בג"צ לאדלשטיין: השב עד הערב אם תאפשר בחירת יו"ר קבוע

בג"צ לאדלשטיין: השב עד הערב אם תאפשר בחירת יו"ר קבוע

בג"צ קבע היום כי יושב ראש הכנסת יגיש את עמדתו לגבי בחירת יושב ראש קבוע לכנסת ה-23 עד היום בשעה 17:00 בערב. עמדתו נדרשת בשל הסתירה בין עמדות יועמ"ש הכנסת והממשלה

בג"צ לאדלשטיין: השב אם תאפשר בחירת יו"ר קבוע
  עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בג"צ קבע היום (שני) כי יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, יגיש את עמדתו לגבי בחירת יושב ראש קבוע לכנסת ה-23 עד היום בשעה 17:00 בערב.

השופטים קבעו כי בהינתן עמדת היועץ המשפטי לכנסת כי אין להמתין אלא פרק זמן קצר נוסף להעלאת ההצעה לבחירת יושב ראש קבוע לכנסת וכן בהינתן עמדת היועץ המשפטי לממשלה כי ראוי שכך יעשה בהקדם האפשרי, נבקש – מבלי לקבוע מסמרות – לקבל את עמדת המשיב 1 (אדלשטיין) האם הוא נכון להעלות נושא זה על סדר היום של הכנסת בהקדם האפשרי ולא יאוחר מיום רביעי".

עוד באותו נושא

בג"ץ אדלשטיין | היועמ"ש: "לעלות מחר את בחירת היו"ר


12

אדלשטיין ביקש מבג"צ דחיה במתן תגובתו: "החלטת בית המשפט הנכבד התקבלה אצל יו"ר הכנסת בשעות הצהריים , ובשעות אלה הוא מטפל בהיערכות הכנסת הנדרשת לפתיחת מליאת הכנסת בשעה 16:00 וכינוס הוועדה המסדרת, לכשתוקם. כמו כן, החל מהשעה 16:00 ינהל יו"ר הכנסת את ישיבת המליאה הצפויה להיערך מספר שעות".

"יצוין, כי בהעדר סגנים ליושב ראש, ניהול ישיבת מליאת הכנסת הוא בסמכותו הבלעדית של יו"ר הכנסת והוא אינו יכול להעבירה לאחר. נוכח האמור, זקוק יו"ר הכנסת לפרק זמן קצר נוסף לשם גיבוש עמדתו בסוגיה".

במהלך הדיון שהתקיים אתמול, היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, אמר: "אנחנו לא יודעים דבר על הרכב הממשלה הבאה. חזקה על אדלשטיין שבסופו של יום הוא פועל על פי החוק, יש לי איתו ניסיון של שבע שנים. דעו לכם שאם בעת הזו נאפשר את העניין הזה כשאיננו יודעים איך תראה הממשלה – אנחנו שותלים באג במערכת החוקתית".

השופט יצחק עמית שאל את ינון: "איפה עובר הקו, מתי אפשר לבחור יו"ר כנסת"? ינון ענה כי: "קשה לדעת איפה לשים את האצבע. מעולם לא אמרנו ליו"ר כנסת מה הוא צריך לעשות באיזה יום ושעה. המשפטנים לא מנהלים את הכנסת, עם כל הכבוד". עוד הוסיף בחריפות: "לא בכל דבר חייבים להכריע. לא בדברים שמגיעים לפתחכם, ולא בדברים שמגיעים לפתחינו כיועמ"שים. לא נכון לקבל בעת הזאת הכרעות, בטח תקדימיות, להעמיד נושא על סדר היום. מעולם לא יצא צו כזה נגד יו"ר הכנסת".

לגבי הסיבה לסירוב לקיים הצבעה לבחירת יו"ר חדש אמר ינון: "יו"ר הכנסת אומר; זה יהיה חוסר אחריות וממלכתיות מצידי בשעה שיש מ"ומ פוליטי להקמת ממשלת חירום, להביא הצעה שתפוצץ את המו"מ הפוליטי להקמת ממשלה שכל כך נחוצה, במידה ויהיה יו"ר עויין לחלק מחברי הכנסת".

בניגוד לעמדת היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד נחי בן אור ממחלקת הבג"צים בפרקליטות הציג את עמדת היועץ המשפטי לממשלה בקצרה ואמר כי: "לדעת היועמ"ש נדרש להכניס מחר לסדר היום גם את הבקשה לבחירת יו"ר כנסת בהתאם לבקשת של 61 חברי כנסת".

