בית אל הודו בכשל הבטחוני; המח"ט יפיק לקחים - סרוגים

בית אל הודו בכשל הבטחוני; המח"ט יפיק לקחים

ברקע זריקת מטען החבלה בשבת שהוסתר מעייני התושבים, נועד ראש מועצת בית אל שי אלון עם המח"ט אל"מ שרון אסמן. שם עלה כי היו מספר כשלים באירוע, ובצבא וביישוב יפיקו את הלקחים לאחר שהובהרה חומרתו

author-image
בית אל הודו בכשל הבטחוני; המח"ט יפיק לקחים
  זירת הפיגוע בבית אל

בליל שבת האחרון נזרק מטען חבלה לעבר שכונת נוף, במחאת התושבים אמש נטען כי האירוע החמור הוסתר מצד גורמי הבטחון. בפגישה שהתקיימה הבוקר (ראשון) מצד ראשי היישוב עם המח"ט אל"מ שרון אסמן, הובהר כי במקום רואים את האירוע בחומרה רבה.

"ב"ה לא היו נפגעים", נכתב בהודעה שמסר לאחר מכן לתושבים ראש המועצה שי אלון. כשמתחקיר ראשוני עולה כי היו מספר כשלים ובצבא וביישוב יפיקו את הלקחים הן מתפעול האירוע והן בהתייחסות הגורמים הביטחוניים אליו.

אסמן ציין כי מערכת הביטחון רואה את האירוע בחומרה רבה ופועלת בנחישות למציאת המחבלים האחראיים לפיגוע וכן פועלת על מנת למנוע הישנות מקרים דומים.

בנוסף, בשל הפגנה של נערים מהיישוב שהתקיימה במוצאי שבת, נחסם גם כביש הגישה ליישוב כאות מחאה, אלון הדגיש למח"ט כי "סגירת הכביש איננה מקובלת עלינו בשום פנים ואופן, פרט למקרים ביטחוניים, גם בעניין זה הבטיח המח"ט כי יופקו הלקחים".

לסרוגים נודע כי ביום חמישי הקרוב יתקיים מפגש תושבי שכונת נוף עם המח"ט על מנת לשמוע את התושבים ולחוש מקרוב את אשר על לבם.

כשהם סובלים פעם אחר פעם מהתנכלויות המחבלים, התייצבו אמש התושבים להפגנה ספונטנית, בזירת הפיגוע מול גדר המערכת: "אנחנו מרגישים במדינת בית אל אחרת משאר היישוב", האשימו את מ"פ הגיזרה וקב"ט המועצה, יהודה דנה שהגיעו למקום.

עשרות אמש בהפגנה מול הגדר

איך נשב בסוכה?

נדה השיב: "הייתה תקלה חמורה ויזה יצטרך בירור". בנוסף חשף שהמאבטח ששמר באותה עת במוקד, הושעה מתפקידו בשל הכשל החמור. "איך אנחנו נשב פה בסוכה בחג בלי שנזרוק עלינו בקתב"ים ואבנים? אנחנו רוצים לדעת שהציר מאובטח", הוסיפו לטעון עוד

בהודעה לתושבים נכתב: "הערב בשעה 21:30, נאסף בשביל הביטחון, ליד קופת החולים, מאחורי הבית של משפחת X, ונפגין את חרדתנו מהמצב", והוסיפו: "אנא מכולכם, מבשרך אל תתעלם, בואו והושיטו יד לעורר את הגורמים האחראים על בטחוננו, לפעול ולהגיב באופן שימנע או יקטין את הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לפגוע בנו. בן אדם מה לך נרדם…"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא ברורות טענות התושבים
מוזר מאד | 16-09-2018 23:29
המתנחלים בשומרון מגינים על היושבים בתחום הקו הירוק. אם לא היה כך לא היה צורך בהם כלל. אם הם לא מסוגלים להגן על עצמם וצריכים את הגנת הצבא, עדיף שיתפנו.