המועמדים בעוטף עזה לסרוגים: "במקום בחירות, אנחנו תחת אש"

המועמדים בעוטף עזה לסרוגים: "במקום בחירות, אנחנו תחת אש"

הבחירות בחוף אשקלון נדחו, אך המועמדים מקבלים בהבנה: "החלטה נבונה ונכונה", אומרים איתמר רביבו ודודי סעדה לסרוגים. על המצב בדרום: "אנחנו תחת אש, יש מלחמה". והביקורת על הממשלה? "מצפים להגיע להכרעה"

author-image
"במקום בחירות, מאתמול אנחנו תחת אש"
  רביבו וסעדה (צילום: נדב ברון/ יח"צ)

מהצהריים חזרו היום (שלישי) אזעקות צבע אדום לפלח את יישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. כשרק 12 שעות לפני פתיחת הקלפיות, הודיע בחצות הלילה, שר הפנים אריה דרעי על ביטול הבחירות במועצה, בשל המצב הבטחוני. המועמדים דודי סעדה ממבקיעים ואיתמר רביבו מבאר גנים מספרים בסרוגים על התחושות.

הם מקבלים בהבנה את ההחלטה על דחייה, "החלטה נבונה ונכונה" למרות שתדחה את ההכרעה מי מבין השניים יזכה בראשות המועצה ואומרים שהעיקר, "שלתושבים יהיה שקט ויהיו בטוחים".

המועצה הצפונית של עוטף עזה, סובלת שנים ארוכות מירי הרקטות לדרום, בה מתגוררים בין היתר מפוני גוש קטיף בניצן, באר גנים ומבקיעים ועוד קבוצות קטנות שהתיישבו בתלמי יפה ובבת הדר. וכן מושבי עולים והקיבוצים החילונים.

תחת אש, במצב מלחמה

לדברי סעדה, "מי שחי בעוטף ומי שחי בחוף אשקלון מבין שאין אפשרות אחרת לקיים מערכת בחירות דמוקרטית כש-15 אחוז מהתושבים יצאו צפונה". רביבו מסכים, "המציאות שבה אנחנו חיים מחזירה אותנו לפרופורציות. הביטחון של כולנו והאזור יודע עליות ומורדות בעניין הזה ולצערי המציאות יותר חזקה מאיתנו".

מול הבומים והאזעקות מוסיף סעדה כי "הבחירות זה הדבר הכי פחות חשוב לנו עכשיו. מה שחשוב זה שיש פה הרבה אנשים בתוך הממ"דים, ואנחנו עוברים את זה כל פעם מחדש- את כל התהליך המלחמתי הזה. מאתמול בשעה 4 בערב אנחנו תחת אש ובמלחמה, ועל זה צריך לתת את הדעת".

אבל בכל זאת עבדתם עכשיו שלושה חדשים או אפילו יותר על הקמפיין, אתם עובדים שבועיים במרץ והשקעה ובסוף 12 שעות לפני פתיחת הקלפיות חותכים הכל

סעדה: "אנחנו מקבלים את זה. ברור שרוצים להיות אחרי ולסיים את זה, אבל יש פה דברים הרבה יותר חשובים. אני הייתי עם הילדה שלי בממ"ד בלילה, והיא מאד פוחדת. אני מסתכל על כל אנשי העוטף בסיור שעשיתי- יש לנו אנשים ביישוב הוותיק שאין להם מקומות מיגון או ממ"דים- והבחירות? הכי פחות מדאיג אותי. העיקר שהמצב פה יהיה שקט יותר, מדובר פה בחיי אדם. אני מחבק את התושבים שלי ואוהב אותם".

רביבו: "עם המציאות שנוצרה היה קשה לנהל בחירות ביום כזה".

מצפים מהממשלה להגיע להכרעה

בתור מתמודדים לראשות מועצה, אתה רואה אפשרות אחרת, משהו שכן אפשר לעשות בסיטואציה המטורפת הזאת?

סעדה: "אני מתעתד להיות ראש מועצה. לא ראש ממשלה ולא שר הביטחון. זה התפקיד שלהם. התפקיד שלי הוא לדרוש שקט לתושבים שלי. שקט קבוע, לא טפטופים. יש כבר ילדים שהם חרדתיים, יש פה מבוגרים שאין להם ממ"ד, יש פה אורח חיים שהוא מאד קשה. אני לא רוצה להיכנס לראש הממשלה ולשר הביטחון לעבודה, אלא מחזק אותם ואת חיילי צה"ל". עם זאת הוא מדגיש, "באותה מידה אני מבקש הכרעות. אחרי צוק איתן היה לנו 4 שנים של שקט יחסי, והכל פה שגשג- אני מבקש את השקט הזה בחזרה לתושבים".

רביבו: "אני מחזק את ידיה של ממשלת ישראל וכוחות הבטחון, אבל יש ציפייה להגיע להכרעה לכאן או לכאן כי אנשים חיים פה בחוסר וודאות. החוסן חזק ומוכנים לתת גיבוי ככל שיידרש ומצד שני רוצים להגיע לוודאות כי המצב בלתי נסבל ולא מוגדר: יש כאן חקלאים שנקרעים תחת הנטל הבטחוני ויישובים רבים במועצה שאין להם ממ"דים – הממשלה צריכה לתת מענה לצרכים שלנו"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו