עתירה לבג"ץ: נגד מועמדות של אלי בן דהן בליכוד - סרוגים

עתירה לבג"ץ: נגד מועמדות של אלי בן דהן בליכוד

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (חמישי) עתירה לבג"ץ נגד התמודדותו של סגן השר הרב אלי בן דהן במפלגת הליכוד, זאת חרף אישור ועדת הבחירות המרכזית ודעת היועמ"ש לאישורו

author-image
עתירה לבג"ץ: נגד מועמדות של אלי בן דהן בליכוד

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (חמישי) עתירה לבג"ץ נגד התמודדותו של סגן השר הרב אלי בן דהן במפלגת הליכוד, זאת חרף אישור ועדת הבחירות המרכזית, וכפי שפורסם לראשונה בגל"צ.

ביום שלישי שעבר, וועידת הבחירות המרכזית אישרה את האיחוד של מפלגת הליכוד ומפלגת אח"י, ובכך גם אישרה סופית את שריונו של הרב אלי בן דהן במקום ה-27 ברשימת הליכוד. "שמח שוועדת הבחירות אישרה את המועמדות שלי, העתירות היו לא במקום" טען לאחר מכן בן דהן בראיון לסרוגים. "סך הכל היה פה הסכם מכובד בין שתי מפלגות, כמו שנהוג בכנסת שנים רבות".

על טענות התנועה לאיכות השלטון, שעתרה נגדו בטענה שמדובר בשריון שאיננו חוקי, בן דהן אמר כי "היו להם טענות, אך לצערנו חלקן נסמכו על עובדות לא נכונות ולא מדוייקות, כפי שעורכי הדין שלנו הראו- ולכן העתירה שלהם נדחתה".

נציג היועץ המשפטי לממשלה כבר אמר בדיון בעתירה כי אין סיבה לפסול את השריון ולמנוע מבן דהן להתמודד בבחירות הקרובות. את העמדה הביא עו"ד אבי בוסקילה, נציג מחלקת הבגצים בפרקליטות המדינה, בפני יו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר. "אין עילה לפסילת בן דהן מלהתמודד בבחירות הקרובות לכנסת" אמר. "יש כאן הסכם שהחוק לא מונע אותו, ואין בו פסול מבחינת דיני הבחירות. חוקי הבחירות מאפשרים ריצה במערך משותף, ולא מצאנו עילה לפסילה".

לדבריו, האיחוד המוצע בין מפלגת הליכוד ומפלגת אח"י, שבוצעה כדי להבטיח את שריונו של בן דהן, אינו מהווה מהלך בלתי חוקי. "זה בלוק של שתי מפלגות, ולא חיה נדירה בחיים הפוליטיים.  היו תקדימים מעולם" טען.

התנועה לאיכות השלטון כבר פנתה בעבר לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את מועמדותו של אלי בן דהן מטעם הליכוד.

לפי הסיכום  בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ליו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, בתמורה לצירוף עוצמה יהודית למפלגה המאוחדת, ישריין נתניהו נציג אחד מהבית היהודי במקום ה-28 ברשימת הליכוד, סגן שר הבטחון הרב אלי בן דהן שנבחר מלכתחילה במקום ה-4 ברשימת הבית היהודי ונדחק למקום ה-10 ברשימת איחוד מפלגות הימין, כך שבהתאם לשריון – נסללה דרכו הבטוחה לכנסת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
נמאס לנו מהקלוצים בבג"ץ
אריק | 14-03-2019 16:04
זה מטריף את הדעת אפילו מועמד אחד של איחוד הימין הם לא יאשרו? הזוי .
בן דהן/מחל הסרוג עדיף על בן גביר המתחזה לימין
טב=רע לשומרי המצוות. | 14-03-2019 17:54
בן גביר לא משיב ואפילו לא נישאל בתקשורת , מי מימן כל פעילותו שנים רבות. ונתן לו אמצעים בלתי רגילים להופיע בכל מסך אעפי שמעולם לא ניבחר עי ציבור. ניסיון פסילתו עי השמאל הוא טישטוש כמו אריק שרון זל בליכוד.》 קדימה. התחזות היא גרועה. ורק בעוד כשבוע מומלץ להתחפש.
הבג'ץ שחיק טמיא יפסול את הרב שליט''א
בניטשקה חונטשקה | 14-03-2019 17:51
מאז יצירת השטן עוד לא קם שונא לדת ולימין כמו הבג''ץ
נמאס זה טענה ילדותית
מאיר בעל ה(פ)נס | 14-03-2019 17:40
אם נמאס לך מבגצ ( ולא צריך להסכים לכל מה שהם מחליטים) תחליף מדינה ותעבור למשטר של רפובליקת בננות או דירטאטורי ואל תסבול יתר על המידה ממוסדות שלטון דמוקראטיים.
2
שיעמום
מאיר | 14-03-2019 16:04
אין לאנשים מה לעשות. משועממים.
הבית המילכודי הפך לחדרון בוילה הקיסרית.
לא לזה ייחל הרב קוק. | 14-03-2019 19:57
השמאל מטשטש זהות בן גביר השמאלני , עי כביכול ניסיון לפסול אותו. בדיוק כפי שעשו לשרון שעשה להם התנתקות. שייתחפש בעוד שבוע בפורים ל-ימני.האלק.
בן דהן נבחר בבית היהודי למקום2.נדחק ל9בריצרץ
Bbרכשו,השחילה ל-ב"י | 14-03-2019 18:03
סמוטריץ שהדיח את אריאל יחד עם סופר. כפה על פרץ החדש ריצ'רץ' ותפס 50/50% במקום 20%. ביבי השחיל לבית היהודי את בן גביר ובן ארי. הוסיפו אישה. ובן דהן נדחק ממקום 2 ל9. חחחח. ביבי לקח לו את הסרוג בן דהן.
3
בחסות מי הפסילות התמוהות?
אור חדש | 14-03-2019 16:08
אני מתחיל לחשוד שהפסילה של מיכאל בו ארי ועכשיו אלי דהן זה קנוניה שגם ראש הממשלה מעורב בה. בושה! מנדלבליט מבייש את הכיפה שעל ראשו.
בן גביר מזיק לימין ומועיל לשמאל.
השרון בבית. | 14-03-2019 17:56
בן גביר חומק מהסבר מי מימן פעילותיו.
4
שלטון- סולטן...
מבקר איכות השולטן | 14-03-2019 16:11
איך אתם מאשרים שיריון לנשים בכל מיני מפלגות אבל לא שריון חוקי ותקני למפלגת הליכוד? איך אתם מאשרים אנטישמים ששמחים על כל פיגוע וחותרים תחת המדינה, מוציאים ספרי לימוד במימון שלנו, מקבלים משכורת (איפה מצאתם בפרלמנט שרים וחכ איריים??? או בתורכיה- חכ ושרים כורדים? או פקיסטנים בתוך הודו?
ואת מוסי רז שאמר היום שערפאת לוחם חופש
פייק ניוז | 14-03-2019 16:50
כי הוא רוצח המוני של יהודים ומבחינתו זה לגיטימי
5
אשמח אם בגצ יחשוף את פרצופו. כי העם יאמר דברו
פייק ניוז | 14-03-2019 16:25
אבל בגצ מספיק מתוחכם לשתוק