טבח בארה"ב: 8 הרוגים בירי בבית כנסת - סרוגים

טבח בארה"ב: 8 הרוגים בירי בבית כנסת

אדם חמוש הגיע לבית הכנסת "עץ חיים" בעיר פיטסבורג שבפנסילבניה ופתח באש לעבר המתפללים במהלך תפילות השבת. 8 בני אדם נהרגו, ביניהם שני שוטרים שפעלו לתפוס את היורה

author-image
טבח בארה"ב: 8 הרוגים בירי בבית כנסת
  זירת הפיגוע בפיטסבורג (צילום: עמוד הטוויטר של רשת CBS News)

טבח בתפילת השבת: לפחות 8 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בפיגוע ירי בבית הכנסת "עץ חיים", הממוקם בשכונת "סקוורל היל" בעיר פיטסבורג שבפנסילבניה. היורה נתפס על ידי המשטרה ונעצר.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, האירוע החל בסביבות השעה 10:00 לפי שעון מקומי. היורה נכנס למקום במהלך ברית מילה שנערך בתום תפילת שחרית של הקהילה- ופתח באש לעבר המתפללים תוך כדי שהוא צועק "מוות ליהודים". לאחר מספר דקות ברח לקומה השלישית של בית הכנסת והתבצר בחדר סגור שם.

היורה- שתואר על ידי המשטרה כ"אדם לבן ומזוקן"- המשיך ופתח בקרב יריות עם כוחות המשטרה המקומית שהגיעו למקום, במהלכו לפחות שלושה שוטרים נפצעו ושניים נהרגו. על פי המשטרה המקומית, בשלב מסוים היורה נכנע ונעצר- אך למרות זאת הרשויות עדיין הורו על התושבים באזור להסתגר בבתיהם

מדובר ברצח על רקע אנטישמי

על פי ההערכות במשטרה, מדובר ברצח אנטישמי על רקע דתי. במשטרה אמרו כי דקות ספורות לפני האירוע, היורה צייץ בטוויטר כי "אני לא יכול לעמוד מנגד כשבני עמי נשטחים. לעזאזל, אני נכנס פנימה".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב לאירוע בטוויטר, וקרא לתושבי האזור לשמור על ערנות. "אני עוקב אחר האירועים בפיטסבורג, פנסילבניה. כוחות אכיפת החוק נמצאים בזירה" אמר. "כל תושבי השכונה צריכים להישאר בבתיהם. נראה שיש הרוגים רבים, אז היזהרו מהיורה. שאלוהים יברך את כולנו!".

שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט הגיב גם כן לאירוע הקשה. "מדינת ישראל וממשלת ישראל קיבלו בהלם ובכאב את הדיווחים על המתקפה הנוראית כלפי הקהילה היהודית בפיטסבורג" אמר. "אנו עוקבים בדאגה אחר הדיווחים ומתפללים שהאירוע יסתיים בהקדם. במקביל, הנחיתי כעת את משרד התפוצות להיערך לסייע לקהילה בכל שרק ניתן. ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים. יהי זכר הנרצחים ברוך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כל כמה שיותר מתקרבים כך גודלת השינאה
חיים | 27-10-2018 19:28
הקדוש ברוך הוא רוצה הבדלה לא רק ממוצאי שבת לחול אלא בין ישראל לעמים הדיבורים בעיברית לא מצילים את היהודים והיהדות זה טעות גדולה לחשוב שבזה שדוברים עיברית הכל בסדר
2
למה לא כתוב בכתבה שזה בית תפילה קונסרבטיבי ?
יוסי | 28-10-2018 8:08
כל הפרטים חשובים לציון חוץ מזה ?
איך זה קשור?
אז מה | 28-10-2018 15:40
אמנם טועים, ובכל זאת יהודים. ברגע קשה מעין זה מחפשים את המאחד ולא את המפריד
3
מוות למחבלים - וגם לעוזריהם!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אוראור | 28-10-2018 11:45
מוות למחבלים - וגם לעוזריהם!!!!!!!!!!!!!!!!!!