בג"צ ליועמ"ש: למה לא לחקור בנייה בלתי חוקית בעלי?

בג"צ ליועמ"ש: למה לא לחקור בנייה בלתי חוקית בעלי?

לראשונה, בג"צ הוציא היום צו על תנאי בנושא של חיוב רשויות האכיפה לפתוח בחקירה על בניה לא חוקית בהתישבות היהודית ביהודה ושומרון. שלום עכשיו: "מקווים שתיפסק ההפקרות בהתנחלויות ובמאחזים"

בג"צ: למה לא לחקור בנייה בלתי חוקית בעלי?
  אילוסטרציה. צילום: Hadas Parush/Flash90     

בג״צ הוציא היום (שני) צו על תנאי בעתירה של תנועת 'שלום עכשיו" בדרישה לפתוח בחקירה על עבירות של בניה לא חוקית מאורגנת בשכונת היובל שביישוב עלי.

לטענת שלום עכשיו, לפני כארבע שנים הוקם בשכונת היובל שבעלי פרוייקט בניה לא חוקי של כ-20 יחידות דיור. בתנועת השמאל הגישו תלונה למשטרה והעבירו לפרקליטות ראיות שמעידות על מעורבות של המועצה האזורית מטה בנימין בבנייה הלא חוקית.

עוד באותו נושא

יו"ר עלי: החלטת בג"צ מעמידה בתים בישוב בסכנה

לאחר שבמשך חודשים ארוכים נמנע היועץ המשפטי לממשלה מלהורות על פתיחה בחקירת הפרשה, עתרה שלום עכשיו לבג"צ.

במשך כשנתיים המדינה ביקשה מבית המשפט זמן נוסף בכדי לקבל החלטה בנושא, אך היום בית המשפט החליט לשים לדבר סוף והוציא צו על תנאי שנותן ליועמ״ש ולמשטרה 60 יום לנמק מדוע לא יפתחו בחקירה בחשדות שכרוכים בבניית שכונת היובל.

מדובר בפעם הראשונה שבית המשפט מוציא צו על תנאי בנושא של חיוב רשויות האכיפה לפתוח בחקירה על בניה לא חוקית בהתישבות היהודית ביהודה ושומרון.

יו"ר היישוב עלי, אריאל אלמליח, מסר: "הבנייה בשכונת היובל נבנתה על קרקע חוקית כחלק מאדמות המדינה אותם הגדיר צוות הקו הכחול. האדמות האלו מוכרזות כבר שנים כאדמות מדינה כחלק מהסקר שהתבצע, כזכור לכולם עם הבית של גיבור ישראל אלירז פרץ הי"ד שביתו כמעט נהרס על ידי אותם 'דורשי חוק'".

משלום עכשיו נמסר בתגובה: "בית המשפט שולח היום מסר חד משמעי לרשויות אכיפת החוק שאין מקום יותר לחסינות רבת השנים שהעניקה המדינה לראשי תנועת ההתנחלות שעשו בהתנחלויות מה שבא להם, בניגוד לחוק, והכל כדי לקבוע עובדות בשטח שמשפיעות על עתיד ישראל כולה. אנחנו מקווים שהמסר יישמע ותיפסק סוף סוף ההפקרות בהתנחלויות ובמאחזים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הגיע הזמן....
בשורות טובות | 15-06-2020 21:57
הגיע הזמן. בפתח תיקווה אי אפשר לסגור מרפסת בלי אישור.
החוק הישראלי הוחל...
סיפוח עכשיו | 16-06-2020 6:43
החוק הישראלי הוחל בשטחים. כמו שרציתם....
2
צריך לחשוב כיצד...
חיים | 15-06-2020 23:48
צריך לחשוב כיצד מוציאים את שלום עכשיו מחוץ לחוק. וכיצד עוצרים להם את המימון ממדינות זרות. ביבי יכול היה לעשות זאת אך לא עשה. לצערינו.
3
למה אין תגובה...
יוסי | 16-06-2020 6:17
למה אין תגובה של היישוב עלי, איזה אתר אתם???