הרב שרלו מגלה: למה חתמתי על המכתב נגד הרב טל - סרוגים

הרב שרלו מגלה: למה חתמתי על המכתב נגד הרב טל

הרב יובל שרלו, אחד מעשרות הרבנים שחתמו על המכתב של הרב חיים דרוקמן והרב דב ליאור המותח בקורת על החלטת בית הדין בפרשת הרב טל, מסביר מדוע הוא אינו מקבל את החלטת בית הדין

הרב שרלו מגלה: למה חתמתי על המכתב נגד הרב טל
  הרב יובל שרלו (צילום: צהר)

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר 'אורות שאול' ברעננה, ואחד מעשרות הרבנים שחתמו על המכתב של הרב חיים דרוקמן והרב דב ליאור המותח בקורת על החלטת בית הדין בפרשת הרב טל, מסביר מדוע הוא אינו מקבל את החלטת בית הדין.

בשאלה שנשלחה אליו נשאל הרב שרלו: "אני מתנצל על השאלה, אבל תורה היא וללמוד אני צריך: איך זה שרב כמוך לא מקבל פסק דין של בית דין שפסק שלא היה שום עניין של עריות במעשים של ראש הישיבה, ואומר נגד בית דין. התשובה שלך חשובה לי. תודה".

בתשובה לשאלה ענה הרב שרלו: "שלום וברכה. אשמח לענות. א. יש הלכה בישראל. ההלכה קובעת כי בית דין שמונה על ידי אנשים פרטיים – מחייב מאוד את מי שקיבל את בית הדין על עצמו. ברם, אין מצב הלכתי בו מישהו ממנה בית דין, וקובע שכולם חייבים לציית לבית הדין שהוא מינה. לא מיניתי את בית הדין, לא קיבלתי על עצמי את בית הדין, לא הסכמתי מבחינה הלכתית לקשר בין ממני בית הדין ובין בית הדין, ועל כן – כל הטיעון ביחס לחובת השמיעה לבית הדין הזה אין לה על מה שתסמוך מבחינה הלכתית".

הרב שרלו ממשיך וכותב: "ב. קראתי את פסק הדין. במישור העובדתי – אין לי אלא לקבל את עמדת בית הדין, כי לי עצמי אין שום נגישות למידע עובדתי אחר. אולם ההכרעה הערכית של בית הדין – אינה העולם הרוחני שאני סובר שחובה לחיות בו. הנושא שעמד על הפרק, מבחינת ראש ישיבה, איננו העריות. בית הדין קבע שעובדתית לא היה שם מעשה של עריות – וכאמור, אני מקבל את העובדות דרך העיניים של בית הדין. אבל, כאמור, זה לא הנושא: הנושא הוא ניצול על ידי ראש ישיבה, של אישה (לפחות אחת) שבאה אליו להתייעצות, והוא הפעיל עליה מניפולציות של רוח הקודש ועניינים אחרים – וניצל אותה. זה הנושא העיקרי של היותו ראש ישיבה, וזה היסוד הערכי, המוסרי, הנבואי וכדו׳ של המקרה".

"רק כדי להדגים – עם כל ההבדלים הנדרשים: זה הנושא שאנו לומדים ממעשה דוד ואוריה. הנושא המרכזי אינו עריות (כל האומר דוד חטא…); הנושא המרכזי הוא מלך שלקח את אשתו של לוחמו הנאמן בשעה שהוא היה בשדה הקרב, ולאחר מכן שלח אותו אל מותו. הסכנה אפוא אינה ממה שהוא עשה בעבר. הסכנה הגדולה היא ממה שהתגלה כאפשרות פגיעה של תלמידים בעתיד – לא דווקא בתחום הייעוץ המיני, אלא בכל תחום של ניצול כוח ומרות. תיקון על זה לא נעשה כלל, פסק הדין כלל לא התייחס למימד העיקרי הזה שהוא יסוד הכל, ומכאן באה חתימתי".

בסוף דבריו הסביר הרב שרלו את חתחמתו על גבי המכתב של הרב דרוקמן והרב ליאור וכתב: "חלק מהחותמים טוענים (ואדגיש כי זהו נימוק משני בלבד לטעמי) כי אין כאן עמידה נגד פסק הדין. פסק הדין קובע שהוא יכול לחזור לתפקידו – ופסק הדין זה יקויים. אולם פסק הדין אינו אוסר לקרוא לתלמידים שלא לבוא ללמוד שם. ההתערבות שלי כאמור נובעת רק ממניע אחד בלבד, והוא הגנה על נפגעים עתידיים. כל טוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
80 תגובות - 41 דיונים מיין לפי
1
הרב טל מצטרף ליותר מדי רבנים שפשעו מוסרית
מוטי | 16-07-2019 11:06
מטבע הדברים קשה לתלמידיהם להודות ששגו בבחירת מורה הדרך שלהם.
כל הרבנים הסרוגים דנים סביב נשים. למה?
עידו 2 | 18-07-2019 23:34
כל התמונות של הרבנים הסרוגים כאן עוסקים רק בהלכות נשים. מה הולך פה?
על חטא חדש
נהר | 16-07-2019 12:59
בכל העל חטא שיש ביום הכיפורים. אין על חטא שטעינו ברוח הקודש.בגלל שחכמי ישראל ידעו שעל חטא כזה שטעינו ברוח הקודש.זה חילול רוח הקודש .ופתח לנצל ולשקר את רוח הקודש לדבר עבירה . לצערנו בגלל החוטא מיד בנימין ובית הדין . החוטאים ותלמידיו ותלמידותיו ינצלו את רוח הקודש לדבר עבירה. וכבר היו דברים מעולם.
2
הרב טל
יוסי | 16-07-2019 11:09
החלטת הרבנים דרוקמן ליאור שרלו הצילה את כבוד היהדות האורתודוקסית ותדמיתה
החוטא מקלקל את כל הדור
נהר | 16-07-2019 12:46
אולי גם לתלמידים ולתלמידות יתגלה כזה רוח הקודש. ר.ח.ל.אולי יש מצב מי יודע?ו
3
הרב לא חייב לקבל את פסק הדין
חיים | 16-07-2019 11:29
אבל מה עם שמוע בין אחיכם. האם שמעת את גרסת הרב טל? האם אתה יודע מה היה רקע? האם היה כאן ניצול? זה א.ב. של אתיקה כל שהיא. בלי קשר לרב טל. רבנים שלא מכירים נושא, שלא ביררו, חותמים בלנקו על מכתב לחסל רב אחר (גם דיני נפשות) זה מראה הרבה עליהם. רבנים שלטענת בית הדין העלילו על תמונות תועבה. זה מראה הרבה עליהם. מחילה, אני חרדלי. אבל נמאס לי. גם מהרב טל, וגם משאר הרבנים.
אתה מזעזע
גועל נפש | 16-07-2019 23:08
אתה חושב שהרבנים שלמדו ובאמת יודעים לפסוק הם שום דבר?
החלטת הרבנים החשובים ליאור ודרוקמן אומללה
החלטה אומללה | 16-07-2019 15:19
הם בעצם אומרים לבני הדור הצעיר שהחלטת בית דין רבני אינה דבר מקודש, ובכלל לא הבנתי הדחף להוסיף לחתימותיהם של הרבנים ליאור ודרוקמן את חתימותיהם של אנשים חסרי משמעות כמו רבני מושבים ומנהלי אולפנות? מה העניין?
החוטא מיד בנימין לא חזר בתשובה
נהר | 16-07-2019 13:12
חזרה בתשובה כאשר אדם מודה שהיה לו יצר הרע והוא חוזר בתשובה. החוטא מיד בנימין אומר שהוא טעה ברוח הקודש .וגם בית הדין הסכים עמו . ובזה החוטא מיד בנימין ובית הדין מוסיפים חטא על פשע . וזה קלקול לכל הדור .ר.ח.ל.
אכן
התמים | 16-07-2019 13:03
נמאס מכולם ומכל ההתבוססות במדמנה המבאישה הזו. אבל לעצם ההערה : פסק הדין מגולל מסכת עובדתית מסוימת. הרב שרלו מתבסס על אותה מסכת עובדתית שקבע בית הדין ואינו חולק עליה או חורג ממנה - אך מסקנותיו שונות ממסקנות בית הדין. זה הבסיס לחתימתו על המכתב.
בתגובה לרב שרלו במספר 3
חיים | 16-07-2019 12:52
תודה לרב על התשובה (מרגש). רק שאלה אחת: האם הרב או הרב ליאור והרב דרוקמן - ישבו עם בית הדין, ואכן ביררו את העובדות. פרוטוקולים? האם בית הדין הסכים או סירב לתת להם? בעיני זה קריטי לנושא של שמוע בין אחיכם. בית הדין שמע. האם הרבנים קבלו מבית הדין את הפרטים? הרב כתב שהיה כאן ניצול. זה לא נאמר בפסק הדין, ודאי לא במפורש. אם כן - נפלא! ומחילה חשד השוא. אסביר את החשש שלי - מכתב חיסול כזה מעולם לא זכור לי בציונות הדתית. רק בציבור החרדי. אשמח מאוד להתבדות, שלא היה כאן מכתב חיסול בלי בירור מלא של העובדות, לפחות עד היכן שהיד מגעת. תודה רבה
הפנו אותי לטענות שלך
יובל שרלו | 16-07-2019 11:58
כל מה שכתבתי הוא לאור מה שכתוב בפסק הדין. זהו המקור שלאורו מוטל על אדם לקבוע את עמדתו כלפי בית הדין, ולא משום מקור אחר. בית הדין קיים ״שמוע בין אחיכם״ וכפי שראית בדבריי - אני מקבל את העובדות כפי שקבע בית הדין. אסור להסכים עם העמדות הערכיות של בית הדין כפי שהן באות לידי ביטוי בפסק הדין. שים לב, לדוגמה, שבית הדין כלל לא התייחס להיבטים שאני כותב עליהם, וזה עצמו סיבה גדולה מאוד לסבור אחרת.
מכתב רבנים נגד הרב טל
צבי-יוסף | 16-07-2019 11:48
לא כתוב בשום מקום שהוא ניצל כח של מרות נגד אשה. אשה באה אליו להתייעצות והקשר גלש למקום לא ראוי. לא יכול לקרוא לכל רב ולכל איש חינוך. אין בזה לפסול אותו מלהמשיך כראש ישיבה אחרי שהוא חזר בתשובה. המכתב מצטט רמבם כאילו הוא חטא - אבל קבע שלא היה חטא רק הנהגה לא ראויה. בנוסף, אנחנו הורים של בחור שלומד בתורת החיים כבר חמש שנים. הישיבה היא מקום פתוחה ושמחה שנותנת לכל בחור לצמוח בתורה וביראת שמים. הרב טל לא מתערב בכלל בהנהגת התלמידים והצוות נפלא - מקום שכולל בחורים מכל הזרמים כי לא אכפת החיצוניות - מקום שמשלב שמחת החיים עם תלמוד תורה ברמה גבוהה. חבל להרוס
4
הרב שרלו נגד פסק הרב וייס
דוד צוהר | 16-07-2019 11:51
הרב שרלו נגד פםק בד בענין הרב טל -----לא מקובלים עלי הפילפולים של הרב שרלו. מצד אחד הוא מקבל את עיקר הפםק והעובדות. מצד שני הוא אומר שאסור ללמוד מהרב טל. הוא משווה את הענין לסיפור דוד ובתשבע-אוריה אבל שוכה שבסוף הסיפור דוד שב בתשובה והמשיך למלוך.זה בדיוק המסקנה של הרב וייס הוא מודה על טעותו וחזר בתשובה שלימה האים הרב דרוקמן והרב דב ליאור לא מקבלים את זה? אולי צריך להגיד אלו ואלו דברי אלוקים חיים? ואם כן איך לנהוג בפועל??
5
"דויד ואוריה"... והרב שרלו וחביריו אחיתופל!
בן יפונה | 16-07-2019 12:03
דויד ואוריה... והרב שרלו וחביריו אחיתופל ואבשלום! כי הנביא הוכיח את דויד, אבל לא הורה לישראל למרוד בו, ולהכפיש אותו. מה שלא חטא שבית הדין יכול דון אותו, לא נתון לדיני אדם, אלא דיני שמים. אבל להכפיש בן אדם, להלבין פניו ברבים, לנסות להרוס אותו לא כדין - אין לו חלק לעולם הבא. כידוע בבלי סנהדרין קז עמוד א: אמר דוד לפני הקבה: ריבונו של עולם, גלוי וידוע לפניך שאם היו קורעין בשרי לא היה דמי שותת, ולא עוד אלא בשעה שהם עוסקין בארבע מיתות בית דין, פוסקין ממשנתן ואומרים לי: דוד, הבא על אשת איש מיתתו במה? אמרתי להם: הבא על אשת איש מיתתו בחנק, ויש לו חלק לעולם הבא, אבל המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא. אז תמשיכו לעשות מרד אבשלום ושבע בן בכרי, נראה בסוף אם יועיל לכם!
