ממשיכים במאמצים: פומפאו נפגש עם קים ג'ונג און - סרוגים

ממשיכים במאמצים: פומפאו נפגש עם קים ג'ונג און

מזכיר המדינה האמריקני נפגש בפיונגיאנג עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, ושוחח עמו על המשך המאמצים להתפרקות מנשק גרעיני. בתום הפגישה פומפאו נותר אופטימי: "אנחנו ממשיכים להתקדם"

ממשיכים במאמצים: פומפאו נפגש עם קים ג'ונג און
  מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו נפגש עם קים ג'ונג און (צילום: עמוד הטוויטר של רשת רויטרס)

ארה"ב וצפון קוריאה ממשיכים במאמצים: שר החוץ האמריקני מייק פומפאו נפגש היום (ראשון) עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, כחלק מביקור בבירה פיונגיאנג. השניים סעדו יחד בארוחת צהריים משותפת, וכן דנו בנוגע להמשך התקדמות המאמצים לפירוק הקוריאני מנשק גרעיני.

בתום הפגישה, פומפאו אמר כי הושגה התקדמות במשא ומתן בין המדינות, וכיו הוא נותר אופטימי לגבי הצלחת המהלך המובל על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. "היה לי ביקור מוצלח בפיונגיאנג שבו נפגשתי עם היושב ראש קים" כתב פומפאו בטוויטר. "אנחנו ממשיכים להתקדם, על בסיס ההסכמים שנעשו בפסגה בסינגפור ביוני האחרון. תודה רבה לצפון קוריאה על האירוח שלי ושל צוות מחלקת המדינה שלי".

הפגישה הנוכחית מגיעה כחלק מביקורו הרביעי של פומפאו בבירת צפון קוריאה בשנה האחרונה. לפני כחודש נשיא דרום קוריאה מון ג'יאה אין נפגש עם ג'ונג און במטרה להניע מחדש את המו"מ, שנתקע בעקבות תסכול של האמריקנים מהדרישות של קוריאה. בתום הפגישה היועץ הדרום קוריאני לביטחון לאומי, צ'ונג אוי יונג, אמר כי ממשל הצפון מעוניין לסיים את התהליך שעליו התחייבו בפגישה עם טראמפ עד לסיום כהונתו של הנשיא האמריקני בשנת 2021.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו