דרעי "שכח" לעדכן את ראש המועצה על אישור הישוב - סרוגים

דרעי "שכח" לעדכן את ראש המועצה על אישור הישוב

ראש מועצת תמר, דב ליטבינוף, יוצא במתקפה נגד השר אריה דרעי בעקבות החלטתו לצרף את היישוב 'חירן' למועצה שלו ואומר כי איש לא דיבר איתו על כך וכי שמע על החלטתו של דרעי בתקשורת: "ריח רע של פוליטיקה"

author-image
דרעי "שכח" לעדכן את ראש המועצה על אישור הישוב
  (צילום: פלאש90)

ראש מועצת תמר, דב ליטבינוף, יוצא במתקפה נגד השר אריה דרעי בעקבות החלטתו לצרף את היישוב 'חירן' למועצה שלו ואומר כי איש לא דיבר איתו על כך וכי שמע על החלטתו של דרעי בתקשורת.

"מדובר במה שנראה כמחטף של השר לקראת הבחירות הקרבות", אומר ליטבינוף. "מצד אחד מנצל משרד הפנים את התגייסות המועצה להקמת ישובים ולקליטת 400 בתים בחירן, לטובת יישוב הנגב המזרחי – התגייסות המחייבת חוסן פיננסי – ומצד שני משית עליה חלוקת הכנסות נוספת באופן לא הגיוני – מה עוד שהמועצה הגיעה להסכמים היסטוריים עם ערד ודימונה לגבי חלוקתן".

"העברת הישוב חירן למועצה האזורית תמר – היא החלטה פוליטית שעולה ממנה ריח רע", הוסיף.

ראוי לציין כי במסגרת הועדה הגאוגרפית לשינוי גבולות ולחלוקת הכנסות הסכימה בעבר המועצה האזורית תמר לסייע בהקמת 4 ישובים חדשים ו"לארח" 400 בתים מן הישוב חירן עד שזו תגדל ותהפוך למועצה מקומית עצמאית.

"במקום לעסוק בפיתוח הנגב המזרחי יאלצו ראשי הרשויות לעסוק כעת בניהול דיונים מיותרים, בזבוז משאבים וזמן יקר. מדובר בהחלטה המנוגדת לכל הסכמות שהושגו בין הרשויות ומשרד הפנים בוועדת הגבולות ובכוונתי להלחם בה," סיכם ליטבינוף.

מוקדם יותר היום (חמישי) חתם דרעי על הפיכת הישוב חירן לישוב עצמאי במועצה האזורית תמר: "זו החלטה חשובה מאד שתדחוף קדימה את היישוב ותסייע לו מאד, אני שמח לסיים 9 שנות המתנה של תושבי חירן"

הישוב חירן הוקם לפני 9 שנים ע"י 12 משפחות של חברי גרעין אידאליסטים שבאו להקים ישוב קהילתי בדרום הארץ אך עם עלייתם לקרקע הם נתקלו בקשיים רבים שלא איפשרו את אישורו של הישוב, לכן עד היום גרות 38 המשפחות במגורים זמניים ללא תשתיות וכבישים סלולים ואין אמצעי תחבורה.

הגרעין חירן הוקם בתשס"ט (2008) על ידי משפחות מבית המדרש לבוגרי צבא בעלי, בעידודה וליוויה של תנועת אור להתיישבות בנגב ובגליל. מטרת הגרעין היא להיות שותף אקטיבי ביישוב הנגב, ולהקים ישוב גדול על שלוחת חירן, בבקעת ערד. אופי הישוב הוא דתי תורני, והוא מורכב ממשפחות צעירות בגילן וברוחן, השמחות להיות שותפות בחזון גדול.

ההחלטה של השר דרעי בעצם הופכת את חירן ל "ישוב" ולא "לשכונה" הקשורה לישוב אחר, מה שמקל על התרחבות הישוב ואף יתן אישור לתכנוני בניה במקום,חתימתו של השר, ההחלטה תאפשר את קידום הפרויקט להקמת היישוב חירן כיישוב קהילתי כמו כן, הישוב יתנהל כועד מקומי במועצה האזורית תמר.

השר דרעי אמר היום: ״חתמתי על העברת השטח על מנת לאפשר את פיתוחה של חירן כישוב עצמאי במועצה האזורית. זו החלטה חשובה מאד שתדחוף קדימה את היישוב ותסייע לו מאד. אני שמח לסיים 9 שנות המתנה של התושבים. בהנחייתי, הועדות הגאוגרפיות ממשיכות בעבודתן ובוחנות בימים אלה חלוקת הכנסות ושינויי גבולות במגוון רשויות מקומיות, על מנת לצמצם

גרעין חירן מודה לשר דרעי על החלטתו החשובה בעניינו של הישוב חירן:"החלטה זו ביום ט"ו בשבט שוות ערך לאלפי עצים הניטעים מדי שנה, כסמל לטוב הארץהזו. בהחלטה זו פרץ השר את הדרך להתקדמות אופרטיבית בהקמת הישוב חירן כחלק מרכזי מיישובו של חבל ארץ חשוב זה, ולהבאת אלפי משפחות לבנות את ביתם בצפון הנגב"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ראש המועצה צודק
עומר | 24-01-2019 22:04
למה לא לעבוד מסודר?
2
אריה דרעי.
י.ב. | 25-01-2019 22:59
רק מתוך כבוד...לא מכובד מה שכבוד השר עשה...כמו...בנג באפלה..