6
לא מפליא, גם זקני ישראל מרדו בדוד עם אבשלום
בן צרויה | 16-07-2019 12:12
זה פשוט עברו את הסמכות שלהם, לדון דיני שמים, כי מה שלא חטא של הלכה ממש - לא דנים בדיני אדם.
מרידה בדוד
יהודה נהרי | 16-07-2019 18:03
נכון שזיקניי ישראל כולל אבשלום מרדו בדוד כתוב מלך שמוחל על כבודו כבודו אינו מחול לא ראינו שדוד מעניש אותם שמרדו בו ההיפך דוד המלך נותן הוראה לעבדיו השגיחו על בני אבשלום : יש מישהו שיכול להסביר לי מדוע לא מעניש אותם על שמרדו במלכות תודה
7
הרב סתיו צדיק ואיש אמת, מציל מכבודה של תורה ש
הדל באלפי | 16-07-2019 12:31
חולל עי בית הדין!
8
הסיבה האמיתית לחתימה על המסמך
ריקי | 16-07-2019 12:35
הר' יובל אובססיבי לרייטינג. להיות בחדשות, לקבל כותרות. זו הסיבה היחידה שהוא חותם ומתראיין ומופיע ועונה. הרב של גלצ הוא רב שאין לו תלמידים, הישיבה שלו נודדת ממקום למקום כי אין נשרמים ואין תקציבים והוא נשאר רלוונטי רק בגלל רינו ורזי.
כבוד תלמיד חכם
יהודי פשוט | 24-07-2019 16:41
למה להכניס את הראש בין רבנים?? אם אתה יודע את האמת. תנהג על פיה בלי להתחשב ולספור אף אחד, אבל חבל להתלכלך...
9
מעשה החוטא קלקול לכל הדור
נהר | 16-07-2019 12:40
מה יאמרו התלמידים והתלמידות שגם להם זה אפשרי .אולי גם להם תתגלה רוח הקודש ולא בטעות. ועובדה שבית הדין ורבנים התירו לו להמשיך להיות ראש ישיבה ומנהיג. ר.ח.ל.
10
הרב שרלו מתבסס על עובדות שגויות
אמיר | 16-07-2019 12:52
בפסק הדין לא נכתב ואפילו לא נרמז שהרב ניצל אותה והפעיל עליה מניפולציות. חבל שלא מבררים את הדברים לפני שיוצאים בקריאות פומביות.
אמיר צודק
שימי | 16-07-2019 18:01
אמיר אתה צודק במאה אחוז
מה קשור מניפולציות?
אמיר | 16-07-2019 17:19
ששון נשמה, מה קשור מניפולציות? תקרא את פסק הדין ותראה שאין שם זכר לדברים שהרב שרלו מתבסס עליהם.
כת המניפולציות
ששון | 16-07-2019 16:28
חבל שאתם רשעים ושקרנים
11
משרד יחצות ודוברות של הרב טל במימון התרומות
לרב טל (תורם לשעבר) | 16-07-2019 12:55
מי שתורם למוסדות תורת החיים. שידע, מאחורי רוב הטוקבקים עומד משרד יחצנות ודוברות במימון תורת החיים. האם לשם אתם רוצים לתרום את כספכם?
אני אמא ולא יחצנית
תורמת | 17-07-2019 20:21
תרמתי בלב שלם לישיבה בה למדו ילדי ועדין בן אחד לומד.והכספים עברו למען ילדי ישראל להמשיך בלימוד התורה. בעה הנכדים שלי לומדים בבתי הספר של הקהילה וימשיכו בעה. ואני אמא וסבתא ולא יחצנית....
12
מכתב הרבנים
אהוד | 16-07-2019 12:57
כבוד הרב דרוקמן שליטא מיוזמי המכתב,ידיו רב לו בנסיון לכופף ידיים וראש למי שלא מתיעץ איתו ומקבל מרותו.(מציין עובדות בלבד) 1.את הרב אילון שליטא הוא אימץ על אף הדברים החמורים שפירסמו נגדו ואף נתן לו משרה במוסדותיו. 2.הוא עמד בראש מערך הגיור שהקים שרון כדי לגייר גיורי אינסטנט את הרוסים שהביא כדי שיהיו יהודים חילוניים למהדרין,שיתף איתו פעולה והקים בית דין מתוך האנשים שלו (אינני יודע אם היו דיינים ממש או רק תח).בכך הוא תקע סכין בגבם של דייני ישראל בבתי הדין הרבניים הממשלתיים הרשמיים וביזה אותם כמי שאינם ראויים לעסוק בגיור כי אינם נשמעים לשיטתו(גחמותיו הממלכתיות). 3.כמי שבילה יותר מידי בפולוטיקה שמשולה לבורסקי(מפעל לעיבוד עורות) שכל מי שנכנס לשם יוצא מסריח,דבקו בו,לצערינו,גם סרחונות משם(ולא חזר בתשובה) ואיש לא חשב לקרא לתלמידיו ושומעי לקחו להתרחק ממנו! נקודה למחשבה!
