לאחר 7 שעות דיון: אין הכרעה בקבינט הקורונה - סרוגים

לאחר 7 שעות דיון: אין הכרעה בקבינט הקורונה

לארח 7 שעות דיונים, לא התקבלו החלטות בקבינט הקורונה בנוגע למאבק בנגיף ולהמשך פתיחת ההקלות. נתניהו וגנץ יגבשו הצעה חדשה. דרעי עקץ: "אנחנו השרים כנראה מיותרים"

author-image
לאחר 7 שעות דיון: אין הכרעה בקבינט הקורונה
  צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

לאחר שהדיון הקודם הסתיים ללא הכרעה, גם הערב (ראשון) בתום 7 שעות דיונים, שרי הקבינט החליטו שלא להחליט ולא תתקיים הצבעה על צעדים נוספים במאבק בקורונה ובפתיחת המשק. ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון בני גנץ, יגבשו הצעה חדשה שתובא להצבעה. שר הפנים אריה דרעי עקץ:  "אנחנו יושבים כאן יותר מ-6 שעות ואנחנו השרים כנראה מיותרים. שנתניהו וגנץ יחליטו במקומנו"

עוד באותו נושא

מסתמן: תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב יחזרו ללימודים


10

ראש הממשלה הנחה בקבינט הקורונה את ראש המל"ל וגורמי המקצוע, לגבש עד מחר הצעות נוספות למגבלות כדי שנוכל להמשיך ולפתוח את הכלכלה והחינוך באופן אחראי. במהלך הדיון נבחנו האפשרויות של החזרת תלמידי כיתות ה'-ו' ויא'-יב' לבתי הספר, קיום עוצר לילי, סגירת המסחר מידי ערב בשעה 19:00, סגר מלא ביישובים האדומים והורדת הרף להגדרת ערים אדומות.

לקראת הדיון הביעו המשטרה והממונה על המאבק בנגיף פרופ' נחמן אש, התנגדות לעוצר לילי והבהירו כי מדובר בצעד לא אפקטיבי. ראש הממשלה טען כי יש להטיל מגבלות נוכח העלייה במקדם ההדבקה, אך הודיע כי לא יוטל עוצר לילי בכל הארץ.

"אנחנו בעיצומו של דיון חשוב ומעמיק בקבינט הקורונה, וזה יימשך עוד שעות, מפני שהנושא מאוד מורכב", אמר נתניהו במהלך אתנחתא מדיוני הקבינט. "אני רוצה לוודא שאנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות, בהסכמה רחבה ככל האפשר, כדי לאפשר לנו לפתוח את הכלכלה ואת החינוך מבלי לסכן את החיים והבריאות של אזרחי ישראל".

במהלך הדיון רוב שרי הקבינט תמכו בהצעה להחזיר ללימודים את תלמידי כיתות ה'-ו' ויא'-יב', זאת  לאור חוות הדעת של המומחים המייעצים לקבינט.

עימות נתניהו – כ"ץ

במהלך הדיון התפתח עימות בין שר האוצר ישראל כ"ץ לראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע סגירת המסחר. השר כץ התנגד בתקיפות לסגירת החנויות ב-19:00 "אני בעד להוריד את ה-R במקומות האחרים", אמר כץ ונתניהו השיב לו: "הבנתי שאתה לא רוצה. תציע משהו אחר".

כ"ץהציע :"יש להגביר אכיפה על הפרות בוטות ועל ערים אדומות, ולא להגביל את המסחר שבו אין הדבקה. להזהיר מסעדות שמי שמפר את כללי הבריאות, כמו שרואים בחלק מהמקומות, יבוטל הטייק אוויי. אפשר להפעיל את הקניונים תוך הקפדה מלאה על כללי בריאות מחמירים".

"איבדנו שליטה"

נושא נוסף שעלה בדיוני הקבינט הוא פתיחת מתחמי הקניות ביג החל מיום שלישי. משרד הבריאות מתנגד להצעה זו בתוקף מחשש לאיבוד שליטה ועלייה ניכרת בנתוני התחלואה. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר:"אפשר לקבל החלטות שונות, אי אפשר לסטות מהמדדים. לקבל החלטה אחרת זה לגיטימי, אבל סטינו מהמתווה של משרד הבריאות. איבדנו שליטה, צריך להבין שלדרך של 'מסגר לסגר' יש מחיר בתחלואה ובתמותה".

עוד הוסיף אדלשטיין ואמר כי פתיחת הקניונים תאפשר התקהלויות ובעיה קשה:  "כל השבת כל מתחמי הביג היו פתוחים עם מאות אנשים והתקהלויות של אלפים. יש עדויות על עשרות אנשים בתוך חנות. יש בידיי מכתב מאיקאה שבעקבות פתיחת הביגים הם רוצים לפתוח גם. ברגע שיראו כי טוב, גם הקניונים יפתחו – אנחנו נכנסים כאן לבעיה. העמדה שלי היא שאסור לנו לאפשר פתיחה".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כנופיית אפסים אימפוטנטים.לא מסוגלים לכלום.
העיקר-צוללות למצרים | 15-11-2020 23:23
אוי לנו.
וF-35 לאמירויות...
! | 16-11-2020 2:02
וF-35 לאמירויות
2
ביביהו החליט לא...
משה | 16-11-2020 2:03
ביביהו החליט לא להחליט - כמה (לא) מפתיע
3
עבודים עליכם ישראלים
דנה | 16-11-2020 9:04
כל אדם (לא רק נשיא שלא מסוגל לגנות את ה הקו קלקס קלאן הוא ממש לא ידיד ישראל! מה לא הבנתם האנטשמיות עלתה בארהב בכלל שיח השנאה. טראמפ וביבי זה אותו דבר לשניהם אין כבוד ומילה. למה אתם שואלים? בצע כסף וכוח