שירות חיילי ההסדר בגדודי החוד המבצעי יוארך - סרוגים

שירות חיילי ההסדר בגדודי החוד המבצעי יוארך

חיילי ההסדר שיתגייסו למערך גדודי החוד בצה"ל החל ממחזור הגיוס הנוכחי יהיו בשירות פעיל חודש נוסף, כאשר הטירונות שלהם תקוצר - וזאת בכדי להעצים את המערך המסתער בחוד המבצעי

author-image
שירות חיילי ההסדר בגדודי החוד המבצעי יוארך
  יונתן זינדל/ פלאש 90

איגוד ישיבות ההסדר הודיע כי הסכים לבקשת הצבא להארכת שירותם הפעיל של לוחמי ישיבות ההסדר שישרתו כחלק מגדודי החוד המבצעי של הצבא.

כחלק משיתוף הפעולה הקבוע בין צה"ל ואיגוד ישיבות ההסדר, פנו בעת האחרונה גורמים בכירים בצה"ל לראשי איגוד ישיבות ההסדר במטרה לבחון אפשרות לתהליך שירות שונה לבחורי ההסדר. בהצעה שהועברה אל איגוד ישיבות ההסדר וראשי הישיבות עלו מספר יוזמות שישפרו את זמן ואיכות השירות המבצעי של תלמידי ישיבות ההסדר, וייצרו רצף של כוח אדם איכותי ומקצועי בגדודים המבצעיים.

עוד באותו נושא

מכתב התראה לנתניהו: "הישיבות על סף קריסה"


20

איגוד ישיבות ההסדר נענה בחיוב לבקשת הצבא, מתוך הבנת חשיבות הצורך המבצעי, ויצאו לתהליך בחינה הכולל ישיבות המעוניינות בכך, כששאר הישיבות ימשיכו במסלול המוכר כיום. תהליך הבחינה נבנה באמצעות צוות חשיבה משותף וחתר למתן מענה מקסימלי לצרכי הביטחון של ישראל תוך שמירה על איכות ורציפות לימוד התורה – אבן היסוד של עולם ישיבות ההסדר והכוח המניע את השירות האיכותי בצה"ל.

מהאיגוד נמסר: "החל מהגיוס הקרוב (מרץ 20), תלמידי ישיבות ההסדר המשתייכים לישיבות שבחרו לקחת חלק בתהליך הבחינה, יאריכו את פרק השירות בחודש, כך שישרתו בפועל 18 חודשים ופרק שירותם המבצעי יגדל בשלושה חודשים, בשל קיצור תקופת הטירונות. מהלך זה צפוי להשפיע באופן משמעותי ולהביא לחיזוק ניכר ביכולות הצבא כבר מהגיוס הקרוב".

"אורך המסלול בשירות ״הסדר״ על פי חוק הוא 44 חודשים, מתוכם 17 חודשי שירות פעיל והשאר במעמד שירות ללא תשלום. חיילי ישיבות ההסדר משובצים בשירותם הצבאי במגוון יחידות צבאיות לוחמות, תומכות לחימה ועורפיות, כשבנוסף, הם משרתים באחוזים גבוהים ביותר במערך המילואים עליו מסתמך הצבא ולוקחים חלק בדרגי הפיקוד השונים במערך המילואים של צה"ל".

רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי מסר: "עולם ישיבות ההסדר ותלמידיו משלבים זה עשרות שנים ספרא וסייפא ומובילים הן בלימוד תורה והן בשירות איכותי בצה"ל. לאור הצרכים המבצעיים פנו מצה"ל להארכת פרק השירות המבצעי והוחלט -בהסכמת ראשי האיגוד וראשי הישיבות להיענות לבקשה ולאפשר לישיבות המעוניינות בכך לקחת חלק בתהליך הבדיקה. נמשיך ללוות את החיילים בני ישיבות ההסדר ונעשה כל שניתן כדי שישרתו שירות צבאי משמעותי לאור הצרכים המבצעיים ובהלימה לאורח חייהם כבני ישיבות".

עוד באותו נושא

חלקם של הביני"שים בקרבי- פי 2 מחלקם באוכלוסייה


16

מדובר צה"ל נמסר: "כחלק מתפיסת העצמת המערכים המסתערים בצה״ל במרכזה עומד חיזוק גדודי החוד המבצעי (תפיסת ״יחידות האתרוג״) במסגרת תר״ש תנופה, סוכם על תהליך בחינה לשיבוץ חיילי המסלול בחטיבות החי״ר, השריון וההנדסה הקרבית.

ראש אכ״א בהסכמת ראשי ישיבות ההסדר סיכם כי חיילי מסלול ישיבות ההסדר ישובצו ביחידות החוד המסתער של צה״ל החל מהגיוס הקרוב ולפי כך שירותם יוארך בהתאם. החל מהגיוס הקרוב לחיילי ישיבות ההסדר המשתייכים לישיבות שבחרו לקחת חלק בתהליך הבחינה, יוארך פרק השירות בחודש, כך שישרתו 18 חודשים ובכך פרק שירותם האפקטיבי יגדל.

מהלך זה צפוי להשפיע באופן משמעותי על המחלקה הלוחמת בקצה המבצעי ולהביא לחיזוק ניכר ביכולותיה החל מהגיוס הקרוב. איגוד ישיבות ההסדר נענה בחיוב לבקשת הצבא, מתוך הבנת חשיבות המערך המסתער בחוד המבצעי"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
האיגוד מזמן כבר לא רלוונטי לכלום
בני"ש בגדוד 77 | 26-02-2020 0:04
הצבא משחק בהם
2
פחות מבנות - בושה
יאיר | 26-02-2020 0:21
הרבה לא לומדים - מתחילים עסק קטן, פסיכומטרי, לימודים...
3
כל בת דתיה שמתגייסת תורמת יותר מהם
דוסים תחמנים | 26-02-2020 14:42
גם בכאילו שרות בן 17 החודשים שלהם, הם לא עושים חצי מהדברים בגלל שהם עסוקים בקדושה... מציע לכל חייל דתי שמגייס ללכת לשרת ביחידות כתף עם כתף לישראלים ולא להכנס לאירגון שיהפוך אותו לדוס תחמן.
4
משתמטים בחסות הרבנים!
בושה | 26-02-2020 16:07
תתגייסו לשירות מלא כמו כולם בלי הנחת חבר שסידרו לכם באליטה המפדלניקית המפונקת!!!
5
מה השתנה באמת?
ר"מ בישיבת הסדר | 26-02-2020 23:02
ההסדר המקורי היה 16 חודשים, הצבא ביקש חודש נוסף והתארך ל17 חודשים. וכעת שוב הצבא מבקש חודש נוסף וסה''כ 18 חודשים. צריך להבין מה קורה כאן, זה כרסום בבניין הרוחני של הבחורים, משום שמלבד שכל יום בישיבה חשוב, זה משבש את כל לוח הזמנים של הישיבות הם חוזרים באמצע- סוף החורף, ועד שמתרגלים נגמר הזמן, מקצצים מצד אחד ואח''כ מצד שני, והם יוצאים קירחים ולא מצליחים לצבור תקופה שלמה יציבה, וכבר הראש שלהם במחשבות של אחרי ההסדר. בקיצור זה לא בניין אלא חורבן. כלפי הצבא אין לי טענות כי יש להם את האינטרסים שלהם וגם אינם מבינים בבניין רוחני, אבל איגוד ישיבות ההסדר צריך לעמוד על האינטרסים שלו שזהו הבניין הרוחני של תלמידיו שעליהם לקח אחריות. חבל..