תזהר
אני | 17-07-2019 20:51
כי נשיכתם נשיכת עקרב
עוד טוקבק ממשרד היחצנות וה
דוברות של הרב טל | 16-07-2019 13:05
כמה כסף הרב טל משקיע בדוברות וביחצנות וביועצי התקשורת? מאיפה מגיע הכסף? מהגיוס האחרון?
13
תגובה לרב שרלו
זילבר מנשה | 16-07-2019 13:06
הכל מתחיל .כשהיהדות ומיצגיה הם בדיחה מספרים לנו שהם עוסקים בתורה . בפועל עוסקים בפוליטיקה וביחסי ציבור .יש להם כח הרס.כביכול שהתורה נתנה להם האנשים ובעיקר הנשים תמימים .הם מנצלים כל שאפשר . לסכום אשרי העם שככה לו אשרי העם שהשם אלוהיו נוסיף ונאמר אוי לעם שאלה הם רבניו
14
אהבה תנצח
בעל התניא | 16-07-2019 13:38
היה על הרב טל לבעול את האשה ולאסור אותה על בעלה. לאחר מכן לפנות לבית דין תימני דרדעי להכשיר לו ביגמיה. הגיע הזמן שתותר ביגמיה. אנחנו לא בגלות ובאופן כללי נגד חרמות בעניין אישות. החיים האישיים חשובים יותר מפרנסה כבוד הרבנים.
15
טול קורה
ניצן | 16-07-2019 13:54
ומה ההבדל בין בית דין פרטי לפורום תקנה שהרב שרלו חבר בו? אם כך גם טני כטדם פרטי איני רואה בהחלטותיהם הערכיות ואף על פי כן הם נוטלים החוק לידיהם
16
ימות המשיח
שחרית | 16-07-2019 14:09
אין לנו על מי לסמוך משבר אמון קשה קשה מול הרבנות והרבנים אחד ויחיד שאמור להיות דעת תורה הרב חיים קנייבסקי פוחדים לתת אמון באחרים ולחטוף הצלפה צאו וראו אלון שיינברג פרדס טל וכולם כולם מובילים תשבי יתרץ
17
חולק
איתן | 16-07-2019 14:12
א. רדוד. ב. אם ההשוואה היא לדוד המלך, העלית את הערך של הרב טל. ג. לא מכיר אותך, אבל, יש מצב שאתה מקנא בהצלחה של קולגה? ד. אל תדון אדם עד... אם היה מזדמן לך נסיון, אתה יכול לחתום שלא היית נכשל?
כת נואפים
רחמים | 16-07-2019 16:26
איתן לך הביתה נמאסתם. שקרן מרושע. גם אתה בוגד באשתך
18
כל מילה!
אדי | 16-07-2019 14:16
צודק
19
תגובת הר שרלו
יוכבד | 16-07-2019 14:52
ובא לציון גואל
20
המסקנות של הרב שרלו לא יכולות להשען על...
מישהו | 16-07-2019 14:55
העובדות שבפסק הדין. פסק הדין קבע שהיה קשר פסול, אבל לא קבע שזה היה קשר של ניצול. פסק הדין לא אמר שהיה מניפולציות, להיפך, מפסק הדין נראה שהדיינים חושבים שהרב טל האמין בכנות בדברים שאמר. [וגם החששות שבגללם הם הגבילו את פעילותו של הרב טל, הם דווקא בגלל הנקודה הזו]
אתה מפוקפק לחלוטין
מיקי | 16-07-2019 17:21
גם הרב שרלו אומר שהוא מתבסס על פסק הדין, וכך כל אדם טיפה רציני צריך לעשות כיוון שאתה לא ישבת שעות רבות ושמעת עדויות משני הצדדים וכו'. אתה מוזמן לפרסם מכתב שאתה חולק בזה על הרבנים.
