עתירה: לשלול את תעודת הרבנות מהרב מוטי אלון - סרוגים

עתירה: לשלול את תעודת הרבנות מהרב מוטי אלון

היום הוגשה עתירה לבג"צ בדרישה כי יורה למועצת הרבנות הראשית לישראל לשלול מעבריין המין המורשע, מוטי אלון, את תעודת הרבנות שלו בטענה שהוא מנצל אותה לרעה וכי לרבנות יש את הסמכות לעשות זאת

עתירה: לשלול את תעודת הרבנות מהרב מוטי אלון
  יונתן זינדל/ פלאש 90

עתירה הוגשה היום (רביעי) לבג"צ בדרישה כי יורה לרבנות הראשית לישראל לשלול את תעודת הרבנות של עבריין המין המורשע מוטי אלון שבעבר היה אחד מבכירי רבני הציונות הדתית.

בעתירה נטען כי מוטי אלון עושה שימוש לרעה במעמד הרב בו הוא מחזיק: "עיננו הרואות כי המשיב 4 (מוטי אלון) עושה, במשך שנים, שימוש לרעה במעמדו כרב ומנצל את יחסי התלות של אלה הבאים להתייעץ עמו לצורך ניצול מיני. למרות התראות חוזרות ונשנות והזדמנויות לתיקון שקיבל, לא פסק המשיב 4 מביצוע עבירות מין בתלמידיו ובאנשים הפונים אליו לקבלת סיוע רוחני ויעוץ אישי".

עוד באותו נושא

פרשת הרב אלון: הרב דרוקמן שובר שתיקה


7

עוד נטען, כי אי נקיטת פעולה נגד מוטי אלון על ידי הרבנות, נותנת את התחושה כאילו מעמדו נשאר ללא שינוי: "העובדה כי כנגד המשיב 4, למרות הרשעתו, לא ננקטה כל פעולה מצד המשיבים, אשר העניקו למשיב כשירות לרב עיר, רב שכונה ואישור לערוך חופה וקידושין, יצרה את הרושם כי דבר לא השתנה במעמדו הרבני חינוכי ואפשרה לו להמשיך לפגוע ולנצל את מעמדו, למרות שהתחייב לחדול מלשמש בתפקידים ציבוריים ולהימנע מפגיעה".

בעתירה מודגש כי לפני הגשת הבג"צ, נעשתה פנייה לרבנות הראשית לישראל על ידי אחד מנפגעי מוטי אלון: "ביום 18.12.23 פנה א.ד., אחד הנפגעים אשר נפגע מהמשיב 4, למשיבה 3 (מועצת הרבנות הראשית) בבקשה לשלול מהמשיב 4 את הכשירות לתואר רב עיר וזאת על פי תקנה 5 לתקנות שירותי הדתי היהודיים הקובעת כי "מועצת הרבנות הראשית רשאית להשעות את תוקפה של תעודת כשירות שניתנה לפי תקנת משנה או לבטלה, לאחר שנתנה לבעל התעודה הזדמנות להשמיע את דבריו ועל יסוד אחת מן העילות האלה: 1. הרב התנהג באופן שאינו הולם את מעמדו של רב בישראל; 2. הרב הורשע בעבירה שמפאת חומרתה, אופייה ונסיבותיה אין הוא ראוי לכהן כרב עיר".

בעקבות הפניה התקיימה למוטי אלון וועדת שימוע, בה הופיע גם הרב שמואל אליהו שהגיעו אליו תלונות נוספות נגד מוטי אלון, אך זאת בחרה שלא לשלול את תואר הרבנות: "למרות דברים חמורים אלה, החליטה הוועדה להסתפק בהתחייבותו של המשיב 4 שלא לעשות שימוש בכשירויות שלו כרב שכונה וכרב עיר עד תום 10 שנים מהרשעתו דהיינו עד שנת 2023. הוועדה לא השתמשה בסמכותה לשלול מהמשיב 4 את הכשירות לשמש רב עיר, למרות שהדבר היה נתון בסמכותה, בשל העבירה הפלילית החמורה בגינה הורשע ובשל הפרות של התחייבויות חוזרות ונשנות מצדו להימנע מלשמש בתפקידים חינוכיים ולהימנע מביצוע פגיעות נוספות".

