נתניהו: ישראל חזקה מקרבת אליה מדינות ערביות - סרוגים

נתניהו: ישראל חזקה מקרבת אליה מדינות ערביות

ראש הממשלה הציג בדיון בכנסת את הסכם השלום עם בחריין, ורמז להסכמים נוספים שיגיעו: "ישראל חזקה מקרבת אליה מדינות ערביות". על בחירתו של ג'ו ביידן: "יש לי קשר חם וארוך שנים איתו"

נתניהו: ישראל חזקה מקרבת אליה מדינות ערביות
  ראש הממשלה נתניהו (צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת)

עם פתיחת הדיון בכנסת לאישור הסכם השלום בין ישראל לבחריין, ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא כעת (שלישי) הצהרה מיוחדת בה צפוי להציג עדכון על הליך הנורמליזציה והצעדים הצפויים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

בדיון משתתפים 80 חברי כנסת מכל סיעות הבית. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לא הגיע לדיון, זאת לטענתו "משיקולי לו"ז". בשל מספר הנואמים הרב, הדיון במליאה צפוי להימשך שעות ארוכות – אך ההערכה היא שההסכם יאושר בתום הדיון ללא בעיות.

עוד באותו נושא

לראשונה: משלחת ישראלית תצא לסודאן בשבוע הבא

בפתח הדיון, יו"ר הכנסת הציג את ההסכם ההיסטורי, ואמר כי "זו תוצאה של המדיניות של נתניהו. זה הישג היסטורי עצום, מזרח תיכון שונה, של שלום אמת שהופך מחלום למציאות. העובדה שאנחנו זוכים לעשות דיון להסכם שום תוך זמן קצר היא זכות גדולה, זכות חסרת תקדים. ההסכם מביא לידידות עם עוד מדינה, ויצירת ציר עם מדינות המפרץ, נוצר מרובע של שלום, עם ירדן ומצרים".

לדבריו, "ההסכם פותחת אפשרויות כלכליות חדשות, בחריין הוא גשר בין הכלכלות של המזרח אסיה ועם ישראל. ההסכם הוא תוצאה של המאמץ שלך ושל הנשיא טראמפ. אזרחי המדינה מודים לכם שהגיעו לרגע זה. חייבים להסתכל באופן מפוקח על המציאות, השלום לא עובר דרך פשרות עם הטרור או שלילת הזכות על כל חלקי ארצנו. מקווה שכל ממשל בארה"ב וממשלה בישראל יאמץ את הדרך הזו. עלינו להתאחד לעוד מדינות ללכת בדרך של שלום נורמליזציה עם ישראל. מקווה שהקול הזה יהדהד".

"פועל להביא כמה שיותר לחיסונים, כמה שיותר מהר"

ראש הממשלה נתניהו התייחס בפתח דבריו למאבק בקורונה ולניסוי המוצלח לחיסון של חברת "פייזר". "ההודעה על החיסון היעיל הוא בשורה גדולה לאנושות. זה ייקח עוד קצת זמן, אבל לא שנים. אתמול היה הנחיתה על "חופי נורמדי" – הניצחון על הקורונה, בוא תבוא" אמר. "אני פועל עם שר הבריאות להביא כמה שיותר חיסונים, וכמה שיותר מהר. תהיה תחרות עזה ובגלל שאנחנו מדינה קטנה, אנחנו פועלים כבר עכשיו, בלי יוצא מהכלל: ערבים ויהודים. דתיים וחילונים".

עוד באותו נושא

אלו המדינות הראשונות שיקבלו את החיסון של פייזר


3

"הצלחנו להוריד את רמת התחלואה – אבל חייבים לפתוח רק לפי פרמטרים ברורים" הוסיף וציין. "חייבים שיתוף פעולה- אזרחי ישראל: שימו מסכה דם על האף, ותראו איך הכל לאט לאט יפתח".

