ארה"ב מציגה: אלו התנאים להסכם גרעין חדש עם איראן - סרוגים

ארה"ב מציגה: אלו התנאים להסכם גרעין חדש עם איראן

השליח המיוחד של ארה"ב לטהרן אמר כי ארה"ב מעוניינת להגיע להסכם חדש עם איראן- אך רק עם ההסכם יבטיח את הפסקת פיתוח תכנית הגרעין של המדינה, וכן את פיתוח הטילים הבליסטיים של הרפובליקה האיסלאמית

author-image
ארה"ב מציגה: אלו התנאים להסכם גרעין חדש עם איראן
  "איראן צריכה להתנהג כמו מדינה רגילה". מזכיר המדינה מייק פומפאו (צילום: שאטרסטוק)

התנאים של ארה"ב: השליח המיוחד של ארה"ב לטהרן, בריאן הוק, אמר הלילה (חמישי) כי ארה"ב מעוניינת לפתוח במשא ומתן עם איראן כדי להגיע להסכם מחודש- אך רק אם ההסכם החדש יבטיח את הפסקת פיתוח הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית וכן את הפסקת תכנית פיתוח הטילים הבליסטיים של משמרות המהפכה.

"ההסכם החדש שאנחנו מקווים להגיע אליו עם איראן לא יהיה הסכם בין שתי ממשלות כמו ההסכם הקודם" אמר הוק, כשהוא מתייחס להסכם הגרעין של ארה"ב ומעצמות האיחוד האירופי, ממנה ארה"ב פרשה במאי האחרון. "הפעם אנחנו מחפשים אחר אמנה".

במקביל, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו התראיין לרשת "פוקס ניוז" והתייחס לטענותיו של הוק. לטענתו, "הנשיא טראמפ היה ברור מאוד מאז שנכנס לתפקיד שהסכם הגרעין רע לארה"ב ורע לעולם כולו".

בהמשך הציג תנאים נוספים לגיבוש ההסכם עם המדינה. "איראן צריכה להתחיל להתנהג כמו מדינה רגילה" אמר. "תפסיקו להיות מממנת הטרור הגדולה ביותר בעולם, תפסיקו לשגר טילים באמצעות שליחים, ותפסיקו לתקוף את השגרירויות והקונסוליות שלנו" אמר. ""כשהדברים הבסיסיים האלה יקרו, הנשיא הבהיר היטב שנשמח שאיראן תצטרף לקהילת האומות. אבל כרגע הקנאות המהפכנית שלהם גורמת להם להיות שחקן שלילי, והם צריכים לשנות את הגישה הזאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו