה שקורא יתד נאמן או המודיע לצורך הענין לא יראה בכלל איזכור של הרב דב ליאור וזה שלא מתיחסים לרבנים לא מהמגזר שלהם זה ממש לא טעות ולא זילזול
8
ולמה אני צריך...
רועי | 30-11-2020 18:21
ולמה אני צריך לבדוק איך החרדים (על עצמם) מכתירים את רבננו? ממתי אנחנו חיים מפיהם או מרבניהם? אחרי עשרות שנים של היכרות איתם אמי יכול להגיד לך שאינסטינקיבית אני מיד עושה הפוף כל מה שרבניהם מורים. אלה שמחנכים את בניהם ותלמידיהם להשתמט מצהל (עלאק תורתו אומנותו), להשתמט מתשלום מיסים (מצווה לדפוק את הפריץ), לתרבות של שקר, לתרבות של רמייה (גדולי הדור מתירים להעתיק בבחינות אוניברסיטה או בחינות בגרות), מאלה אני רוצה ללמוד? מילא דופקים את הציונים אבל גם אחד את השני הם דופקים מפני כשאתה מאלף כלב לנשוך את השכן בסוף הוא נושך את הילד שלך. למה מעניין איך תארים הם מצמידים לרבנים שלנו? יש לציבור הזה יתרונות. אבל לציבור שלנו יש הרבה יותר והם אלה שצריכים ללמוד מרבנינו שרובם הגדול ענוים, מחנכים לפשטות, לישרות, לחשיבה ישרה, למשא ומתן באמונה והכי חשוב למסירות נפש. הגיע הזמן לצאת העמדה הנפשית הנחותה הזו.
...
בייזה | 06-12-2020 13:54
כמה טיפשות ובורות וסילוף וטעם מר של שנאה של עם הארץ בתגובה אחת
צודק ואני כחרדי אומר לך זאת!!!!
י | 30-11-2020 18:46
צודק!!!!!!
אתה כנראה...
יוליה | 30-11-2020 18:43
אתה כנראה ממש לא מכיר את הציבור הזה וזה שאתה עושה הפוך ממה שהם עושים לא הופך אותך לחכם גדול
9
הגאונים לא ידעו גמרא עם תוספות
אחד ששמע מפי רבנים | 30-11-2020 19:56
סיפר לא פעם רב ציוני כי הוא מתנגד שייצינו ליד שמו את התואר הגאון הרב ..... כי כי הגאונים לא למדו בזמנם גמרא עם תוספות והוא כן לומד....
10
בעיתונות החרדית, לא מחפשים גאון בתורה אמיתי
חיים | 30-11-2020 20:18
בעיתונות החרדית, יוכתר גאון בתורה ,לפי שיוכו העסקני והמפלגתי. העיתונות החרדית מכנה גאון עולם, שר תורה אמתי וצדיק מהדור הקודם, כבעל בית פשוט, בגלל שהיה קשור למזרחי. לשם שמים מותר לבזותו ולגרום לחילול ה' .
11
אתה נשמע אדם עם נפש מסוכסכת. יש פסיכולוגים
תהילה | 30-11-2020 20:27
לא רעים בכלל. מומלץ להיעזר. באופן כללי לא מומלץ להיות מזרוחניק, להיהפך לחסיד גור ,ואז לחזור שוב להיות מזרוחניק ממורמר. בהצלחה בטיפול!
12
אהרון גרנות גרנביץ...
אלי פ | 30-11-2020 23:04
אהרון גרנות גרנביץ - פעם חסיד גור ופעם סרוג. אתה כמו כל עיתונאי קטן מוכר סיפורים לציבור שלא מכיר את הנושא. מסית נגד האחרים .. כי זה גורם לממורמרים להזדהות עם מה שכתבת. תתבייש לך !!! בור ששתית ממנו מים - אל תזרוק בו אבן. ואתה מניסיון לקבל לגיטימציה למור פוסק הדור הגרד ליאור שליטא מעיתונאים חרדים עלובים - מבזה את כבוד הרב וכבוד התורה. שתהיה בריא ... אכיר.
, בניגוד...
שלמה | 01-12-2020 5:34
, בניגוד אליך הכותב בדק את העובדות, מה לעשות, כואב אבל צודק
13
אהרון צודק לגמרי...
שי | 01-12-2020 6:06
אהרון צודק לגמרי אבל זה גלוי וידוע. אבל למי זה יועיל??
14
הרבי
נועם | 01-12-2020 8:39
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף סטטיק נאנסי עג'רם מוחמד עסאף שריף
15
סוריה
נועם | 01-12-2020 8:40
סוריה היהודית והדרוזית
16
הרבה חרדים לא מכניסים יתד הביתה
חרדי | 01-12-2020 11:36
עיתון שמלא במחלוקת ולשון הרע, אבל להם זה מותר כי זה ״ההשקקופפפה הנכוויינה״
17
בדיחה
אחת שיודעת | 01-12-2020 12:49
קודם כל אין פשרני כציבור הדתל! ודבר שני, אם מדברים על הכתרות רבנים... אצלכם כל פרופסור נהיה רב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אתם אלה ששכחתם מי זה רב!!!! לא אומרת שהרב דוב לא תח, אבל תעשו ש,ב על עצמכם!!
18
חרדי: לא ידעתי...
חרדי מבית ומחוץ | 01-12-2020 13:42
חרדי: לא ידעתי שעיתון בקהילה, נחשב חרדי. בציבור בני הישיבות, הוא מוקצה מחמת מיאוס. אך כנראה בעיני הסרוגים יכול להחשב כחרדי. לפחות למטרת ניגוח
19
מחרחר ריב ומדון
אהרון | 01-12-2020 14:42
כתבה שמלבה שנאה ותו לא
20
"ראיתי עליונים למטה ותחתונים למעלה"
מאיר כהן | 01-12-2020 15:35
בעולם השקר שלנו ההתנהגות המבזה של חלק מהעיתונות החרדית כלפי תח עצומים אכן מצליחה.בעולם האמת והנצחי או אז הם יחושו את הבושה הנוראית שלא נגמרת לעולם כדברי בעל המסילת ישרים במקרה הטוב ובמקרה הרע ייענשו באש שלא תכבה.
21
החברה החרדית היא מוטציה
שי | 01-12-2020 19:27
חברה בלתי שקופה בעליל, עם מנהיגים סניליים ונכדים פעלתניים, חברה ענייה שממציאה לעצמה סייגים וגדרות, וכן מפיצה חרמות על כל מי שלא מסכים לדעת התורה.
החברה החרדית????
חרדי | 01-12-2020 22:10
האם לפי דעתך החברה החרדית אלו הכתבים שבעיתון? או אלו שיושבים והוגים בתורה יומם וליל, ללא שום שמץ של מה שנכתב בעיתונים??? האם זו הדעה שלהם??
22
כתבה פוליטית
גרנות הודו | 01-12-2020 21:05
הכתבה הזו היא נסיון נואש של בנט וחבר מרעיו לתקן את אשר קילקל באמרו כי אינו שומע לרבנים,דבר שהביא רבים מבני הציונות הדתית למאוס בו ולהחליט על הצבעה הפעם למפלגה חרדית אשר ערכיה תורת ישראל ואמונת חכמים.. כעת גרנות מנסה לסכסך ולהרחיק ממכם את הציבור החרדי על ידי כתבה שיקרית ומעוותת זו. פשוט לא מקובל לקרוא לרב בציונות הדתית בתואר אשר אינו קרוא בו אפילו בקרב מעריציו. אם היו עושים ההיפך היו מואשמים על ידי גרנות בנסיון לחרד אותו
23
מפני מה נקבעה הלכה כבית הלל
יואל אליצור | 01-12-2020 21:42
מפני שהיו מזכירים דברי בית שמאי בכלל דבריהם ולא עוד אלא שמקדימין דברי בית שמאי לדבריהם.זה לא שנתנו לבית הלל פרס על ענווה, אלא מפני שמי שלומד את דברי מתנגדיו ואף מקדים אותם לדבריו שלו יש לו היקף אמיתי ולימוד אובייקטיבי. ההיסטוריה העוד תאמר את דברה. גם הרמבם היה מזרוחניק, פרופסור ופילוסוף ורופא שלומד חכמת גוים יחד עם חכמת התורה וקנאים שרפו את ספריו. לימדו ולמדו את תלמידיכם תורה וחכמה והקדימו דברי גדולי תורה שלא מהמחנה שלכם לדבריכם וההיסטריה תשפוט. אל תתעצבנו ואל תתווכחו. סבלנות.
24
תגובה חשובה מאוד!
חרדי סטנדרטי | 01-12-2020 22:07
יש בכתבה טעות גדולה בפרשנות של התארים, כל חרדי טהור מבין את זה, הרי גם לגאון הענק הרב עובדיה יוסף זצל קראו: הרב עובדיה יוסף.. הרב אלישיב.. סתם לחפש להקים מחלוקות? זוכר מה שקרה לקורח? .....
25
אנחנו מעריכים מאוד את הרבנים הדתיים
חרדי | 01-12-2020 23:43
ואלה שמזלזלים הם דרך כלל מיעוט מן המיעוט של הליטאים הקיצוניים [לא הפלג] שגם קראו פעם להרב עובדיה {שלא צריך לספר את גדולתו} עובדיה ייסף ואולי אפשר לדון לזכות או פשוט לא לספור את בקהילה שעוד איזה כתב טמבל כתב
26
אהרון,טול קורה מבין עיניך
יעל | 02-12-2020 9:36
ראשית, תקרת הזכוכית המדוברת היתה בעודך חובש כיפה שחורה גדולה כמנהג חסידי גור על ראשך.איני חושבת שאתה,המייצג תהפוכות,ודעות משתנות חדשים לבקרים,יכול לבוא לבקר את הקהילה שהיתה לך בית.
27
זה לא עיתון חרדי מייצג בכלל...
רוחמה | 02-12-2020 10:07
בטאון חינמי של שולי השוליים ...ממש לא מקובל ומשקף את הלך הרוח החרדי...
28
התשובה פשוטה, הציבור הד"ל לא מחשיב את הרבנים
ענת | 02-12-2020 15:00
אז אנחנו מצפים שהציבור החרדי יחשיב את הרבנים שלנו?
29
האשכנזים הם גזענים...
המעורר | 06-12-2020 2:39
האשכנזים הם גזענים לא משנה צבע הכיפה או מאיזה מגזר הם זה ידוע
נכון לא...
מושון | 15-12-2020 10:33
נכון לא קבלו אותך לישיבה אשכנזית