ושכחתי להדגיש-
מישהו | 16-07-2019 17:18
שלרב שרלו אין שום מקור שהעובדות אחרות - במישור העובדתי – אין לי אלא לקבל את עמדת בית הדין, כי לי עצמי אין שום נגישות למידע עובדתי אחר.
פסק מפוקפק לחלוטין
מנחם | 16-07-2019 16:24
פסק הדין לא רלוונטי כי יש שם עיוותים ושקרים וכיסויים. תירוצים וגרסאות תמיד יהיו לרשעים
21
ומה עם בקשת המחילה?!?
דוד | 16-07-2019 15:00
הוא ביקש מחילה אני לא מבין !?!
מחלה
דוד | 16-07-2019 16:23
מחילה מצוצה מסניף הפסק דין. בעיקר שיחק אותה לטהר את שמו. רשע שפגע במספיק משפחות ונפשות
22
מדוע לא טענת לפני הפסק את הטענות הלללו????!!!
דני | 16-07-2019 15:01
.
אוחזים לשם עצמם
אהרון | 16-07-2019 16:22
כי נתנו לכם הזדמנות לנקות והמשכתם לשקר ולחלל שם שמיים
23
ממתי הוא מאן דאמר?
יהושע | 16-07-2019 15:16
ממתי הרב שרלו מאן דאמר? ועוד כשהוא 'מבקר' את םסק דינם של גדולי ישראל? חוצפא ישגא
24
מחלוקת שאינה לשם שמים
מיכל | 16-07-2019 15:34
על סמך מה קובע הרב שרלו שהיה פה ניצול של אשה? הראיות שהובאו בפני בית הדין הובאו גם לפניו? אם לא - אז קביעתו היא על סמך לשון הרע בלבד. וכמה הזויה היא הפרשנות לבוא ולומר שהרב טל יכול לנהל את המוסדות אבל אסור לאחרים להיות מנוהלים על ידו. זה לא יאומן! איזו פרשנות מעוותת. עד מתי יעוותו עלינו את הכתובים, העובדות, וקביעת רבנים. העניין פה הוא בכלל לא מעשיו הנידונים של הרב טל. כל המחלוקת הנוראה הזו שרבנים נעשו קבוצות קבוצות , אלה מצדדים ואלה מתנגדים, היא מעשה שטן קיטרוג שירד משמיים בגלל הברור שעורר הרב טל שליטא. הרב טל הוא הרב הציוני הראשון שהעז לומר כי המדינה בהתנהלות החילונית שלה היא לא יסוד כיסא מלכות ה' בעולם. הברור הזה הביא קטרוג כמו שכל ברור רוחני חדש מביא בכנפיו קליפות וייסורים. חבל מאד על רבנים גדולים שנפלו למחלוקת זו. דבר נורא נפל בישראל. אבא תרחם, אבא תרחם
איפכא מסתברא
אהבה תנצח | 16-07-2019 19:04
האשה היא לא טלית ובטח שאינה פצייה. נשים אוהבות שמחזרים אחריהן ונמשכות לתאווה בדיוק כמו גברים. אבל היא לא מעניינת את אף אחד. היא לא מתיימרת לחנך או להנהיג קהל. ודיי לחכימא....
שטויות במיץ
טל מנוול מחלל התורה | 16-07-2019 16:21
זאת אכן מחלוקת שלא לשם שמיים. כי טל מחלל שם שמיים. לא צריך דוקטורט בשביל להבין את הקשר הרומנטי שהיה. יש מספיק עדים ראיות להוכחת. לכו תתבכיינו למישהו אחר.
25
כבוד גאווה ופירסום
שופרו של משיח | 16-07-2019 15:48
יש לחפש את הצדיק האמת שבדור ולהפסיק להזדחל אחרי חוצצים שמעכבים את התפתחוכם הרוחנית . ניפגש באומן בראש השנה רק רבי נחמן צדיק בלי בילבולים
26
אומן ראש השנה
שופרו של משיח | 16-07-2019 15:58
צריך לחפש את הצדיק האמת שבדור
27
יש תשובה בישראל!
צ.י.כ. | 16-07-2019 15:58
מקום שבעלי תשובה עומדים....
החוטא מיד בנימין לא חוזר בתשובה
נהר | 16-07-2019 16:14
הוא אומר שזה לא יצר הרע הוא אמר שפשוט טעה ברוח הקודש . משהו חדש רעיון לכל החוטאים על חטא חדש שלא מופיע בעל. חטא של יום הכיפורים.
