חייל בדואי תקף בכלא את המ"כ העצור מנצח יהודה - סרוגים

חייל בדואי תקף בכלא את המ"כ העצור מנצח יהודה

המ"כ מנצח יהודה שנעצר עם חייליו לאחר הקטטה בדרום טוען, כי חייל ממוצא בדואי תקף אותו בכלא, לאחר איומים ברצח שספג. עו"ד בן גביר: "התחושה היא שהצבא מפקיר את החיילים האלה"

חייל בדואי תקף בכלא את המ"כ העצור מנצח יהודה
  אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

לבית הדין הצבאי ביפו הובאו היום (שני) חיילי גדוד נצח יהודה הנאשמים בעימות עם בדואים בתחנת הדלק דביר בדרום, לדיון נוסף להארכת מעצרם.

במהלך הדיון סיפר מפקד הכיתה שחייל ממוצא בדואי לא הסתפק באיומים ברצח אותם ספגו הוא וחבריו מהחיילים הבדואים שכלואים עמם בכלא 4, אלא שאחד מהם תקף אותו וניסה להפיל אותו לרצפה.

גם השופט בדיון הורה לפנות אל גורמי הכליאה על מנת שיוודאו את שמירת שלומם של החשודים.

עוד באותו נושא

18 חיילי נח"ל חרדי נעצרו בעקבות קטטה עם בדואים


43

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את המ"כ מתח ביקורת על הנעשה "האירוע חמור ביותר, בעיקר שהוא מגיע לאחר שאמרנו והפצרנו שזה מסוכן ואפשר לפגוע בהם, והצבא לא עושה כלום, את המינימום שבמינימום. התחושה היא שהצבא מפקיר את החיילים האלה, שהם הילדים של כולנו".

מדובר צה"ל נמסר, "בדיקת העניין שנערכה בכלא, לא העלתה בסיס לטענה. החייל גם לא העביר תלונה לגורמי הכלא בעניין. באפשרות החייל, ככל חייל אחר, להגיש תלונה, וככל שכזו תוגש היא תיבדק."

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את המ"כ העצור (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

בדיון שנערך היום התביעה הצבאית ביקשה להאריך מעצרם של עשרה מהחיילים ב-3 ימים עד ליום חמישי. זאת לאחר שאתמול שוחררו לביתם שלושה מהעצורים. השופט נעתר לבקשת התביעה לגבי 8 מהחשודים, ואילו שנים מהם הורה לשחרר מחר.

כזכור ביום רביעי שעבר (23.10) המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עצרה 18 לוחמים מגדוד נצח יהודה (הנח"ל החרדי) בעקבות קטטה עם בדואים בין העצורים גם מפקד הכיתה של הלוחמים.

החיילים חזרו בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר מהלוויתו של הנער אשר חזות שנפטר ממכת ברק בחוף זיקים. קרוב משפחתו של חזות משרת בגדוד והמחלקה הגיעה לנחם את האבלים. בעת שחזרו ועצרו להפסקה בתחנת הדלק דביר, התגרו בחיילים קבוצה של צעירים בדואים שהיו במקום וקיללו את החיילים.