כאמור, בשל הסתירה בין עמדות היועצים המשפטיים של הכנסת והממשלה, דרשו שופטי בג"צ מיו"ר הכנסת שיגיש עד הערב את עמדתו, האם נכון לקיים במליאת הכנסת בחירות ליו"ר קבוע לכנסת ה-23 עד יום רביעי הקרוב. בשל פתיחת מליאת הכנסת בשעה 16:00, ביקש אדלשטיין לדחות את מתן תגובתו בארבע שעות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הדמורטיה החדשה: אין לנו רוב,אין יו"ר אין כנסת
בית המדרש ביביהו.... | 23-03-2020 14:14
אז מה עד לאדלשטיין העבד הנרצע ולביבי ראש הנחש נחכה ..... אין יור , אין וועדות כנסת , אין פיקוח על המעקב הטלפוני ואין תקציב לכלום .... ואנחנו בסגר , מערכת החינוך סגורה , בתי המשפט סגורים , תחבורה ציבורית בצימצום משק בנפילה חופשית , חצי מיליון מובטלים והעקר מערכת בריאות שלאחר הזנחה של שנים על סף התמוטטות ..... ווואא_הההוווו איזה השגים כבירים לשמש העמים , המאור הגדול , הגאון המורם מעם .... ביבי אנחנו איתך עד מכונת ההנשמה האחרונה ועד הקבר ......
בג''ץ גייס חמישי ומקומם בעזה או עזאזל
אנטיבג''ץ | 24-03-2020 17:26
שכל שופטי הבג''ץ יקבלו קורונה בקרוב
לדמגוג , הבנתי שאתה מתכוון לביבי הנכלולי
הסוציופט הפרנואידי | 23-03-2020 15:14
מה לא ?
בליל של שטויות
דמגוג בגרוש | 23-03-2020 14:56
כל הטריקים של יו״ר הכנסת והאיומים בחקיקה נועדו למו״מ קואליציוני - ללחוץ על ביבי. אם לא - אז יש הזיה בכחול לבן שניתן גם להפיל את ביבי וגם לקבל את הליכוד בממשלת אחדות בלי ראש. ממתי בג״ץ מתערב במו״מ קואליציוני? ממתי בג״ץ יוצר משבר פוליטי במו ידיו? צריך לשים סוף לדיקטטורה הזו.
הדרך שנלך בה
הומו ספיינס | 23-03-2020 14:29
בגץ לא מוכן לאפשר לגוש הימין לעבור מחדש על כל הקלפיות. זו פשיטת רגל מוסרית. הוא תומך בזירוז הצעד של האופוזיציה לקבוע יושב ראש כנסת לעומתי לממשלה. צריך לא לשמוע לו. מספיק ודי לממשלת הבגץ.
2
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
מאיר - עברי אנכי | 23-03-2020 14:23
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
3
בגצ. יוק
שמעון | 23-03-2020 14:29
בגצ שמגצ יואק .כמו קוץ בתחת. אתם . קבוצת מנותקים לא לא לא סובלים אותכם.מתנשאים .
4
לוין
עובדיה | 23-03-2020 15:07
לוין אינו מוכן לקבל את כללי המשחק במשטר דמוקרטי . הוא רוצה להמשיך ולהחזיק במדינה ובמוסדותיה . אפילו בהריסתה של הדמוקרטיה . מספיק כבר שיתבייש ושישלים הוא וחבורתו עם מה שקבע בגץ . הליכוד מתנהג כבריון אם בגץ קובע לטובתו אז הוא בסדר גמור אם לא אז בגץ מושחת !!! מה זה !!!?
5
היועמ"ש פושע ועבריין
העם בישראל | 23-03-2020 15:25
מר נתניהו עליך לפטר לאלתר את המושחת העבריין הפושע היועמש של הממשלה לאתר מאחר והוא הורס את הדמוקרטיה בגלל אינטרס אישי שלא ישפטו אותו על מעלליו ויפה שעה אחת קודם להורות לפקיד הזוטר הזה את הדרך החוצה !! ומשם כבר יכנס לכלא על פשעיו
6
מסיבת עיתונאים בהודעה, לא בסמכותו של בג"ץ, זה
דנה | 23-03-2020 15:32
מה שצריך לעשות יושב ראש הכנסת לא פחות מצפים את זה ממך