כבוד למגזר: הישיבות הסרוגות בראש טבלת הגיוס - סרוגים

כבוד למגזר: הישיבות הסרוגות בראש טבלת הגיוס

על פי נתוני הגיוס שפרסם הבוקר אגף כוח אדם בצה"ל, שבעה מתוך עשרת המקומות הראשונים במדדי הגיוס לגברים הם בתי ספר דתיים. בראשם מקיף שדה אליהו וישיבת סוסיא

author-image
כבוד למגזר: הישיבות הסרוגות בראש טבלת הגיוס
  אילוסרציה למצולם אין קשר לכתבה (Photo by Yaakov Naumi/Flash90)

כבוד למגזר. אגף כוח אדם בצה"ל פרסם הבוקר את נתוני הגיוס לצה"ל. שבעה מתוך עשרת המקומות הראשונים במדדי הגיוס לגברים הם בתי ספר דתיים. מקיף שדה אליהו נמצא במקום השני, כבר זמן רב שבית הספר של הקיבוץ הדתי מוביל את נתוני הגיוס, אחריו במקום השלישי ישיבת סוסיא לאחר מכן נמצאות ישיבות ברצף עד למקום השמיני: ישיבת צביה לוד, ישיבת נווה שמואל באפרת, המדעי התורני בכפר בתיה- רעננה, תורני ניסויי הרטמן. לבסוף את המקום העשירי סוגרת ישיבת תקוות יעקב

הציון משקלל את המרכיבים הבאים: 50% שיעור גיוס, 25% מיצוי לקצונה ו25% אופי השירות שנחלק בין גברים לנשים

את טבלת המועצות המקומיות הגדולות מובילה מועצה מקומית אפרת. בערים מובילה מודיעין מכבים רעות ולאחריה גבעת שמואל שירדה מקום אחד מאז הפרסום אשתקד. העיר אריאל זינקה והתברגה בעשר המקומות הראשונים, בלטה בהעדרה העיר תל אביב. כך בנותנים שהוצגו לגברים.

שיאניות הגיוס לנשים הן הערים הוד השרון, נס ציונה ולאחריהן במקום השלישי מודיעין מכבים רעות- שמובילה את מדד הגיוס.

בעקבות פרסום הנתונים ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החינוך הדתי, אמר: "אנו גאים בבוגרי החינוך הממלכתי דתי המתחנכים לאור חזון החמ"ד- בין אדם לעמו, המשרתים שירות משמעותי ותורמים לבטחון המדינה. גם בהמשך דרכם אנו מוצאים שבוגרי החמ"ד משתלבים במשרות בכירות בכל שדרת ההשפעה של החברה הישראלית מתוך ענווה ומסירות. ערכים אלו עליהם מתחנכים בחמ"ד, משפיעים על אישיותם ונכונותם של בוגרי הציונות הדתית".

שושי שפיגל המפקחת על החינוך החברתי בחמ"ד, הוסיפה כי "התרומה לצה"ל יושבת על רצף של נתינה, חסד והשפעה, ערכים הנלמדים כבר מגן הילדים, דרך החינוך בבתי הספר היסודיים ועד למוסדות העל יסודיים. בתכנית ההכנה הבית ספרית ישנם שותפים רבים וסל הפעילות הבית ספרית הכולל שעות מחנך, סדנאות הכנה לתלמידים, ערבי הורים, יציאה לגדנ"ע, סדנאות משרד הבטחון, מפגש עם בוגרי בית הספר המהווים דוגמה אישית לחבריהם הצעירים, אותם מעניק מנהל חברה ונוער במשרד החינוך. בנוסף, ניתן לציין כי נעשית עבודת עומק בבתי הספר המקיפים ובכפרי הנוער סביב יעד חשוב זה. בהקשר זה אנו גאים במחצית מבוגרי החמ"ד שממשיכים למסגרות המשך מיד אחרי לימודיהם. מכינות, מדרשות, ישיבות הסדר וגבוהות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
ביקורת
קולט | 04-12-2018 10:45
מה זה 3ב?? יש בדיוק שתי מחלוקות בפלוגה איך הגעתם לשלוש??? ולמה הכלי לא מזווד? איפה המדמל? אנטנת מפקצ? ומי שומר טעינה? יש בכלל שומר טעינה?
2
בשר תותחים
דוד | 04-12-2018 16:40
עד מתי תתגייסו כדי להזין גחמות של פוליטיקאים וטהרנות של משפטנים?
3
ממש, כבוד
אמא | 04-12-2018 18:00
אחוזי הצאן שהולך לצבא שמכה בו וצוחק עליו ועושה בו כרצונו ומלגלג עליו ומציק ומשפיל....
4
כבוד!!!
כבוד!!! | 04-12-2018 18:15
כבוד!! אין על הנוער התדי לאומי!!!
5
לוחמי ישיבות ההסדר משרתים נטו 14 חודש
קצין בכיר מיל | 04-12-2018 20:03
ובתנאי שירות 7 כוכבים. ולואי והחילים החילונים היו זוכים לשיויון.
לשדרג לישראל הישר ולוחמני וגיבורי
אני | 05-12-2018 17:33
אותי גם מקומם העינייין דווקא בתור מאמינה. כאילו מזה כל החממה הזו להפך הדתי גיוסו צריך להיות הכי קשה בעולם. זו משמעות האמונה לוחמנות אדירה מטורפת לכל החיים זו שליחות. סיבת הדבר היא הפרשנות הגלותית הנוראה המימסדיות הדתית כולה גלות. הכהונה הגמרתית כולה שואפת לגלות. על כן יש לעבור לנבואה היא מישלנו היא אנחנו בעולם. היא עיברייה לאומית בלי שום הנחות. ככה היה משה ככה דבורה וככה כולם. לוחמנים בשורתיים למען עמם. זה סתם זיוף ענק ככה יוצא. ללכת להשליך תובנות של גלות על אדמה זוהרת עיברייה זו שלנו זה לעוות אותה. מזכיר את יעקב עם שמו שמסמל עקמומיות והיתעוותות. על כן הוא גורש מארצו כדי ללמוד יושר אמת לוחמנות זיעה ומוסר. נכון אתה צודק. הגמרא היא לא אנחנו מיצתה עצמה ממש כמו כהונת אהרון ברק. ממחזרים עצמם לעייפה.
קצין בכיר
מיכאל | 05-12-2018 11:16
קצין בכיר במיל אל תשתפן ציין שם ודרגה .
6
רע מאוד
עמוס | 05-12-2018 6:30
הצבא חושב שהדתיים בכיס שלו