בסוף כתב העתירה, נדרש בג"צ להורות לרבנות לשלול את תואר הרבנות ממוטי אלון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
שהרב שמואל ייצא קצת לחופשה
מיצינו | 29-01-2020 23:48
הוגשה עתירה... מעניין מי יזם אותה? מי פעל להגשתה? אולי שרב אחר ייקח על עצמו לטפל בנושאים רגישים אלו.. שיחזור לנו האמון.. בעז'ה.
בעולם החרדי אין דמות כמו הרב שמואל
אני | 30-01-2020 0:57
ונחש מה קורה שם ילדים מגלים מה זה מין עם מבוגרים מוקדם מדי
הנוצרים אמרו: זה שהרגתם את יש''ו מחול לכם אבל
עידו 2 | 30-01-2020 0:06
זה שהוצאתם לו את הנשמה. אנו לא מוחלים לכל''. ''תהרגו'' את מרן הרב מוטי שליט''א. אבל למה אתם מוציאיאם לו את הנשמה??????????????
2
די כבר לכלכת עם כתבות כאלו גועלי
הרשא מהצפון | 30-01-2020 0:25
שמוליק אליהו חמוד. הבנו את הקטע שלך.. תניח לאנשים ותשפר את עיר צפת במקום למרר לאנשים את החיים. מזמן לא מאמינים לך! מעניין איך בכל סיפור אתה נכנס... ?
הרשע (!!!) מהצפון! - חצוף גדול מאין כמותך!!!
מאיר | 30-01-2020 2:03
בסד כיצד אתה מעז לפגוע באחד מגדולי תלמידי החכמים בדורנו - מרן הגאון הרב(!!!!!!!!!!!) שמואל אליהו, שליטא, רב העיר צפת ובנו של מרן הצדיק המקובל-האלוקי הגדול הרב מרדכי אליהו, זצוקל???!!! תתבייש לך, מגיב חצוף וגס רוח!!! על דבריך הוזהרת כבר מפי חזל הקדושים: כל המבזה (כמוך!!!) תלמיד חכם, אין רפואה למכתו!!!!!
השאלה הנכונה היא
אני | 30-01-2020 0:55
איך לכל מקום אנשי הרב טל נכנסים ונותנים גושפנקא לעבירות החמורות ביותר כל פעם מחדש. הפרדה בין בני זוג, תקיפות מיניות, מה היעד הבא?
3
לא מבין את
התמים | 30-01-2020 6:46
הבעד והנגד כלפי הרב שמואל אליהו. הוא בכלל לא הענין כאן. אתם נתפסים לחשבונות ומאבקים אחרים שאינם נוגעים לענין הנדון. והענין הוא מוטי אלון שהורשע בעבירות מין שביצע תוך ניצול מעמדו. אדם כזה לא יכול להחזיק בתואר רב. נקודה. כל ההתקטננויות סביב הרב אליהו - מה ענינן לכאן ???? בושה שהרבנות לא שללה ממוטי אלון את רשיונו כרב. פשוט שאסור לו להחזיק בתואר זה. לצערנו האווירה היום במדינה מתירה לעבריינים לשמש בתפקידים ציבוריים. בכל זאת היינו מצפים שהקוד המוסרי של רבנים יהיה שונה - ובוודאי כשהחוק קובע שניתן ויש לשלול מעמד של רב ממי שאינו מתנהג כמצופה מרב.
4
לצערינו האיש הזה (הרב ש.א.) לא אמין
יאיר3 | 30-01-2020 8:56
נתקלנו כבר במקרה אחר שהוא אמר שבאו עליו תלונות רבות ואחר כך התברר הדבר כעורבא פרח כל העוד העדויות עצמם לא מגיעות לרבנים ומתבררות בבית דין אין ליחס להם חשיבות כלל
5
עוד תעלול של שמואל אליהו
יצחק הלוי | 30-01-2020 10:08
הבן אדם לא מפסיק לרדוף אנשים!! פשוט אכזריות!!!!
6
רשעים ארורים - העותרים והכתב
אבי | 30-01-2020 11:32
מי עתר? למה אין שמות? תהיו גברים ותחשפו את עצמכם. מה אתם רוצים מהרב אלון? תנו לבנאדם לחיות את החיים שלו בשקט. הוא לא ביקש כלום. סתם מנסים ללכלך, רוע רוע ועוד פעם רוע.
תגיד, אתה חי במדינה ???
התמים | 30-01-2020 13:41
מה עניין רוע או לא רוע. האיש הורשע בעבירות מין חמורות שביצע תוך ניצול מעמדו ותפקידו . מה לא ברור ???? בכל מקום נורמלי היו שוללים ממנו לאלתר את הזכות לשאת בתואר רשמי של רב. אם עבריין מין לא יכול להיות מורה או נהג ברכב ציבורי - קל וחומר שאינו יכול לשמש כרב. כל מי שחושב אחרת נפל על הראש.... רב ???? עבריין מין יכול להיות רב ???? הוא ישמש דמות מוסרית וחינוכית ???? יפסוק הלכות ????ינהיג ציבור ???? מה הספק שבדבר ?! הרי הוא כבר הורשע בדין על פי הודאתו שלו. לא צריך מתלוננים נוספים - מספיקים אלה שכבר התלוננו בעבר. מספיק שיהיה אחד כזה. מה קורה פה לאנשים ?
7
הרב אלון חזר למסור שיעורים בפני ציבור
יעל קגם | 04-02-2020 14:46
הרב אלון חזר למסור שיעורים בפני ציבור בניגוד להתחייבות שלו לרב דרוקמן לפני קצת יותר משנה. א. לא ברור מי מגיע לשיעורים שמעביר עבריין מין סדרתי. מה הם חושבים לעצמם? ב. האם לא ראוי להשמיע קול ברור נגד עצם קיומם של השיעורים הללו?
8
מי הגיש את העתירה?
אזרחי | 04-02-2020 16:49
לא הצלחתי למצוא בכתבה מי הגיש את העתירה
9
ברוך ה' שיש לנו את הרב שמואל אליהו שליט"א
משה מונטג | 11-02-2020 20:50
שאינו נרתע. ומגן על הציבור הדתי לאומי, מפני הטרדות ובעיות של חוסר צניעות. הלוואי שגם בציבור החרדי יקום מנהיג כזה שיוכל לבער את הנגע ממחנינו.