"מדינות נוספות יצטרפו לשלום"

במהלך הדיון חברי הכנסת של הרשימה המשותפת קטעו את דבריו של נתניהו וגינו את ההסכם. "תוך פחות מחודשיים הביאו שלושה הסכמי שלום ונורמליזציה: איחוד האמירויות, בחריין וסודן. אני פונה לחברי המשותפת להצביע בעד הסכם השלום, ואם לא היום, מבטיח בקרוב שיהיו עוד הזדמנויות" אמר, כשהוא רומז להסכמי שלום נוספים. "אלו הישגים שהם תולדה של שנים של מאמצים סמויים וגלויים רבים. אני מבקש למלך חמד, מנהיג נועז, על הנכונות לבנות גשר של שלום. הם מדינה קטנה עם שאיפות גדולות. הם כלכלה צומחת, טכנולוגיה, תיירות. הקהילה היהודית שם זוכה לחופש דת".

"אומרים שהשלם גדול מסך כל חלקיו, אני אומר השלום גדול מסך כל חלקיו. שלום בין עמים, שלום תמורת שלום. ישראל חזקה ומקרבת אליה מדינות ערביות רבות, חלקם טרם אפשר לתת פומבי. אבל הם בהמתנה, אם נמשיך במדיניות שהתוותי, עוד מדינות יצטרפו" הוסיף והתחייב. "הגישה הזו הוכיחה את עצמה ולא הגישה של הסכמה לווטו פלסטיני. הפלסטינים מסרבים להכיר במדינה לאום יהודית ולכן אם נהיה תלויים ברש"פ, נאלץ לחכות עוד שנים ארוכות. דווקא הסכמי השלום עם העולם הערבי, תהיה להתפכחות של הפלסטינים ואז תיסלל הדרך שלום אמת בנינו".

"יש לי קשר חם עם ג'ו ביידן"

בסיכום דבריו התייחס לבחירתו של ג'ו ביידן כנשיא ארה"ב, והבהיר כי הוא בקשר טוב עם הנשיא הנכנס ועם המפלגה הדמוקרטית. "שמעתי את יו״ר האופוזיציה לפיד אומר בפומפוזיות מלאת חשיבות עצמית שאני 'הזנחתי את הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית'" טען. "38 שנים אני משקיע מאמצים בלתי פוסקים בחיזוק יחסינו עם ארה״ב עם שתי המפלגות, עם הנשיאים, הקונגרס, הסנאט, עם מאות ראיונות בטלוויזיה וברדיו מימין ומשמאל. הוא יסביר לי איך לשמר את הקשר? זה אבסורד".

לדבריו, "שנים אני משקיע בקשר עם 2 המפלגות. יש לי קשר חם וארוך שנים עם ג'ו ביידן. אני נפגש בסנאט ובקונגרס גם עם הדמוקרטים, וגם הם נפגשים עימי שהם מגיעים לכאן.‏נתניהו: אני רואה חשיבות להסביר את עמדת ישראל ל2 המפלגות – ולא רק להסביר אותן, אלא גם לעמוד עליהן. מה שאיני רואה לנגד עיני זה לא רפובליקנים או דמוקרטים. אמשיך בקשרים עם כל ממשל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מר נהתניהו ...
פופר ליכודיק | 10-11-2020 16:01
מר נהתניהו זה כואב לשמול שאתא אושה שלום הסטורי אשמול בשוק אך זה יאחול לאיות שלום בלי שום שטחים שמולנים אימין אוה אשלום על ישראלועל כול ישראל ראק נהתניהו אוסא שלום תדורות אבעים מר נהתניהו רואה דורות קדימה
2
שלום נעשה רק לביבי
אבי | 10-11-2020 16:29
לא סומכים עלייך הבנת?! אתה מחוק אצל אזרחי מדינת ישראל. תיווכח בעצמך אנחנו רוצים בחירות! עד אז תדחוף את השלום ל___שלך, אתה בוגד שמכר מטוסיםנשקיםוצוללות למדינות האיסלם. שיהיה ברור, לא נסלח ולא נשכח גם אם זה יהיה הדבר האחרון פה במדינת ישראל.