28
הרב טל
ארקי | 16-07-2019 16:14
פשוט וקצר.אין מקום במחננו לכאלה
29
לרב שרלו- חוסר סמכות של בתי דין באשר הם
מיכה | 16-07-2019 16:25
כבוד הרב שלום, בעצם המשמעות של דברי הרב היא שאם אני מעוניין לתבוע אדם באחד מבתי הדין לממונות, הצד השני יכול לסרב והבית דין לא יכול לכפות דבר ולא יכול לשים עליו שום סנקציות. להבנתי, זה לא היה המצב עד כה. :א. יש הלכה בישראל. ההלכה קובעת כי בית דין שמונה על ידי אנשים פרטיים – מחייב מאוד את מי שקיבל את בית הדין על עצמו. ברם, אין מצב הלכתי בו מישהו ממנה בית דין, וקובע שכולם חייבים לציית לבית הדין שהוא מינה. לא מיניתי את בית הדין, לא קיבלתי על עצמי את בית הדין, לא הסכמתי מבחינה הלכתית לקשר בין ממני בית הדין ובין בית הדין, ועל כן – כל הטיעון ביחס לחובת השמיעה לבית הדין הזה אין לה על מה שתסמוך מבחינה הלכתית.
עדיף ערכאות גויים
אנבה תנצח | 16-07-2019 19:06
בגלל כל הבלבול ההלכתי הזה, עדיף ללכת לבית משפט של המדינה. שם אין איפה ואיפה, ואין שמור לי ואשמור לך, ואף אחד מהמתדיינים לא ממנה את השופט. נקי. פשוט. ענייני.
30
מעט דרך ארץ לא יזיק.
שימי | 16-07-2019 17:59
לא אוהב רבנים כמוך.
31
יש עוד תפוחים רקובים
שלום | 16-07-2019 18:04
לצערי אני מכיר עוד מקרה מאד דומה ביישוב תורני מאד ביוש עם דמות רבנית ידועה שניצלה אשה תמימה ומסורה לעבודתה שבאיצטלה אידיאולוגית נוצר קשר פסול בין הרב לאשה הנשואה תוך ניצול מרות וסכסוך בין האשה לבעל עד כדי פירוק המשפחה. ה' יצילנו....
32
לטענתך זה כמו דוד ואוריה
לא הבנתי | 16-07-2019 18:16
דוד לא התפטר. הוא המשיך למלוך למרות החטא עם אוריה ולמרות כל הבעיות המוסריות שאתה טוען נגדו. אז למה אתה רוצה שהרב טל ייתפטר?
כמה טמטום
פנחס | 17-07-2019 9:19
כי טל הוא לא מלך. הוא לא קדוש. הוא עבריין מתחזה ושקרן. זה שהוא חושב שהוא משיח זה מראה כמה הוא מטורלל
33
נקודת המחלוקת: רוח הקודש
משה | 16-07-2019 19:46
נראה שנקודת המחלוקת כך: הרב שרלו וסיעתו אינם מאמינים ברוח הקודש (או בשום דבר רוחני), לכן בטוחים שהרב טל הטעה את האשה וסיפר לה שיש לו רוח הקודש. אך החולקים וזאת לדעתי האמת סבורים שהרב טל באמת חשב שיש לו רוח הקודש, והוכחה לכך הקטע של הרב מאזוז מלפני שהתפוצצה הפרשה שהעיד שהוא שאף להגיע לידי רוח הקודש עכשיו הכל יבוא כל מי מנוחות
רוח מהסטרא אחרא
יוסף | 17-07-2019 9:18
רוח שהיא קדושה לא יכולה לגרום לך לחטוא ולהרהר ולהיות עם אשה ולהסתיר מאשתך... זאת רק רוח טומאה
למגיב משה
התמים | 16-07-2019 22:58
בדיוק תמימים כמוך, שמאמינים לחרטא של הרב טל על רוח הקודש, הם אלה ששוב ושוב נופלים בפח ואחר כך לא מבינים מה קרה להם. תוציא לך מהראש רוח הקודש, נבואה, וכל כיוצא באלה - ופתאום העולם ייראה לך אחרת.
34
אבל גם דוד המלך עשה תשובה ונחשב צדיק וקדוש !
יהודי של אמת | 16-07-2019 22:36
אז ממקום שהבאת ראיה - משם ראיה נגדך !!!
שגעון גדלות
מנחם | 17-07-2019 9:16
השוואה שמובילה את ההתנשאות הגובלת בשגעון. שום קשר למציאות.