לפי טענות עורך דינם של אחד העצורים, בשלב מסוים צעק אחד הצעירים הבדואי למ"כ: "בוא חייל אני אדקור אותך". אז, מתוך חשש שהצעיר הבדואי מתכוון לממש את כוונתו החל המ"כ לחתור למגע ועצר את הבדואי כאשר בשלב זה החלו הצעירים הבדואים לנסות לתקוף את המ"כ וחייליו הגיעו להגן עליו ועל חייהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
חיילי "נצח יהודה"
נתן כהן | 28-10-2019 23:15
בגלל זה לא צריך להתגייס לצהל ... תמיד בסוף צהל מתנער מאחריות . בכל מה שקשור בשמירה על חייליו.
לחוקק חוק שהשפה הספרדית תהיה השפה ה-1 במדינה
מר חשוון | 31-10-2019 9:32
כי שלטון החוק במדינה דומה 2 טיפות מים לאינקווזיציה בספרד. במרתפי המשטרה יש מכשירי עינויים. העתק מהמכשירים של האינקווזיציה בספרד
2
האם באמת המדינה רוצה חילים דתיים בצה"ל??
גימי-יהודי מיהודה | 29-10-2019 0:19
ואם כן שתיתן להם גיבוי והגנה נגד אויבי העם והארץ הקדושה ולא תפקיר אותם לביזוי וללעג של בהמות וגויים ערבושים ובדואים!!
צבא הגנה לישראל
ויטאלי יושיבייב | 29-10-2019 13:12
אני זוכר שהלכתי לצבא. הייתי נער צעיר. ינוקא אופטימי ונמרץ. טראחחח... טירונות ארוכה שבה כל כבודי המינימלי נלקח ממני. טראחחחח... שירות קשה עם סבל גדול. טראח... חוסר בדברים מינימליים. טראח... משכורת אפס. טראח... אויבים קטלניים. טראחחח... טראח.. טראח. צבא זה דבר קשה. זה לא תכנית כבקשתך. חרדים, תפנימו את זה. צבא זה חובה. זה לא דמוקרטיה. פיקוח נפש דוחה כמעט את כל המצוות. צבא זה לא מקום לקטנוניות דתית.
3
הדתיים צריכים לא להתגייס
מרדכי | 29-10-2019 6:57
בצבא יש שנאה אדירה לדתיים ומתעללים בהם ללא הצדקה הצבא הפך כלי שרת של האוייב הערבי בבדאוים שגונבים ממחנות צהל לא מטפלים ציוד של חיילים נגנב ועוצרים חיילים דתיים צבא שעקר ישובים מגוש קטיף מזמן איבד את זהותו היהודית מי שמתגייס הוא חלק מצבא הגנה לישמעאל
4
אסור לדתיים להתגייס לצבא הגנה ישמעאל
מרדכי | 29-10-2019 7:18
בצבא יש שנאה אדירה לדתיים ומתעללים בהם ללא הצדקה הצבא הפך כלי שרת של האוייב הערבי בבדאוים שגונבים ממחנות צהל לא מטפלים ציוד של חיילים נגנב ועוצרים חיילים דתיים צבא שעקר ישובים מגוש קטיף מזמן איבד את זהותו היהודית מי שמתגייס הוא חלק מצבא הגנה לישמעאל
5
הצבא לא רוצה דתיים נקודה
מרדכי | 29-10-2019 7:31
בצבא יש שנאה אדירה לדתיים ומתעללים בהם ללא הצדקה הצבא הפך כלי שרת של האוייב הערבי בבדאוים שגונבים ממחנות צהל לא מטפלים ציוד של חיילים נגנב ועוצרים חיילים דתיים צבא שעקר ישובים מגוש קטיף מזמן איבד את זהותו היהודית מי שמתגייס הוא חלק מצבא הגנה לישמעאל
6
מדוע מצנזרים תגובות
מרדכי | 29-10-2019 7:33
הגבתי שלוש פעמים והתגובה צונזרה מפני שהאמת כאבת הצבא הפך אוייב הדתיים ואוהב ישמעאלים
7
בן גביר זה לא תחושה...הצבא מפקיר עובדה
לא תחושה | 29-10-2019 7:58
הכול קשור ומחובר תקרא לזה אווירת שלטון השמאל הפושע כול מפקד כבר הבין היכן הכוח ופועל בהתאם איש לביתו ולכיסו
8
תגובה
ניסים | 29-10-2019 8:39
הצבא היום מונהג על ידי חבורת הומוהים בראשם הפצר ההומו האוכל בתחת
9
חיילי נצח יהודה
נועה סעדון | 29-10-2019 10:08
ממש אני מזועזעת ממה שעושים לחיילנו הקדושים והטהורים שכל מטרתם להגן עלנו . אין יתכן דבר כזה לשפוט חייל על ביצוע תפקידו .חברה צריכים לתעורר
10
שבבניקים בצבא
ויטאלי יושיבייב | 29-10-2019 13:06
למה החרדים שולחים לצבא רק את השבבניקים שלהם ? למה אין התפלגות נורמלית באיכות המתגייסים מטעמם ? למה אצל החילוניים יש התפלגות שכזאת, ואצל החיילים החרדים אין ? כמעט כולם שבבניקים חסרי משמעת בסיסית, מזוהמים, מתועבים, חסרי דרך ארץ ובעלי פתיל קצר מאוד.
שבבניקים בצבא
ויטאלי יושיבייב | 29-10-2019 22:28
אינני גיבור מקלדת. זוהי דעתי האישית ואני משתדל להשמיע אותה בכל הזדמנות שנקרית בדרכי. נוכחתי לדעת שרבים חושבים כמותי. מן המפורסמות היא שהחרדים שולחים את מירע בניהם לצבא ואת מיטב בניהם לישיבות. זה לא אני המצאתי את זה. זה החרדים המציאו את זה. תקוותי היא שגם הטובים וגם הרעים יגיעו לצבא, ולא רק הרעים והנושרים.
מלח הארץ משכמם ומעלה
רדוד ומתנשא | 29-10-2019 17:19
גיבור מקלדת עם תגובה מכלילה ומכוערת של נעליך מעל רגלך החיילים היקרים הללו הם היהלום שבכתר תכיר אותם לפני שאתה מלכלך בטוחה שאתה משתמט מטעמים אידאולוגים עאלק
11
הגענו לימים שאתה לא יודע למי להאמין
אבי מהגליל | 29-10-2019 13:23
אלה קיצונים ושקרנים מלידה אומרים תקף את החייל היהודי,ואלה שקרנים במקצוע שלהם,אומרים לא היו דברים מעולם.
12
יהודים צאו מהסרט שלכם אתם לא בעלי הבית.
מני | 30-10-2019 10:15
טוב מאוד עשה החייל הבדויי
13
לא להתגייס !
אחד שמבין | 30-10-2019 12:15
זו בדיוק הסיבה שלא צריך להתגייס לצבא שמפקיר את חייליו במקום שהחיילים יקבלו צלש הם מקבלים כלבוש..