פיצול בבית היהודי • יוגב וסמוטריץ' נגד; השאר בעד - סרוגים

פיצול בבית היהודי • יוגב וסמוטריץ' נגד; השאר בעד

בבית היהודי הדעות חלוקות סביב ההצבעה הערב על העברת הסמכויות מהשרים על נושא הכותל: הח"כים סמוטריץ' ויוגב יצביעו נגד ואילו השר אריאל שרק אמש התנגד, יצביע בעד עם שאר הסיעה

author-image
פיצול בבית היהודי • יוגב וסמוטריץ' נגד; השאר בעד
  מפוצלים סביב הכותל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מליאת הכנסת צפויה לאשר היום (שני) את העברת הסמכויות על מתווה הכותל מהשרה מירי רגב לראש הממשלה נתניהו ומהשרה שקד לשר שטייניץ'. אולם בבית היהודי הדעות חלוקות: הח"כים בצלאל סמוטריץ' ומוטי יוגב יצביעו נגד ואילו כל השאר בעד.

השר אורי אריאל שלמרות שהצביע אמש נגד במשאל הטלפוני שהתקיים בין שרי הממשלה לגבי העברת הסמכויות בנושא הכותל, מבצע מהפך ויצביע היום בעד, כך גם השרה שקד.

שינוי סדרי עולם

בעמוד הטוויטר שלו כתב יוגב: "לא אצביע בעד שינוי סדרי עולם ליד שריד בית מקדשנו", כשהוא מסביר, "הכותל המערבי,שריד בית מקדשנו, משמש מזה כאלפיים שנה מקום תפילה מקודש לעם היהודי".

כאשר, הוא מוסיף, "סדרי התפילה וההתנהלות במקום, נקבעו בחוק על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל. המוני בית ישראל פוקדים את הכותל ושוטחים תפילתם, בהתאם למקובל במקום".

צריך להגיד, כי יו"ר המפלגה שר החינוך נפתלי בנט תומך במתווה הכותל. לפני כשבועיים בעת שעת שאלות בכנסת אמר כי הוא זה שהקים את רחבת ישראל והוא תומך בכך.

"זה לא סוד שאת רחבת ישראל אני הקמתי. כולם דיברו על זה שנים; אני הלכתי והקמתי מתוקף תפקידי כשר לענייני ירושלים בממשלה הקודמת. לא הבאתי החלטת ממשלה, לא כלום. אמרתי למנכ"ל המשרד: לך תקים. עזוב עכשיו, לך תקים את זה בארבעה ימים ולילות ברצף, בלי הרבה בעיות. זה די נס, ואני תומך בעניין הזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הכתל שייך לחלל ישראל. לא שטיבל חרדי פרטי.....
מה שנכון נכון | 02-07-2018 22:30
ץ
2
אני מקווה שרק רפורמים יתמכו בו בבחירות הבאות
מישהו | 02-07-2018 23:34
אם בנט מייצג את הרפורמים במקום את מי שבחר בו אז אין סיבה שדתיים או כל מי שהדת קצת חשובה לו יבחרו בן בבחירות הבאות. שיבחרו בן ה2000 רפורמים שיש בארץ
3
מפלגת חורבן הבית היהודי לא צריכה להתפצל אלא ל
קווזימודו | 03-07-2018 0:01
להתרסק
4
אורי אריאל - לא נשכח ולא נסלח
תומר | 03-07-2018 12:04
בושה לך !!!
5
על בנט נאמר . אוי לך ארץ שמלכך נער
עצוב.. | 23-07-2018 19:10
עצוב..