מרתיח: הפלסטינים מבזים את זכר קרבנות השואה - סרוגים

מרתיח: הפלסטינים מבזים את זכר קרבנות השואה

הטלוויזיה הפלסטינית הציגה השבוע תמונה של מאות נרצחים בשואה - וטענה כי מדובר בפלסטינים ש"נרצחו" על ידי יהודים בשנת 1948 במסגרת מלחמת העצמאות

author-image
מרתיח: הפלסטינים מבזים את זכר קרבנות השואה
  התמונה מציגה את קרבנות השואה- אך הפלסטינים טוענים שמדובר בטבח יהודי (צילום מסך)

התעמולה הפלסטינית נגד ישראל מגיעה לשפל חדש: דווקא בשבוע שבו חל יום השואה, הטלוויזיה הפלסטינית בחרה להציג תמונה ממחנה הריכוז נורדהאוזן, המציגה את גופותיהם של מאות נרצחים בשואה- וטענה כי מדובר בפלסטינים ש"נרצחו" על ידי יהודים.

האירוע המבזה נחשף על ידי מכון "מבט לתקשורת הפלסטינית", שמיהרה להציג את האמת. במכון הבהירו כי התמונה האמיתית צולמה לאחר שחרור המחנה על ידי הצבא האמריקני, והראתה את גופותיהם של קרבנות הנאצים. ברשות הפלסטינית ערכו את התמונה ששודרה כך שלא יוכלו לראות את מדי המחנה שהנרצחים לבשו, וכן העלימו מהתמונה את מבני מחנה הריכוז וחיילי צבא ארה"ב שהופיעו ברקע.

התמונה האמיתית מהשואה מול התמונה הערוכה של הפלסטינים

בטלוויזיה הפלסטינית טענו באופן מוטעה כי מדובר בגופותיהם של 250 פלסטינים שנהרגו באפריל 1948, במהלך קרב שהתרחש בכפר הערבי דיר יאסין כחלק ממלחמת העצמאות. בתחתית התמונה נכתב בערבית: "כשהם [היהודים] הרגו והתעללו בגופותיהם של 250 נשים, ילדים, וזקנים שגרו במקום".

הסרטון הפלסטיני, ששודר לרגל יום השנה ה-70 למלחמת העצמאות, הציג גם תמונה של קרבנות הטבח במחנות הפליטים סברה ושתילה בלבנון- שבוצעה בכלל בשנת 1982 על  ידי נוצרים, כשישראל לא הייתה מעורבת כלל באירוע. גם כאן בחרו להאשים בתמונה את ישראל וטענו כי מדובר בתמונה נוספת מדיר יאסין, שמראה כיצד "הם שרפו את הנשים והילדים בתנורי הכפר".

במכון גינו בחריפות את השידור המתריס. ראשי "מבט לתקשורת הפלסטינית", איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק, כתבו באתר המכון כי "אמנם אזרחים ערבים אכן נהרגו בקרב בדיר יאסין- אך זהו עיוות היסטורי מוחלט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
עוד שקר של העיתונות הפלסטינאית
מינה | 12-04-2018 13:27
עם שלא יודע את עברו מנסה גם את האסונות הנוראיים ביותר לגנוב הלוואי שהיינו יכולים לתת להם במתנה את ההסטוריה הזו ואז היו מעריכים את החיים ולא מקדשים את אלה שמתפוצצים באוטובוסים ודורסים אנשים תמימים.
2
ערבים אמרנו.
יפה יוסף | 05-06-2018 16:44
שלמה המלך החכם מכל אדם אמר שעדיף לפגוש דב שכול מלפגוש כסיל.
3
תמונות מזעזות כאלה יש רק מהשואה.
יפה יוסף | 12-08-2018 23:02
עם ישראל לאום אחד בלב אחד ופלסטינים עם אחר בלב אחר.