פנייה לדרעי: לשלול תושבות מפעילי טרור בירושלים - סרוגים

פנייה לדרעי: לשלול תושבות מפעילי טרור בירושלים

ארבע פעילי ציבור מירושלים שיגרו מכתב לשר הפנים, במטרה לשלילת תושבות לפעילי טרור במזרח ירושלים. ברשימה ארוכה הם מבקשים לקיים בדיקה לגבי עברם הביטחוני ולשלול את תושבותם של הפלסטינים

פנייה לדרעי: לשלול תושבות מפעילי טרור בירושלים
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

ארבעה פעילי ציבור בירושלים תפסו יוזמה ושיגרו הערב (שבת) מכתב לשר הפנים אריה דרעי, במטרה לשלילת תושבות לפעילי טרור במזרח ירושלים, זאת לאור החקיקה הקובעת שלילת תושבות קבע מתושבי ירושלים שהורשעו בטרור.

בין הפעילים חבר מועצת העיר ירושלים, אלעד מלכא, והם כתבו לדרעי כי לטענתם יש להרחיב את הגדרת המונח "טרור" ולכלול בו גם פעילות המכונה ע"י מערכת הביטחון בשם "טרור עממי" – השלכת אבנים, בקבוקי תבערה ועוד. בנוסף, לאלו המחזיקים תעודת זהות ישראלית ומכהנים במנגנוני הביטחון והמודיעין הפלסטינים.

מלכא. מיוזמי המכתב (צילום: שלומי אמסלם)

שנית, יש לכלול בחוק זה גם תושבים הפעילים בארגונים שהוצאו מחוץ לחוק כהתאחדות בלתי מותרת ולא הוכרזו כארגוני טרור. במזרח ירושלים פועלים ארגונים אחדים העונים על הגדרה זו.

הם מבקרים את ההגדרה "אסיר ביטחוני", בכך שלדבריהם "אין מדובר בהגדרה משפטית אלא במונח מנהלי של שב"ס". וכי רק כאשר יובהר המונח הזה, יוכלו לקבוע מי מוגדר כ"מורשע בטרור" ומי הורשע בעניין אחר.

הארבעה לא אנשי מערכת ביטחון אלא פעילי ציבור בעיר, וברשימה ארוכה הם מבקשים לקיים בדיקה על ידי שב"כ לגבי עברם הביטחוני ולשלול את תושבותם של הפעילים הפלסטינים. זאת בהתאם למידע שאספו בעזרת פורום אר"י, דסק בהקמה שפועל להבטחת ריבונותה שלישראל ואחדותה של ירושלים.

שיח' נאג'ח בכיראת – אדם קיצוני שאף נעצר בישראל בגין כך. עומד בראש או מאחורי אגודות צדקה שונות, מזוהה כפעיל חמא"ס, אלא שהוא מתכחש לכך. כאן המקום לציין כי מוסד החברות בחמא"ס איננו ברור ובכיראת אף שאין הוא איש "עז א דין אל רסאם, מוכר בציבור כפעיל חמא"ס. בנו, מאלכ, שפוט ל 17 שנים בגין חברות בחמא"ס. ממלא תפקידים בהנהלת הוואקף באל אקצא'.

עדנאן ע'ית – מושל ירושלים מטעם הרשות, אחראי לחטיפת עצאם עקל, פעיל פת"ח, מיוזמי הפרות הסדר בעיר ומשבר המגנומטרים.

מחמוד אבו טיר – חמא"ס, חבר המועצה המחוקקת. אחמד עטון – חמא"ס, חבר המועצה המחוקקת.

הנאדי חלוואני – פעילה מרכזית בארגון "מוראביטאת" שהוצא מחוץ לחוק. עיתונאית ברשתות תקשורת המזוהות עם חמא"ס. עצורה לסירוגין. זו הדמות הבולטת ביותר בארגון, ומופיעה ברשימת הזהב שלו. מורה, ילידת 1979, מפעילה חוגי לימוד בשער הסלסלה במתחם ההר, לאחר שנמנעה כניסתה למתחם, בו הפעילה חוגי קוראן לנוער.

היא תושבת ירושלים. באחרונה נמנעה כניסתה להר לצד עשרות נשים וזומנה בעבר פעמים רבות לחקירה במשטרת ירושלים ובאחרונה נמנעה יציאתה לחו"ל. זוכה להערכה רבה בתנועה האסלאמית. בנוסף, היא מפעילה דף פייסבוק המהווה "מועדון" (درة الأقصى هنادي حلواني) לנשות הארגון. הוסמכה להוראה ע"י 3 מוסדות אסלאמיים בירדן ובהם גם משרד הווקף.

ח'דיג'ה ח'ויס – תושבת ירושלים, ממנהיגות נשות המוראביטאת, פעילה בחוגים אסלאמיים. מורה בביה"ס האסלאמי במתחם ההר.

סחר אלנתשה – נעצרה ע"י משטרת ירושלים לאחר שתקפה את ח"כ לשעבר, שולי מועלם. עם מעצרה הפיצו הפלסטינים סרטון וידאו המאשר כי ח"כ מועלם לא הותקפה וכי מדובר היה במעצר שוא. תושבת ירושלים המזרחית. לאחר שתקפה את ח"כ לשעבר, שולי מועלם . זכתה לכינוי "קסם אלאקצאא'" ("סחר" בערבית – קסם).

סמאח דויכ – עיתונאית ברשתות המזוהות עם הזרם האסלאמי וחמא"ס.

נג'וד מטיר – תושבת קלנדיא. נעצרה ע"י משטרת ירושלים והורחקה מההר. ילידת 1969. השתתפה בתגרה למניעת כניסתו להר של משה פייגלין. פעילה בפרויקט "לימודים בשבילי אל אקצאא".

הבא סרחאן – פקידה בואקף המוסלמי, תושבת מזרח ירושלים. אום טארק השלמון – מוראביטה אום רדואן עמרו – מורה, מוראביטה אסרא אבו הדואן – מוראביטה נור הודא ספדי – מוראביטה סמירה אבו מאדי – מוראביטה.

הארבעה ציינו כי הם מגבשים רשימת שמות של אנשי מודיעין הפלסטיני והפת"ח שפעלו בעיר ונעצרו באחרונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא הצליחו
חוף מבטחים | 26-01-2019 22:06
לעצור כניסה של חתרנים לארץ, אתה דורש גירוש!!