35
האשה פיתה את הרב טל - יוסף הצדיק!!!!
מי טו | 16-07-2019 23:56
אם לא מקבלים את הבית דין, רק את העובדות, לדעתי האישה פיתה את הרב טל. כל הכבוד שהוא לא נפל. כמו יוסף הצדיק שפיתה אותו אשה רעה. הכל אשמת האישה. אבל מה זה משנה, הבית דין קבע שאין כאן חטא שאפשר לדון את הרב טל. אולי רק משהו לא ראוי קרה. אבל כל ההכפשות בוודאי חוטאים כמו אבשלום ואחיתופל.
כן היא פיתה אותו להתקשר ולאכול איתה!
אני | 17-07-2019 10:19
בכלל לא זוכר דינו של אדם והאשה אם אכל עם אשת איש אם זה בחנק או מלקות 40???
היא לא פיתתה אותו כי...
זה לא פיתוי | 17-07-2019 9:14
הוא התקשר אליה כל יום כמה פעמים נפגש אתה הרבה החמיא לה שר לה פיתוי זה משהו חד פעמי הוא היה אתה בקשר ארוך מתמשך ומעמיק
36
בין אדם לבירו
ישראלית | 17-07-2019 0:12
הרב טל לא ביקש סליחה מכל בני האדם שפגע בהם, כאילו שמספיק להתנצל בפני המקום. ובהשוואה לדוד המלך, לדוד לא היתה יכולת להתנצל כי אוריה היה כבר בעולם האמת.
העמדת פנים
מנשה | 17-07-2019 13:16
מי שמתחזה לצדיק הוא פוגע בכולנו
מי החצוף
ציפורה | 17-07-2019 12:35
כי אני מחוברת לסביבה בה אני חיה והכת פוגעת בשמו והוא בכל מי שמירה את פיו
קישקוש
אסתי | 17-07-2019 10:34
מאיפה את יודעת במי הוא פגע והאם הוא ביקש סליחה או לא? חצופה
למה לבקש סליחה, היא אהבה אותו! והוא לא נפל!
אני | 17-07-2019 10:21
אולי אם כבר היא תבקש סליחה! איזו אישה רעה שעוזבת את בעלה! אני לא הייתי לוקח אותה חזרה לעולם - סוטה!
37
דברים פשוטים וברורים. חבל שלקח זמן לפרסם זאת
איש יהודי | 17-07-2019 11:32
ברור שאין לפסק בית הדין תוקף חוץ ממי שקיבל על עצמו את בית הדין מראש
38
הרב טל צריך לבקש מהאישה סליחה בפומבי
אור | 17-07-2019 21:43
כי הוא התנהג התנהגות שאינה מתאימה לרב. גם אם הוא רק התכתב איתה והחמיא לה ושיתף אותה אפילו ברמזים בתחושותיו לגביה הוא טעה. והיא שילמה על הטעות שלו כרב.
את/ה צריך לבקש סליחה
קובי | 18-07-2019 11:32
ראשית, אם הרב טל אכן פגע בה, הוא צריך לבקש ממנה סליחה. לא ממך ולא מהציבור ולא מגולשי אתר סרוגים. שנית, את/ה צריך לבקש סליחה על שאתה מוציא שם רע על הרב טל. הוא לא החמיא לה, ולא היו לו תחושות לגביה. זו המצאה שלך (לא כל כך מקורית אמנם, אבל המצאה).
39
מאז שיינברג המזרוחניקים מתחרפנים מכל פיפס קטן
שי פלומבו | 18-07-2019 14:38
הרב טל צדיק והבחורה מעורערת בנפשה
40
כתוב אם. דיון עקרוני ותיאורטי. אם...אז...
. | 18-07-2019 15:15
..
41
מאוכזב וזה וודאי לא יזיז לאיש
משה אהרון עו"ד | 18-07-2019 16:01
מאוכזב מרמת התגובות כאן שמושפעות מהשתייכות המגיב . או מהעדריות המתנגנת על לב המגיב . ביותר מאוכזב מהרב שרלו שוודאי יודע שלפחות הייתה בעיה קשה בעצם המינוי בהוודע על קשר מוקדם ומובהק של הממנה עם הנידון . ואיך וכיצד הוא מתעלם ומכריז בריש גלי כי העיקר התשתית העובדתית מקובלת עליו. זה למה אין סיכוי עוד אלף שנה שמשפט התורה יחליף את המשפט האזרחי ולטעמי גם איננו ראויים לימות המשיח