הרופאים נגד המחקר: "אל תשתו 25 כוסות קפה ביום" - סרוגים

הרופאים נגד המחקר: "אל תשתו 25 כוסות קפה ביום"

אוהדיי הקפה חגגו לאחר שמחקר חדש קבע כי שתייה מרובה של קפה לא פוגע בכלי הדם- אך כעת נראה שהשמחה הייתה מוקדמת מדי: רופאים רבים התנגדו לקביעה ואמרו שצריכת קפה עדיין יכולה לגרום לבעיות בריאותיות אחרות

author-image
הרופאים נגד המחקר: "אל תשתו 25 כוסות קפה ביום"
  (צילום: שאטרסטוק)

מעריצי הקפה חגגו בימים האחרונים את פרסומו של מחקר בריטי חדש, שקבע כי שתייה מרובה של קפה אינה גורמת לבעיות בכלי הדם כפי שחשבו עד כה. על פי תוצאות המחקר, אפילו צריכת 25 כוסות קפה ביום אינה משפיעה יותר משתיית כוס קפה אחת.

אך האם זה באמת נכון? מסתבר שהשמחה הייתה מוקדמת מדי: מאז פרסום המחקר, רופאים ותזונאים רבים הביעו את התנגדותם לקביעות, ואמרו כי שתייה מרובה אמנם לא גורמת לבעיות בכלי הדם- אך כן יכולה להגדיל את הסיכון לבעיות בריאותיות אחרות. לטענתה של אליס ליכטנשטיין, תזונאית ופרופסורית לתזונה באוניברסיטת טאפטס שבבוסטון, צריכת כמות גדולה של קפה עלולה להוביל לעלייה בלחץ הדם וכן מגבירה את הסיכון למחלות לב.

ליכשטנשטיין גם ציינה כי שתיה של 25 כוסות קפה ביום עלולה גם להוביל לקשיים בשינה, מכיוון שכמות הקפאין הגבוהה מספקת לגוף תחושה של עירנות. מלבד העייפות והקושי בתפקוד שיכול להיגרם מלילה ללא שינה, חוסר בשעות שינה מספקות יכול גם להוביל להשמנת יתר ומגדילה את הסיכון לחלות במחלות כרוניות נוספות. במקרים חמורים חוסר השינה יכול אף להגדיל את הסיכון לסרטן ולפגיעה ביכולת הזיכרון.

"כל אחד מגיב לקפאין בצורה שונה, אז קשה מאוד להביא קביעה ברורה של מספר כוסות שניתן לשתות ללא חשש" אמרה. "אמנם קשה להאמין שמישהו יוכל לשתות כל כך הרבה קפה כמו המקרים שנבחנו במחקר- אך צריך לזכור שבעיות בכלי הדם הם לא הסיכון הבריאותי היחיד, וצריכה מופרזת של קפה יכולה לגרום במקרים קיצונים לבעיות בתפקוד הלב ואפילו למוות".

למרות הקביעות המדאיגות, ליכטנשטיין גם הבהירה שמרבית המחקרים קובעים כי שתיית קפה יכולה גם לעזור לתפקוד הבריאותי של הגוף. "אנשים תמיד מנסים למצוא דברים מסוכנים בקפה, ולא ברור לי למה" אמרה בראיון למגזין "טיים". "נראה שהרבה אנשים חושבים שאם משהו טוב לבריאות שלהם, אז אי אפשר להנות ממנו. אין שום בעיה בזה שנהנים משתיית קפה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לשתות 25 כוסות קפה ביום זה בכלל אפשרי?!
דודי | 08-06-2019 4:44
קפה זה משקה שקשה לשתות אותו בכמויות. 25 כוסות זה מספר כוסות קפה שאפשר לשתות ב 3-4 שבועות, לא ביום אחד!
2
לדעתי מה שבריא בקפה זה בכלל ההל ששמים בו ולא
ד | 11-06-2019 9:15
הקפה עצמו